Consells de Conducció

Guia per augmentar l'autonomia en vehicles elèctrics

Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.

| 18/09/2020 a les 08:43h
Arxivat a: Consells de conducció, Consells, Consells Conducció, Elèctrics, Mobilitat Sostenible
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada

Els vehicles elèctrics guanyen terreny a l'estat. Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. Així, cada vegada són més els conductors que es convencen d'aquesta tecnologia i del funcionament silenciós i suau propi dels elèctrics. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.

El nostre estil de conducció és el responsable principal de que la bateria duri més o menys. No és el mateix pitjar fort l'accelerador a cada inici de moviment que fer-ho de manera suau. Per això, al circular de forma elèctrica el més apropiat i eficient és aprofitar al màxim la inercia i recórrer el màxim de metres sense tocar l'accelerador.
 

Nissan Leaf e+ amb bateria de 62 kWh i 385 km d'autonomia Foto: F.Boada

Es calcula que gràcies a la regeneració d'energia per cada quilòmetre sense tocar l'accelerador es guanyen 300 metres d'autonomia adicional.

Per a gestionar la seva autonomia, cal tenir en compte que els vehicles que circulen de manera 100% elèctrica augmenten el seu radi d'acció en situacions en les quals el consum es dispara en automòbils que utilitzen la combustió interna. La baixa velocitat i l'ús dels frens en embussos i situacions de circulació densa afavoreixen l'autonomia, mentre que la conducció en autopistes en les quals se sol anar a major velocitat redueixen més dràsticament l'autonomia.

Per això, és important que de cara a la planificació de rutes llargues, convé minimitzar ports de muntanya i carreteres en les quals el consum s'incrementa.

Com en el cas dels automòbils convencionals, factors com la càrrega o el sistema de climatització passa factura en el consum d'energia. Per això és important eliminar objectes o accessoris innecessaris que puguin provocar un efecte vela i perjudicar l'aerodinàmica i ser curosos amb el climatitzador. Es calcula que un ús excessiu del sistema d'aire condicionat pot reduir l'autonomia en un 35%. La pressió dels pneumàtics també pot sumar autonomia. Unes rodes poc inflades fan consumir més energia (en haver-hi més fregament amb el terra) i redueixen el quilometratge possible.

L'electrificació té un paper cada vegada més important en el sector de l'automòbil, per això és important ser conscients de la seva funcionalitat, dels seus avantatges i de poder minimitzar els inconvenients amb consells com aquests.

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Alpine A110 E-TERNITÉ
Alpine A110 E-TERNITÉ | Alpine
Un autèntic laboratori sobre rodes 100% elèctric
Nou Honda Civic Type-R MY23
Nou Honda Civic Type-R MY23 | HONDA
El nou Honda Civic Type R es comercialitzarà l'any vinent, amb els primers lliuraments a clients a Europa a partir de principis de 2023
Audi Black Limited Edition
Audi Black Limited Edition | Audi
Una edició edició limitada a 300 unitats per a l'Audi A4 Avant i 100 per a l'A5 Sportback
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric
Ford Galaxy 2.5 FHEV
Ford Galaxy 2.5 FHEV | F.Boada
Ferran Boada
El nou Galaxy ens permet lluir el distintiu ECO al parabrises i gaudir d'un refinament i confort propi d'una berlina amb la versatilitat d'un gran monovolum
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150
CUPRA Formentor 2.0 TDi 150 | F.Boada
El Formentor perfecte per a cada dia i per viatjar sense parar gaudint de l'estil i la dinàmica d'un CUPRA
Mercedes-Benz C200. Un Classe S en pot petit.
Mercedes-Benz C200. Un Classe S en pot petit. | F.Boada
Ferran Boada
Imatge súper premium i equipament tecnològic de ciència ficció enterbolit per un motor, en aquesta versió, amb "Downsizing" portat a l'extrem.