Novetats Cotxes

Volkswagen presenta el nou ID.3

Es presenta d'inici amb tres mides de bateria amb autonomies de fins a 549 km

Càrrega ràpida: fins a 350 kms d'autonomia en tan sols 30 minuts

| 15/10/2020 a les 09:58h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, ID.3, Volkswasgen, Novetats Cotxes
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB | Volkswagen
L'ID.3 marca una nova fita en la història de la marca, ja que amb aquest model Volkswagen arrenca la seva era de l'electromovilitat,  és el seu primer cotxe elèctric amb una versatilitat il·limitada per a l'ús diari i, al seu torn, és assequible per a milions de clients i marcarà una fita per al futur de la mobilitat elèctrica.

L'ID.3 a més, és el màxim representant de l'estratègia "Way to Zero", un programa que té com a objectiu oferir una mobilitat de zero emissions. La marca està reduint considerablement la seva mitjana d'emissions amb un programa d'electrificació de diversos models amb tecnologia Mild Hybrid, una important ofensiva de models híbrids endollables, i el desenvolupament d'una gran família ID. amb models 100% elèctrics, a més de millorar l'eficiència dels motors de combustió. En aquest sentit l'ID.3 és el màxim exponent d'aquesta filosofia, ja que s'avança a la data marcada sent el primer cotxe que es fabrica en la planta de Zwickau amb un balanç neutral d'emissions de CO₂.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Plataforma MEB, la columna vertebral tècnica amb la qual Volkswagen vol liderar el mercat mundial de la mobilitat elèctrica

La marca Volkswagen ha anunciat una forta aposta per la mobilitat elèctrica fomentada per una potent inversió d'11.000 milions d'euros fins a l'any 2024 per al desenvolupament de l'electromovilitat.

L'ID.3 també és pioner en estrenar la nova plataforma modular de propulsió elèctrica MEB, columna vertebral tècnica de l'ofensiva elèctrica, ja que sobre ella es fabricaran diversos models 100% elèctrics del grup Volkswagen.

Entre els seus avantatges destaca l'escalabilitat a altres models. De fet, la previsió és que el grup aconsegueixi els 20 milions de vehicles fabricats sobre aquesta plataforma fins a 2029. Aquesta nova arquitectura permet jugar amb les proporcions de l'exterior i guanyar molt d'espai a l'interior, la qual cosa dóna lloc generant el concepte "Open Space" centrat en la comoditat dels passatgers i que ofereix la possibilitat de comptar amb diferents grandàries de bateries.

Les autonomies de fins a 549 km (WLTP) i la capacitat de càrrega ràpida són altres punts forts per a viatges i llargs recorreguts. Totes les versions del ID.3 poden carregar-se amb corrent altern (CA) fins a 11 kWh i amb corrent continu (CC) entre 50kWh i fins a 125 kWh en la versió ID.3 Pro S permetent recarregar en tan sols 30 minuts l'energia necessària per a un trajecte de 350 km.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Facilitats per a la recàrrega en trànsit i en la llar

Durant el viatge, a través de servei de càrrega We Charge hi ha accés a prop de 1.200 punts de recàrrega actualment (més de 150.000 punts de càrrega a Europa), entre els quals es troben els de la xarxa IONITY.

D'altra banda, per a la càrrega a casa, Volkswagen posa a l'abast dels seus clients un servei clau en mà gràcies a Elli. A través d'aquesta empresa del Grup Volkswagen s'ofereix la possibilitat de triar entre tres carregadors diferents, així com la possibilitat de comptar amb un servei d'instal·lació de la més alta qualitat.

Tres acabats i tres grandàries de bateria

La bateria, de tres grandàries, va instal·lada en el sòl entre els dos eixos contribuint a proporcionar un centre de gravetat molt baix així com un òptim repartiment de pesos. Això repercuteix directament en una millora del comportament dinàmic de l'ID.3 i de l'experiència de conducció. La versió Pure munta una bateria amb una capacitat de 45 kwh, l'acabat Pro de 58 kwh i el Pro S de 77 kwh amb una autonomia de 549 quilòmetres WLTP.

Les potències del motor oscil·len entre els, 107 kW (145 CV) i els 150 kW (204 CV).
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Pel que fa a la personalització, l'ID.3 s'ofereix amb 6 colors exteriors, 5 configuracions d'interior i llandes de 18" fins a 20".

A més de les versions especials per a l'arrencada de la comercialització (1st Plus i 1st Max), hi ha 7 versions ja pre-configurades per a la comoditat del client i per a l'agilitat i rapidesa en el procés de fabricació i, per tant, de termini de lliurament: Pro Performace; Life; Style; Bussines; Max; Pro S i Tour.

Cadascuna d'aquestes versions inclourà, de sèrie, almenys dos dels cinc paquets d'equipament disponibles, i els clients podran triar el color exterior i interior, els seients i les llandes, així com altres opcions individuals, com la bomba de calor o la preparació del portabicicletes.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Els preus de la gamma actual de l'ID.3 parteixen dels 36.145€ (sense MOVES II ni descomptes inclosos) de la versió Pro Performance amb bateria de 58 kWh, 204 CV  i 420 quilòmetres d'autonomia. Més endavant s'oferirà la versió City basada en l'acabat Pure per sota dels 30.000€ (sense MOVES II ni descomptes inclosos).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat