De 1997 al 2004 BMW ja va intentar entrar en el segment cruiser amb la R1200C de la qual va fer diverses versions, fins i tot molt a l'estil Grand Cruiser Yankee, però encara que el mateix James Bond la lluís en alguna de les seves pel·lícules no va ser una moto de gran èxit.

BMW R18 Foto: BMW
Amb la nova R 18, BMW Motorrad entra ara, de nou, en el segment cruiser, amb una moto molt més ambiciosa que abans. L'R18 segueix plenament la tradició de les motocicletes BMW històriques, tant en termes tècnics com de disseny.
Manlleva aspectes tecnològics i visuals de models famosos com la BMW R 5 per a tornar a centrar l'atenció en l'essencial de la motocicleta: tecnologia purista sense adorns innecessaris i el motor bòxer com a epicentre del plaer de conduir, tot això acompanyat de "bones vibracions".
La nova i espectacular custom BMW R 18 de la marca bavaresa es fabrica a Berlín, la mateixa ciutat d'on partien les R5, i fa gala del millor del passat aplicat al present amb tecnologia actual.

La nova R18 i la clàssica R5, en la que s'inspira, de costat Foto: BMW Motorrad
Mecànicament, l'R18 és de construcció senzilla, pensada per a durar, amb la poca electrònica que té orientada a controlar aquest monstruós bòxer de 1802 cc, el més gran mai construït per BMW, la potència màxima és de 91 CV a 4.750 revolucions. A més entre les 2.000 i 4.000 voltes, tenim sempre un parell disponible superior a 150 Nm. Unes xifres necessàries per a moure amb solvència els seus 345 quilos de pes, i és que en aquesta BMW, res és de plàstic.

BMW R18 Foto: BMW
Encara que la línia de l'R18 siguin classicisme pur, la nova R 18 també amaga una mica d'electrònica, d'entrada tres modes de conducció estàndard "Rain", "Roll" i "Rock", una cosa inusual en aquest segment, per a poder adaptar-se a les preferències individuals del pilot.
L'equipament de sèrie inclou també l'ASC (Control de tracció, desconnectable) i control del parell d'arrossegament del motor (MSR). També disposarem de tecnologia d'il·luminació de Led d'última generació, això si, interpretada de manera clàssica. Amb un fanal autoadaptable per a una millor il·luminació de la carretera en prendre les corbes com a opció de fàbrica. O una arrencada confort per a una còmoda posada en marxa de la moto mitjançant un sistema Keyless.
Entre altres opcions, comptarem també amb elements com l'assistent per a la marxa enrere, que facilita les maniobres, i també la funció de control d'arrencada en rampes facilita l'arrencada en pendents ascendents.
Els elements de suspensió de la nova BMW R 18 prescindeixen deliberadament de les opcions d'ajust electrònic. En el seu lloc, una forquilla telescòpica i una suspensió central amb amortiment variable i precàrrega de la molla ajustable garanteixen un control superior de les rodes i garanteixen la comoditat de suspensió.

BMW R18 Foto: BMW
El diàmetre del tub de la forquilla és de 49 mm, mentre que el recorregut de la suspensió és de 120 mm davant i 90 mm darrere. El nou sistema de frens de la BMW R 18 consta d'un disc doble en la part davantera i un monòdiscs en la part posterior juntament amb pinces de quatre pistons. Per part seva, les llandes de radis garanteixen un aspecte clàssic i elegant.
Als seus comandaments, el primer que cal fer és plantar bé els peus a terra, cosa que no serà difícil gràcies a les múltiples possibilitats de personalització d'aquesta R18, entre les quals destaquen diferents seients, entapissats per Mustang Usa, en cinc altures possibles. En donar al contacte, el típic balanceig del bòxer es transforma en una brutal sacsejada lateral, d'aquí ve que hàgim d'estar ben plantats a terra. No debades, cada cilindre d'aquest brutal bòxer cúbica 901 cc, per la qual cosa el seu poder es nota des del primer instant.

BMW R18
Tot és enorme en aquesta Cruiser. Encara que la sensació de gegantisme desapareix en iniciar la marxa. La seva agilitat és sorprenent i ens movem entre el trànsit urbà d'una manera inesperada, amb suavitat i acompanyats pel balanceig del bicilíndric. En carretera tot és pau. L'increïble parell fa que circular sigui un plaer i ens oblidem de les fredes xifres de prestacions. Aquí, arribar abans no importa, sinó gaudir del trajecte, com en tota bona cruiser. Encara que tanta suavitat i romanticisme ens passa en arribar a les corbes més tancades, on tocar amb els estreps a l'asfalt és massa fàcil. Si, és cert que en la seva filosofia no està anar de pressa per revolts, però una mica més d'altura no li vindria res malament per a rodar més tranquils.
Sigui com sigui, l'experiència de conducció de la nova R18 és una cosa totalment mística, exquisit i celestial, encara que a vegades sembla que sigui Llucifer el que ens animi a dominar aquesta bèstia satànica.

BMW R18
Després de la reeixida experiència de la marca amb el programa de personalitzacions de la R-NineT, més que en qualsevol altra motocicleta, la nova R 18 ofereix un disseny molt favorable a la seva personalització. Un enfocament que es té en compte fins i tot en les primeres fases de disseny de la configuració bàsica de la motocicleta.
També s'ha dut a terme una col·laboració especial per a l'R18 amb proveïdors reconeguts, inclòs el fabricant estatunidenc Mustang Seat, amb la finalitat d'oferir diferents versions d'exclusius seients fets a mà o amb Vance&Hines per a la personalització dels sistemes d'escapament.
D'aquesta manera cada propietari d'una ja per si mateix exclusiva R18 podrà garantir-se el fet de pilotar una peça única.