Competició | Raids

Isidre Esteve comptarà al Dakar 2021 amb un cotxe molt competitiu, el Toyota Hilux V8

El d'Oliana feliç per poder competir amb un dels millors cotxes del Dakar

| 29/09/2020 a les 13:15h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes, Dakar 2021, Raids, Isidre Esteve, Hilux V8, Toyota
El pilot d'Oliana disputarà per primera vegada el Dakar aamb un Toyota Hilux V8
El pilot d'Oliana disputarà per primera vegada el Dakar aamb un Toyota Hilux V8 | Toyota
Toyota i Isidre Esteve, icona del Ral·li Dakar i un dels grans ambaixadors dels valors que transmet el raid més dur del món, uneixen els seus camins i aniran de la mà al Dakar 2021. El pilot d'Oliana (Lleida) afrontarà el seu sisè Dakar amb cotxe, cinquè consecutiu, després de disputar prèviament altres nou amb moto. I ho farà per primera vegada als comandaments d'un Toyota Hilux V8, la referència entre els candidats a guanyar el Dakar.

Toyota Espanya acompanyarà a Esteve en la seva nova aventura a l'Aràbia Saudita, del 3 al 15 de gener de 2021, perquè comparteix amb el pilot català valors com la superació, l'esforç i la perseverança a la recerca dels objectius. El camí conjunt arrencarà el mes vinent d'octubre a l'Andalusia Ral·li, el ral·li que enguany substitueix al Ral·li del Marroc com el gran test pre-Dakar per a tots els grans favorits a la victòria.

Isidre Esteve i el seu copilot Txema Villalobos, amb el qual tornarà a compartir cabina, disputaran el Dakar 2021 amb un Toyota Hilux d' Overdrive Racing, l'especialista europeu en preparacions Toyota per al Dakar i altres grans competicions. L'Hilux V8 serà el cotxe més competitiu que mai hagi pilotat Esteve, per la qual cosa el seu objectiu serà millorar la 21a posició aconseguida el 2018 i 2019.
 

Isidre Esteve i el seu copilot Txema Villalobos, amb l'Hilux V8 d' Overdrive Racing Foto: Toyota


L'Hilux V8 és un dels millors cotxes de quants participen en el Dakar, gràcies als seus excel·lents nivells de qualitat, durabilitat i fiabilitat  que distingeixen a la referència entre els pick-up. Així, a més, ha quedat confirmat en els últims anys, amb triomfs com el de 2019 de la mà de Nasser Al-Attiyah i el seu Hilux V8 de TOYOTA GAZOO Racing South Africa.

El Toyota Hilux V8 que pilotarà Isidre Esteve és un prototip amb xassís tubular i motor de gasolina de 350 CV, desenvolupat i construït a Sud-àfrica amb el suport de Toyota. Posteriorment, el cotxe acaba d'adaptar-se a les especificacions per al Dakar en les instal·lacions d'Overdrive Racing a Bèlgica. El resultat final és el millor cotxe per a afrontar el ral·li més dur del món.

L'adaptació final de l'Hilux V8 a les necessitats d'Esteve, a conseqüència de la seva lesió medul·lar, l'ha realitzat Guidosimplex Itàlia, instal·lant tots els comandaments en el volant de manera que el pilot català pugui frenar, accelerar, desembragar i canviar només amb les mans.

Isidre Esteve s'ha mostrat molt feliç amb el seu nou Hilux: "Per fi veuré complert el meu somni de competir amb el millor cotxe del Dakar. És el vehicle amb el qual somien tots els pilots. Des que vaig començar a fer els meus primers passos amb cotxe em vaig dir que no pararia d'esforçar-me fins a pilotar algun dia una màquina així i... per fi l'he aconseguit".

El pilot català, després dels seus primers test, ha quedat encantat amb el rendiment del Toyota Hilux V8 que pilotarà a Andalusia i el Dakar: "És sensacional; fàcil de portar i amb un gran parell motor. Lliurament molta potència a baixes revolucions i això fa que sigui molt manejable en qualsevol mena de superfície. El seu comportament en pista és molt previsible i ens permetrà anar més ràpids que mai".

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat