Novetats Cotxes

Volkswagen presenta el nou ID.3

Es presenta d'inici amb tres mides de bateria amb autonomies de fins a 549 km

Càrrega ràpida: fins a 350 kms d'autonomia en tan sols 30 minuts

| 15/10/2020 a les 09:58h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Elèctrica, Mobilitat Sostenible, ID.3, Volkswasgen, Novetats Cotxes
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB
L'ID.3 és el primer d'una gran familia, basat en la plataforma modular elèctica MEB | Volkswagen
L'ID.3 marca una nova fita en la història de la marca, ja que amb aquest model Volkswagen arrenca la seva era de l'electromovilitat,  és el seu primer cotxe elèctric amb una versatilitat il·limitada per a l'ús diari i, al seu torn, és assequible per a milions de clients i marcarà una fita per al futur de la mobilitat elèctrica.

L'ID.3 a més, és el màxim representant de l'estratègia "Way to Zero", un programa que té com a objectiu oferir una mobilitat de zero emissions. La marca està reduint considerablement la seva mitjana d'emissions amb un programa d'electrificació de diversos models amb tecnologia Mild Hybrid, una important ofensiva de models híbrids endollables, i el desenvolupament d'una gran família ID. amb models 100% elèctrics, a més de millorar l'eficiència dels motors de combustió. En aquest sentit l'ID.3 és el màxim exponent d'aquesta filosofia, ja que s'avança a la data marcada sent el primer cotxe que es fabrica en la planta de Zwickau amb un balanç neutral d'emissions de CO₂.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Plataforma MEB, la columna vertebral tècnica amb la qual Volkswagen vol liderar el mercat mundial de la mobilitat elèctrica

La marca Volkswagen ha anunciat una forta aposta per la mobilitat elèctrica fomentada per una potent inversió d'11.000 milions d'euros fins a l'any 2024 per al desenvolupament de l'electromovilitat.

L'ID.3 també és pioner en estrenar la nova plataforma modular de propulsió elèctrica MEB, columna vertebral tècnica de l'ofensiva elèctrica, ja que sobre ella es fabricaran diversos models 100% elèctrics del grup Volkswagen.

Entre els seus avantatges destaca l'escalabilitat a altres models. De fet, la previsió és que el grup aconsegueixi els 20 milions de vehicles fabricats sobre aquesta plataforma fins a 2029. Aquesta nova arquitectura permet jugar amb les proporcions de l'exterior i guanyar molt d'espai a l'interior, la qual cosa dóna lloc generant el concepte "Open Space" centrat en la comoditat dels passatgers i que ofereix la possibilitat de comptar amb diferents grandàries de bateries.

Les autonomies de fins a 549 km (WLTP) i la capacitat de càrrega ràpida són altres punts forts per a viatges i llargs recorreguts. Totes les versions del ID.3 poden carregar-se amb corrent altern (CA) fins a 11 kWh i amb corrent continu (CC) entre 50kWh i fins a 125 kWh en la versió ID.3 Pro S permetent recarregar en tan sols 30 minuts l'energia necessària per a un trajecte de 350 km.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Facilitats per a la recàrrega en trànsit i en la llar

Durant el viatge, a través de servei de càrrega We Charge hi ha accés a prop de 1.200 punts de recàrrega actualment (més de 150.000 punts de càrrega a Europa), entre els quals es troben els de la xarxa IONITY.

D'altra banda, per a la càrrega a casa, Volkswagen posa a l'abast dels seus clients un servei clau en mà gràcies a Elli. A través d'aquesta empresa del Grup Volkswagen s'ofereix la possibilitat de triar entre tres carregadors diferents, així com la possibilitat de comptar amb un servei d'instal·lació de la més alta qualitat.

Tres acabats i tres grandàries de bateria

La bateria, de tres grandàries, va instal·lada en el sòl entre els dos eixos contribuint a proporcionar un centre de gravetat molt baix així com un òptim repartiment de pesos. Això repercuteix directament en una millora del comportament dinàmic de l'ID.3 i de l'experiència de conducció. La versió Pure munta una bateria amb una capacitat de 45 kwh, l'acabat Pro de 58 kwh i el Pro S de 77 kwh amb una autonomia de 549 quilòmetres WLTP.

Les potències del motor oscil·len entre els, 107 kW (145 CV) i els 150 kW (204 CV).
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Pel que fa a la personalització, l'ID.3 s'ofereix amb 6 colors exteriors, 5 configuracions d'interior i llandes de 18" fins a 20".

A més de les versions especials per a l'arrencada de la comercialització (1st Plus i 1st Max), hi ha 7 versions ja pre-configurades per a la comoditat del client i per a l'agilitat i rapidesa en el procés de fabricació i, per tant, de termini de lliurament: Pro Performace; Life; Style; Bussines; Max; Pro S i Tour.

Cadascuna d'aquestes versions inclourà, de sèrie, almenys dos dels cinc paquets d'equipament disponibles, i els clients podran triar el color exterior i interior, els seients i les llandes, així com altres opcions individuals, com la bomba de calor o la preparació del portabicicletes.
 

Volkswagen ID.3 Foto: Volkswagen


Els preus de la gamma actual de l'ID.3 parteixen dels 36.145€ (sense MOVES II ni descomptes inclosos) de la versió Pro Performance amb bateria de 58 kWh, 204 CV  i 420 quilòmetres d'autonomia. Més endavant s'oferirà la versió City basada en l'acabat Pure per sota dels 30.000€ (sense MOVES II ni descomptes inclosos).

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació
Fer un viatge llarg en cotxe requereix certa preparació | F.Boada
Consells perquè els viatges llargs en el cotxe siguin segurs i agradables
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar | Porsche
Gairebé quaranta anys després, i encara que Porsche ara té una família completa de SUV, el Porsche 911 Dakar ens continua fent sommiar en aventures africanes.
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà
Eicma 2022. Fira Internacional de la Moto de Milà | Eicma
Ferran Boada
De la nostra visita a la Fira Internacional de la Moto de Milà, hem fet aquesta tria amb les novetats més destacades. Hi ha una moto catalana entre les deu.
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA