Proves Cotxes

Provem l'Audi A1 CityCarver : un urbanita i exclusiu CrossOver

Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium

| 10/10/2020 a les 23:59h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Premium, B-SUV, CityCarver, Audi A1, Audi
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
La segona generació de l'Audi A1, el model més compacte de la marca alemanya, inclou una versió inèdita denominada CityCarver que es caracteritza per una carrosseria que seguint les tendències estètiques actuals té una marcada imatge CrossOver, amb una distància a terra quatre centímetres superior a les versions estàndard gràcies a una suspensió amb amortidors de més recorregut i a unes llandes de major grandària.

Ara bé, això no vol pas dir que el CityCarver estigui pensat per aventures a la muntanya. T'hauràs de conformar a poder passar amb certa facilitat per camins fàcils. El Citycarver no es pot considerar un SUV atès que la motricitat arriba només a les rodes davanteres, no hi ha disponibles versions 4x4 i tampoc disposa de cap mena d'assistència per a la conducció off road.
 

Audi A1 CityCarver Foto: F.Boada


El que si que t'ofereix el CityCarver són unes línies més poderoses i esportives, i molts petits detalls: protecció plàstica dels baixos, espòiler de sostre contornejat pres de l'acabat S-Line, passos de roda reforçats o l'espectacular graella "Single Frame" amb un patró de niu d'abella heretada de la sèrie Q que el distingeix entre la multitud. Audi és una marca prèmium i això es fa palès també en el seu model més petit.

La unitat que ens ha cedit Audi per aquesta prova és un especial EDITION ONE, que compta a més amb un equipament específic. En ell destaca el cridaner color Orange Pulse en combinació amb el sostre negre, les llandes de 18", els fars davanters i pilots posteriors lleugerament tintats, així com un exclusiu equipament interior que forma part de l'acabat S Line.
 

Audi A1 CityCarver Foto: F.Boada


L'habitacle del CityCarver també és tot un exercici d'estil. El minimalisme, alhora que la sensació prèmium, és present en tot l'interior, on el quadre de comandament pren gran protagonisme gràcies a l'ús massiu de la tecnologia. Compta amb l'Audi Virtual cockpit i una pantalla tàctil de 10,1 polzades, del sistema multimèdia MMI, dominant la vista al davantal. A més de la seva grandària, està orientada cap al conductor i està en una posició perfecta.

Pel que fa a l'equipament, l'Audi A1 Citycarver, té bàsicament tot el que li puguis demanar a un cotxe d'estil urbà, com les diferents ajudes a la conducció, sistemes de seguretat, equipament tecnològic i tot el relatiu a la connectivitat.
 

Audi A1 CityCarver Foto: F.Boada


De sèrie trobem algunes assistències a la conducció fonamentals, com l'avís de distància i frenada d'emergència o l'avís de sortida involuntària de carril. Dins de la llista d'opcionals hi destaquen l'Audi Park Assist (930 €), l'assistent de velocitat adaptatiu (645 €), els modes de conducció (200 €), els fanals LED de 1.150 euros i la càmera de marxa enrere (410 €), entre altres.

La posició de conducció és agradable i gràcies a aquests 5 cm d'altura extra amb respecte un A1 convencional, vas en una posició una mica més elevada. Els seients esportius que formen part del paquet S Line recullen el cos a la perfecció i són molt còmodes per a llargs trajectes. Pel que fa a les places posteriors, i encara que aquesta nova generació d'A1 ha augmentat la seva distància entre eixos en 9,4 centímetres, l'espai per a dos adults és una mica just. La capacitat del maleter es manté, com en la resta d'Audi A1, en uns més que dignes 335 litres.
 

Audi A1 CityCarver Foto: F.Boada


Al nostre CityCarver l'impulsa un motor tricilíndric de 999 cc tricilíndric turbo que entrega 116 CV i 175 Nm de parell màxim i està equipat amb el canvi S-Tronic. Una opció coherent amb l'esperit d'aquest cotxe, que no és un altre que el de viure, la major part del seu temps, entre el transit de la ciutat i en recorreguts interurbans, encara que això no vol dir que no serveixi per a afrontar qualsevol viatge amb prou solvència.

Llàstima que el sistema Start/Stop sigui brusc i que el consum -sobretot per l'altura del cotxe i pels pneumàtics de la nostra unitat, uns 215/45 R18- baixi difícilment dels 7,0 l/100 km.

I és que l´extraordinari xassís d'aquest A1 CityCarver amb un comportament irreprotxable t'incita a buscar-li els límits quan la carretera es revira. Malgrat l'altura de la carrosseria, les corbes no se li ennueguen. A més frena molt bé, i la direcció és precisa i copia perfectament el que succeeix sota les rodes. No obstant això, els seus pneumàtics de perfil baix i el tarat més aviat dur de la suspensió pot comprometre un pèl la comoditat, perquè cada imperfecció de la via penetra a l'interior en forma de sacsejada.
 

Audi A1 CityCarver Foto: F.Boada



És evident que l'Audi A1 Sportback CityCArver és tot un caprici. Un caprici, que a més funciona molt bé i fa gala d'una imatge espectacular que el diferencia de la resta. Però tan cert com això és que comparteix plataforma i motoritzacions amb un VW Polo, o un VW T-Cross, i també amb un Seat Ibiza/ Arona. Ara bé, també cal reconèixer que a Can Audi saben el que cal fer per a enamorar al comprador i que malgrat que el preu amb el pack 'Launch edition' d'aquest CityCArver puja fins als 34.670 euros, una quantitat que espanta, i que deixa a aquesta especial, exclusiva i capritxosa versió a un pas de models pràcticament dos segments per damunt, el petit Audi desborda qualitat pels quatre costats i és fàcil deixar-se seduir i caure en la temptació ... si els diners no són un problema.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat