Novetats Cotxes

Nissan presenta el Z Proto

Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.

Nou Nissan 370Z 50th Anniversary: sintonia entre passat, present i futur.

| 16/09/2020 a les 13:21h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Esportiu, Z, Nissan
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Nissan ha presentat avui el Z Proto, que marca la intenció de l'empresa de llançar una nova generació del llegendari esportiu Z. Aquest prototip s'ha exhibit en un acte virtual retransmès a tot el món des del Nissan Pavilion de Yokohama i compta amb un nou disseny interior i exterior, a més d'un motor V6 bi-turbo amb transmissió manual.

El Nissan Z Proto va aparèixer per primera vegada en un vídeo titulat «Nissan A-Z» que es va publicar al maig i ret homenatge als 50 anys d'història de la sèrie Z. Però al mateix temps, és un esportiu totalment modern.

El conseller delegat de Nissan, Makoto Uchida, ha comentat: «Com esportiu pur que és, el Z representa l'esperit de Nissan. Es tracta d'un model clau per al nostre pla de transformació Nissan NEXT i és la prova de la nostra capacitat per fer el que altres no s'atreveixen a intentar, de principi a fi. Com apassionat del Z que sóc, estic emocionat per anunciar que el proper Z ja està en camí. »




Exterior: el passat es troba amb el futur

El Z Proto ha estat dissenyat i desenvolupat per l'equip de disseny al Japó, i compta amb un disseny exterior modern i atractiu, amb una silueta que transmet respecte pel model original. Compta amb una pintura nacrada de color groc brillant, un tribut a una opció de pintura popular tant en el Z de primera generació (S30) com en el 300ZX (Z32), i un sostre negre.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan


La forma del capó i els fanals LED inclinats en forma de llàgrima són records inconfusibles del Z original. Les dimensions de la graella rectangular són similars a les del model actual, amb la inclusió d'aletes de graella ovalades per oferir un aspecte modern actualitzat. La seva forma segueix destil·lant esportivitat i elegància.

La connexió amb el Z original resulta més sorprenent en observar el Z Proto des del lateral. La línia de sostre flueix des del morro fins a la part del darrere per generar un perfil inconfusible del Z de primera generació, la vora del darrere era lleugerament més baix que l'altura del parafang davanter, la qual cosa li aporta al Z seva presència única. La transició característica del vidre del darrere a la posició baixa de la cua se suma a aquest efecte.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan
 

La part posterior s'inspira en les llums del darrere del 300ZX (Z32), però reinterpretades per al món modern. Les llums del darrere LED estan situades dins d'una secció negra rectangular que travessa la part del darrere i envolta les vores exteriors, de manera que transmeten una lluentor intensa.

Els tractaments de fibra de carboni lleugera en els faldons laterals, al llavi inferior davanter i en el faldó del darrere garanteixen un gran rendiment. Les llandes d'aliatge de 19 '' i el doble tub d'escapament completen l'impressionant aspecte del Z Proto a la carretera.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan


Interior: l'última tecnologia amb un toc vintage

L'habitacle del Z Proto està dissenyat per adaptar-se al conductor i al passatger com un guant, de manera que combina a la perfecció l'última tecnologia amb elements Z clàssics.

L'equip de disseny d'interiors va buscar el consell de llegendes professionals de l'automobilisme per dotar el Z Proto d'un habitacle digne del seu rang, tant per carretera com per circuit. Tal inspiració resulta patent en els instruments del Z. 
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan


Tota la informació vital es troba a la pantalla digital de 12,3 polzades i està organitzada per ajudar al conductor a llegir-la d'un cop d'ull, com pot ser el límit de revolucions en la posició de les dotze en punt. Els tres rellotges sobre la consola central formen part de l'ADN del Z, i es mantenen en el nou Z Proto amb diferents funcions que acompanyen les indicacions mostrades en la pantalla principal.

El nou volant ofereix al conductor controls d'accés ràpid sense renunciar a la seva estètica vintage. Els acabats de color groc destaquen el caràcter esportiu i estan presents en tot l'habitacle, incloses les costures del panell d'instruments. Els seients compten amb elements grocs i una franja al centre per generar profunditat.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan

 

Sensacions esportives: un cotxe estimulant i vital

Quan es va presentar el Z original en 1969, es va fer per oferir la possibilitat de gaudir d'un esportiu a la quantitat més gran possible de persones. Al llarg dels seus cinquanta anys de vida, les diferents generacions de Z han definit l'essència de la conducció clàssica, amb un gran motor en posició davantera longitudinal, un canvi manual i tracció posterior per dotar el vehicle de gran agilitat i d'una connexió "analògica" amb el pilot que serà difícil de trobar en el món digital d'avui dia.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan


Hiroshi Tamura, especialista cap de producte del Z Proto, ha comentat: «El Z sempre ha estat un esportiu resistent i dinàmic, de manera que els clients els resultava fàcil gaudir de les seves capacitats i sentir-connectats al cotxe. Aquesta afirmació és aplicable a totes les generacions i és el que impulsa la nostra passió per innovar i desafiar les normes establertes. »

Cada nova generació comptava amb un motor més potent, tot i que el secret del Z és alguna cosa més que el simple augment de potència. No obstant això, no t'equivoquis, el Z Proto es realment molt potent. Sota el capó allargat trobem un motor V6 bi-turbo millorat connectat a una caixa de canvis manual de sis velocitats. Atès que es tracta d'un prototip, ara s'està treballant per sincronitzar la potència amb l'elegància i el control que han definit al Z durant els últims cinquanta anys.
 

Nissan Z Proto Foto: Nissan


Uchida ha declarat: «Amb el llançament, aquest estiu, de l'innovador Nissan Ariya, hem iniciat una nova era d'electrificació i de tecnologies de conducció autònoma. Amb el Z, oferim als conductors l'emoció d'un esportiu pur. Durant més de 50 anys, hem forjat junts la llegenda del Z. M'alegra tenir-vos avui aquí per presenciar el nou i emocionant capítol de la nostra història. El nou Z ja està en camí. »

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Opel Mokka 2021
Opel Mokka 2021 | Opel
El nou Mokka es presenta amb motors elèctrics o de combustió des de l'inici de la seva comercialització
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu | SEAT
Aporta detalls estètics de tarannà més esportiu i una suspensió específica que millora el seu comportament
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit
Ford Puma
Ford Puma | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Un B-SUV amb tecnologia mHEV i amb disseny inspirat en un clàssic dels anys noranta