Novetats Cotxes

Nou León e-HYBRID, el primer híbrid endollable de Seat

El primer model híbrid endollable de la història de SEAT, es produeix a la fàbrica de Martorell

| 04/10/2020 a les 20:01h
Arxivat a: Novetats Motor
Està disponible amb els acabats Xcellence i FR, i en els dos tipus de carrosseria: 5 portes i familiar Sportstourer
Està disponible amb els acabats Xcellence i FR, i en els dos tipus de carrosseria: 5 portes i familiar Sportstourer | SEAT
SEAT ja admet comandes del nou León e-HYBRID, el primer vehicle híbrid endollable (PHEV) de la companyia catalana amb una autonomia en mode 100% elèctric de fins a 64 km segons cicle WLTP (NEDC: 72 km), que li atorga l'etiqueta mediambiental ZERO emissions.

El nou SEAT León e-HYBRID ofereix la millor combinació entre prestacions i eficiència energètica, permetent al conductor triar el mode EV per a circular lliure d'emissions a les ciutats, i contribuir així a la millora del medi ambient. Els primers lliuraments es duran a terme a l'octubre, i està disponible des de 34.080 euros sense descomptes aplicats i sense comptar amb les ajudes del Govern a les quals es pot acollir el model.

La nova versió 1.4 e-HYBRID incorpora un motor tèrmic 1.4 TSI de 150 CV associat a un altre motor elèctric de 116 CV que, junts, ofereixen una potència conjunta de fins a 204 CV i 350 Nm de parell màxim. Així, aquesta versió PHEV del nou León permet accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 7,5 segons, mentre que redueix dràsticament el consum i les emissions generades. Presenta un consum combinat d'1,1 a 1,3 l/100 km, segons homologació WLTP (NEDC: 1,4 l/100 km), i unes emissions de CO₂ de tan sols 25 a 30 g/km segons WLTP (NEDC: 32 g/km) –dades en versió de carrosseria 5 portes–.
 

Seat León e-Hybrid Foto: Seat


El motor elèctric s'alimenta d'un conjunt de bateries d'ions de liti amb 13 kWh de capacitat, que es recarreguen mitjançant un endoll i a través del sistema de frenada regenerativa. Respecte a la presa de càrrega, el nou León e-HYBRID ofereix la possibilitat de carregar només en corrent altern, utilitzant 3 hores 42 minuts per a recarregar a través d'una presa de 3,6 kW, o 5 hores 48 minuts mitjançant un endoll normal de 2,3 kW. 

El conjunt elèctric utilitza un sistema addicional de refrigeració per aigua, que inclou el seu propi radiador i tanc d'expansió. Entre els elements addicionals que incorpora la versió e-HYBRID, destaquen el motor elèctric, el carregador, la bateria d'alt voltatge, la presa de càrrega, la unitat de potència electrònica, i el compressor de l'aire condicionat. Aquest últim, en estar implementat sobre el sistema elèctric, permet el seu accionament a distància per a pre-refrigerar l'habitacle quan el client ho vaig desitjar, fent ús de la bateria d'alt voltatge, o de la xarxa en cas d'estar endollat a aquesta.

El sistema d'hibridació permet al SEAT León e-HYBRID circular fent ús dels dos motors segons les necessitats de cada moment. El motor tèrmic i l'elèctric es combinen de manera automàtica, i permet també que circuli exclusivament en manera elèctrica.
 

Seat León e-Hybrid Foto: Seat


Finalment, el conductor tindrà a mà tota la informació del sistema elèctric d'alt voltatge, a través de la pantalla d'info-entreteniment de la consola central, que permet visualitzar el flux d'energia del sistema de propulsió híbrid en temps real. Així mateix, des del quadre de comandaments Digital Cockpit, el conductor pot veure informació sobre la recuperació d'energia, la potència disponible a cada moment, la manera de conducció, l'autonomia i, per descomptat, el nivell de càrrega de la bateria.

El nou model es llançarà al mercat  a l'octubre de 2020, amb un preu PVP de 34.080 euros (sense descomptes aplicats)

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat