Novetats Cotxes

Nou Golf GTI ClubSport: Estrena mundial del model insignia de 300 Cv

Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI

​Així és el nou Golf 8, més digital i sostenible

| 19/10/2020 a les 09:27h
Arxivat a: Novetats Motor, Volkswagen, Golf, Clubsport, Novetats Cotxes
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
El nou Golf Mk8 continua guanyant velocitat. Després del llançament del GTI i el GTE, Volkswagen presenta ara la següent estrella de la família de models esportius GTI: el nou Golf GTI Clubsport. El vehicle obre un nou capítol per als tradicionals GTI d'alt rendiment de la marca: el primer Golf GTI Clubsport es va llançar el 2016, per a commemorar el 40 aniversari de l'icònic Golf. Ara li succeeix el nou Golf GTI Clubsport, un esportiu compacte i modern que, no sols impressiona per l'alta potència del seu motor, sinó també perquè estableix un nou màxim en dinàmica de conducció.

Un breu cop d'ull al passat. Volkswagen continua amb la tradició dels seus models GTI d'alt rendiment amb el nou Golf GTI Clubsport. En 2016 es va llançar el primer Golf GTI Clubsport amb motiu del 40 aniversari de l'icònic cotxe esportiu. El membre original de la sèrie Clubsport lliurava 195 kW (265 CV) i podia generar 213 kW (290 CV) mitjançant una funció turboboost.

Aquest mateix any va arribar el Golf GTI Clubsport S, una edició limitada de 400 unitats amb una potència constant de 228 kW (310 CV). Al volant del Golf GTI Clubsport S, el pilot de carreres professional Benjamin Leuchter va batre un nou rècord de tornada per a vehicles amb tracció davantera en el circuit Nordschleife de Nürburgring, al maig de 2016. El seu temps va ser de 07.49:21 minuts.
 

VW Golf GTi ClubSport MarkVIII Foto: Volkswagen


Amb l'estrena mundial del nou Golf GTI Clubsport, Volkswagen està escrivint el següent capítol de la reeixida història del Golf. El Clubsport té una potència de 221 kW (300 CV), i és el nou model insígnia de la vuitena generació del Golf GTI. Amb el seu motor turbo alimentat millorat, el seu nou xassís plenament connectat i un nou perfil de conducció Nürburgring dissenyat per al llegendari circuit de Nordschleife, a Alemanya, el Golf GTI Clubsport marca una nova fita en matèria de dinàmica de conducció entre els cotxes esportius amb tracció davantera.

Molts dels detalls del Golf GTI Clubsport han estat millorats, incloent-hi el motor turbo alimentat més àgil, que ara lliura 300 CV i 400 Nm de parell motor, i el nou xassís equipat combinat amb Gestor Dinàmic de Marxa. En el nou Golf GTI, un nou Gestor Dinàmic de Marxa integra el control del bloqueig electrònic del diferencial (XDS) i els components de dinàmica lateral del control del xassís adaptatiu DCC opcional. Fins i tot a aquest nivell, aquesta característica aporta millores notables al rendiment. En el nou Golf GTI Clubsport, no obstant això, el diferencial de bloqueig electromecànic de sèrie de l'eix frontal s'integra ara, per primera vegada, sota el control del Gestor Dinàmic de Marxa.
 

VW Golf GTi ClubSport MarkVIII Foto: Volkswagen


El nou Golf GTI Clubsport també està dissenyat per rodar pels circuits. El seu  frontal personalitzat resulta molt impactant. La part baixa del para-xocs sembla gairebé oberta - només la graella del radiador amb el disseny en forma de bresca d'abella típic dels models GTI i els alerons aerodinàmics de major grandària ofereixen resistència al vent de cara. En la part posterior, l'aleró del sostre de dues peces crida l'atenció, i és una característica distintiva reservada exclusivament al Golf GTI Clubsport.

El faldó davanter i l'aleró posterior són molt més que detalls de disseny - incrementen de manera significativa la càrrega aerodinàmica que s'exerceix sobre el cotxe. El Golf GTI Clubsport surt de la línia de producció de Wolfsburg amb llandes d'aliatge de 18 polzades equipades de sèrie. Un difusor especial, una carrosseria 10 mil·límetres més baixa i uns llindars laterals més amples reforcen la imatge esportiva general. Una altra nova característica: en el sistema de fuita esportiva, uns tubs d'escapament ovalats substitueixen la versió rodona, amb un tub situat a la dreta de la carrosseria i un altre a l'esquerra.
 

VW Golf GTi ClubSport MarkVIII Foto: Volkswagen


L'interior del vehicle s'ha personalitzat amb innombrables detalls específics del GTI, com els seients esportius prèmium d'ArtVelours, que ofereixen suport fins i tot girant a alta velocitat, a més d'un volant esportiu amb zones de cuir perforat i lleves per a la transmissió de doble embragatge (DSG) de 7 velocitats de sèrie. Els pedals amb acabat d'alumini i altres detalls de qualitat superior completen l'exclusiu disseny interior.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
Nou Opel Astra 2021
Nou Opel Astra 2021 | Opel
Opel oferirà el nou Astra en versió híbrida endollable amb dos nivells de potència
Nissan LEAF MY 2021
Nissan LEAF MY 2021 | Nissan
El LEAF 2021 compta amb característiques de seguretat millorades tant per als conductors com per als vianants a l'entorn del vehicle
Audi TTS Roadster
Audi TTS Roadster | F.Boada
Prova amb gust agredolç d'un model que ha marcat una època però que desapareix del catàleg d'Audi
BMW 218i Gran Coupé
BMW 218i Gran Coupé | F.Boada
Ferran Boada
Aquesta és la versió més petita de la fórmula del Gran Coupé de BMW: un sostre més o menys pronunciat, com el d'un coupé, sobre una berlina de tres volums, amb quatre portes.
Volkswagen California T6.1 Ocean
Volkswagen California T6.1 Ocean | F.Boada
Ferran Boada
La Califòrnia és la Camper més reconeguda arreu del món i tota una icona d'un estil de vida