Proves Motos

Primer contacte amb la Macbor Montana XR5

Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2

| 23/10/2020 a les 10:42h
Arxivat a: Proves Motos, Macbor, Montana XR5, Trail, Carnet A2, Proves Motos
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Ja fa un parell d'anys, l'empresa catalana Motos Bordoy va recuperar una marca propia
Macbor per tornar al mercat amb models de 125 i 300 cc. Ara ens presenta la seva moto més potent (de moment) en forma d'una Trail polivalent d'allò més atractiu: la Macbor Montana XR5.

Construir una moto avui dia és una tasca relativament fàcil. Només has de fer una visita als grans fabricants de motors xinesos i ells t'ensenyen el seu catàleg perquè puguis triar. Fins aquí tot bé. La cosa es complica quan vols que aquella moto sense ànima tingui el teu segell. Quan vols que es diferenciï realment de la resta de competidors, alguns potser molt iguals a la teva. Aquí és on la gent de Macbor ha donat un toc realment encertat a la seva moto, i el perquè dic això us ho explico tot seguit:

-Primer de tot han triat un motor molt fiable, un bicilíndric de 471 cc d'origen japonès que el gegant de motors xinès Loncín ha adaptat a la normativa europea.

- Després han triat un xassís i suspensions de primer nivell, amb un amortidor i forquilla de la casa KYB de reconeguda qualitat, però amb la petita diferencia que han comptat en un possible us fora de carretera de la moto. I potser aquí ha estat el gran encert en la creació d'aquesta petita trail. Els frens de disc lobulat son molt lleugers i amb una eficiència suficient.
 

Macbor Montana XR5 Foto: JCO


- Un cop tens la mecànica triada, dóna-li el toc estètic desitjat, amb colors atractius i detalls de qualitat. Tot això sense passar-se de pes, ja que la XR5 és la més lleugera del segment amb 178 quilos. Com ho han aconseguit? Doncs cuidant els detalls i buscant la lleugeresa en materials, com les proteccions, la protecció del carter, palanques de fre, etc. en alumini.

- A més, posa-li un dipòsit de 21 litres i tindràs una màquina que pot fer al voltant de 500 kms sense fer gasolina. Tot això que sembla tan fàcil, només cal posar-li ganes per assolir una moto d'èxit com la Montana XR5, com a mínim sobre el paper.

En marxa, tots els pronòstics es compleixen. És una moto molt fàcil de conduir, amb la que arribes bé a terra per maniobrar a ciutat i on pots gaudir en carretera sol o en parella. Una moto estable, segura i divertida per compartir grans jornades de ruta gràcies a un motor agradable encara que vibri una mica a dalt de tot. El xassís és molt estable, amb les suspensions treballant a la perfecció i els frens Nissin donen molta seguretat.
 

Macbor Montana XR5 Foto: JCO


Però la gran diferència d'aquesta Macbor no és a l'asfalt. Quan canviem el gris de l'asfalt pel marró de les pistes, la Montana XR5 treu a lluir els gens "off road" de la família Bordoy, amb una gran tradició al món del Trial i Enduro des de fa molts anys. La Macbor és una autèntica trail i segueix oferint-nos una conducció molt segura fora de carretera, amb una suspensió molt eficaç, una posició de conducció dret còmode i tota la resta d'elements convidant a fer que gaudeixis de la seva conducció també per pistes. És una autèntica moto d'aventura amb un motor de 48 cavalls. Només marques consagrades com KTM, amb la 390 Adventure, li fan ombra en aquest apartat.
 

Macbor Montana XR5 Foto: JCO


La Macbor Montana XR5 és la combinació perfecte de la moto pràctica pel dia a dia i per gaudir de les excursions en cap de setmana, sigui per carretera o terra, sol o amb acompanyant. És una moto ideal pels aventurers novells que desitgen una moto fàcil per aprendre tots els secrets de l'aventura en moto, però també per aquells que estan tips de les motos grans i pesades i desitgen una moto lògica

COMENTARIS

Faltan XR5
Anonimo, 02/08/2021 a les 19:14
+0
-0
A ver si algún día llegan más unidades de esta preciosidad...

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Alpine A110 E-TERNITÉ
Alpine A110 E-TERNITÉ | Alpine
Un autèntic laboratori sobre rodes 100% elèctric
Nou Honda Civic Type-R MY23
Nou Honda Civic Type-R MY23 | HONDA
El nou Honda Civic Type R es comercialitzarà l'any vinent, amb els primers lliuraments a clients a Europa a partir de principis de 2023
Audi Black Limited Edition
Audi Black Limited Edition | Audi
Una edició edició limitada a 300 unitats per a l'Audi A4 Avant i 100 per a l'A5 Sportback
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA
Mercedes-Benz C200. Un Classe S en pot petit.
Mercedes-Benz C200. Un Classe S en pot petit. | F.Boada
Ferran Boada
Imatge súper premium i equipament tecnològic de ciència ficció enterbolit per un motor, en aquesta versió, amb "Downsizing" portat a l'extrem.