Novetats Cotxes

Audi presenta el nou Q5 Sportback, el seu tercer crossover

L'Audi Q5 Sportback és un Crossover Coupé de línies dinàmiques dirigit als clients que no sols aprecien el disseny expressiu i la innovació tècnica, sinó també el caràcter esportiu i la versatilitat per a un ús quotidià.

| 28/09/2020 a les 10:18h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Q5 Sportback, SUV, Audi
El nou SUV coupé d'Audi captiva amb un disseny poderós
El nou SUV coupé d'Audi captiva amb un disseny poderós | Audi
Amb una poderosa presència, una característica intrínseca dels models Q, el nou Audi Q5 Sportback no passa desapercebut. La graella *Singleframe està flanquejada per grans entrades d'aire. Els fars, amb la seva distintiva signatura lumínica en les llums diürnes, compten amb tecnologia LED de sèrie, o Matrix LED opcionals. 

La línia d'espatlles, amb un traç continu i elegant, emfatitza els passos de roda i, d'aquesta manera, també posa en relleu la presència de la tracció Quattro. Els faldons laterals de les portes atorguen al crossover una imatge d'estabilitat i robustesa.

La superfície que forma la zona envidrada en els laterals de la carrosseria presenta un disseny descendent en el qual la tercera finestreta s'estreny clarament cap a la part posterior. La forta inclinació del vidre del darrera i el disseny del paracops posterior contribueixen a l'aparença dinàmica i poderosa del Q5 Sportback.
 

Audi Q5 Sportback Foto: Audi


Audi ofereix l'opció de llums posteriors amb la innovadora tecnologia OLED digital. Cada far compta amb tres díodes orgànics emissors de llum, cadascun dels quals està dividit en sis segments. Els elements OLED de color vermell ofereixen una llum homogènia, però la segmentació permet controlar-los de manera individual i, per tant, utilitzar una expressió lumínica diferent.

Els clients poden triar entre tres signatures de llum per a la part posterior a l'hora de configurar el vehicle. Cadascuna d'elles compta amb un patró d'il·luminació dinàmic per a les funcions d'obertura (coming-home) i tancament (leaving-home) del vehicle. En seleccionar el programa Dynamic en l'Audi drive *select, s'adopta una configuració específica per a aquest mode. Si un altre vehicle s'aproxima per la part posterior a menys de dos metres quan el cotxe està detingut, tots els segments OLED s'il·luminen per a indicar una alerta de proximitat.

Audi ofereix el nou crossover amb les línies exteriors Advanced i S-line, que presenten diferències en la graella Singleframe, en les entrades d'aire laterals i, especialment, en el paracops posterior. Hi ha 12 colors per a la carrosseria i múltiples elements de personalització, incloent-hi el paquet d'estil negre i acabats de pintura complets i de contrast. Amb una longitud de 4,69 metres, el Q5 *Sportback és 7 mil·límetres més llarg que el Q5. L'altura i l'amplària resulten idèntiques; amb un valor de 0.30, el coeficient aerodinàmic també és menor.
 

Audi Q5 Sportback Foto: Audi


L'àmplia distància entre eixos de 2,82 metres proporciona una gran habitabilitat. De línies horitzontals, l'interior transmet sensació d'amplitud i fluïdesa. La línia d'acabat interior S-line li atorga un aspecte encara més esportiu. El paquet d'il·luminació ambiental utilitza efectes específics per a mostrar l'alta qualitat de fabricació d'Audi dins de l'habitacle.

El maleter té una capacitat de 510 litres, que augmenta fins als 1.480 litres amb els seients posteriors plegats, aprofitant l'espai fins al sostre. Audi també ofereix en el nou model de la família Q5 la banqueta posterior plus, que compta amb regulació longitudinal de distància per a les cames dels passatgers i amb suports ajustables en inclinació. Si és necessari, pot avançar-se per a augmentar la capacitat de càrrega del maleter fins a 60 litres, aconseguint així un total de 570 litres.
 

Audi Q5 Sportback Foto: Audi


D'altra banda, proporciona un major confort per als passatgers darreres quan està en la seva posició més retardada. El paquet opcional per a organitzar l'espai de càrrega permet mantenir l'equipatge ordenat de manera segura. La porta gran posterior compte de sèrie amb accionament elèctric. En combinació amb la clau de confort opcional es pot obrir amb un simple gest del peu, una cosa molt útil quan, per exemple, es tenen les mans ocupades.

El SUV coupé destaca per una sèrie de qualitats addicionals que augmenten la seva faceta pràctica. Amb el motor 40 TDI 204 CV pot remolcar fins a 2,4 tones. Els riells del sostre estan disponibles com a opció. El control de descensos garanteix la seguretat en conduir en pendents pronunciades sobre ferma sense asfaltar.
 

Audi Q5 Sportback Foto: Audi


La suspensió esportiva de sèrie presenta uns ajustos específics per als molls i els amortidors, que proporcionen un tacte més directe que en el Q5 convencional. Com a alternativa, també s'ofereix la suspensió amb control d'amortiment; o la suspensió pneumàtica adaptativa, extremadament còmoda i versàtil. Aquesta última ajusta l'altura de la carrosseria en un ampli rang de 60 mm.

La distància al sòl pot augmentar fins a 45 mm quan es condueix per pistes o camins. En autopista, a velocitats altes, la carrosseria descendeix automàticament 15 mm per a millorar l'eficiència i l'estabilitat, en reduir la resistència aerodinàmica i baixar el centre de gravetat. Una altra característica de la suspensió pneumàtica és la possibilitat de reduir en 55 mm l'altura de la part posterior mitjançant un botó situat en el maleter, la qual cosa facilita la càrrega d'aquest.

La direcció dinàmica opcional modifica la desmultiplicació, l'angle i l'assistència en funció de la velocitat. Quan se circula a baixa velocitat, utilitza una relació més directa i amb menys tornades de volant entre topalls, així com una alta assistència, la qual cosa millora el confort. A velocitats més altes, la menor desmultiplicació proporciona una major estabilitat direccional. Existeixen 21 dissenys de llandes, amb diàmetres d'entre 18 i 21 polzades.

En el moment del seu llançament, el Q5 Sportback arribarà al mercat europeu amb un potent motor turbodiésel de 2 litres i quatre cilindres, que rendeix 150 kW (204 CV) i un parell màxim de 400 Nm. Aquest bloc es combinarà amb una transmissió S tronic de doble embragatge amb set velocitats i amb la tecnologia Quattro ultra

El sistema Mild Hybrid (MHEV) contribueix a millorar l'eficiència. En frenar, l'alternador d'arrencada accionada per corretja recupera energia i l'emmagatzema en una bateria d'ions de liti. El Q5 Sportback també pot circular en mode de marxa per inèrcia amb el motor apagat. 

Després del llançament del Q5 Sportback s'afegiran a la gamma nous motors: una versió més del TDI de quatre cilindres i dos TFSI de 2 litres i quatre cilindres. Com el reeixit Q5, el Q5 Sportback també comptarà amb propulsió híbrida endollable TFSIe en dues variants de potència. La gamma es completarà amb el SQ5 Sportback.

 

Audi Q5 Sportback Foto: Audi


Per als controls, les pantalles i el sistema d'infotainment, el Q5 Sportback utilitza la mateixa tecnologia que l'actualitzat Q5: la tercera generació de la Plataforma Modular d'Infotainment (MIB 3). En les versions més altes de la gamma s'inclou de sèrie la instrumentació Audi virtual cockpit plus amb pantalla de 31,2 cm (12,3 polzades) i el head-up display. El volant multifunció plus permet el maneig de les funcions més importants de manera segura i senzilla.

El MMI Navegació plus inclou un display tàctil de 25,5 cm (10,1 polzades), amb pantalla d'inici personalitzable. El sistema de control per veu amb reconeixement de llenguatge natural utilitza les dades emmagatzemades en el núvol i pot activar-se prement un botó en el volant o dient "Hey Audi". Molts dels ajustos del vehicle es poden memoritzar en els perfils d'usuari individuals i emmagatzemar-se en línia en el portal myAudi. Cada usuari autoritzat pot accedir a ells i utilitzar-los en qualsevol model de la gamma degudament equipat.

Aquesta versió del Q5 també utilitza la intel·ligència de la flota connectada d'Audi. Les alertes locals adverteixen al conductor de la presència de vehicles avariats en la calçada, accidents, finalització d'embussos, situacions de baixa adherència en la carretera o presència de boira. El sistema d'informació en línia de senyals de trànsit mostra els límits de velocitat actuals i temporals. El sistema d'estacionament al carrer indica la probabilitat de trobar una plaça lliure gratuïta per a aparcar el vehicle i proporciona informació addicional, com les tarifes o les restriccions per a residents. L'aplicació myAudi connecta el vehicle amb el telèfon intel·ligent del client. Els mòduls d'equipament opcional com l'Audi phone box o l'equip d'àudio Bang & Olufsen Premium Sound System 3D complementen l'oferta d'infotainment.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat