Proves cotxes

Provem el Suzuki Ignis 2020: Mild Hybrid de sèrie

Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.

| 06/09/2020 a les 11:09h
Arxivat a: Proves Cotxes
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs

Actualment a les ciutats podem veure un gran nombre d'automòbils ideats i dissenyats amb un concepte en ment: "urbà". Perquè un cotxe se'l pugui adjectivar d'aquesta manera, ha de ser petit, fàcil d'aparcar, lleuger, amb motoritzacions amb tendència clarament ecològica i amb un disseny curiós, però a la vegada pràctic i amb gadgets orientats a una bona habitabilitat. De tota aquesta descripció, avui en dia se n'ha perdut un element: que el cotxe sigui econòmic.

MINI, smart, Abarth i altres marques que precisament no es caracteritzen per preus de tarifa ajustats són les que regnen a les grans poblacions on el cotxe principal dels habitants pot ser perfectament com els que acabo de descriure. Per què? Possiblement els compradors i compradores no contemplen la possibilitat de trobar un cotxe urbà complet i econòmic.

L'estratègia europea de Suzuki sembla venir força lligada a les possibilitats d'oferir cotxes urbans, complets i competitius, però a la vegada omplir nínxols de mercat oblidats per les grans marques. En ser força més independent que les grans corporacions automobilístiques (es van desfer de Volkswagen, que era propietària del 19,9% de les accions), manufacturen productes que no gaudeixen de molta competència. Els exemples clar són el Suzuki Jimny o el Suzuki Swift Sport, però també el que avui ens ocupa, l'Ignis.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


D'estètica complicada pels ulls europeus, el nou Suzuki Ignis és possiblement el més semblant que tenim a casa nostra del moviment dels kei car japonesos. Durant els dies de la prova m'han arribat a preguntar si porto un "Tamagochi" o un "Pokémon". Deixeu-me que utilitzi aquest espai per defensar el meu argument sobre per què m'he trobat amb un gran cotxe i perquè podria ser una gran compra, més enllà a ser l'alternativa del Fiat Panda.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


Vist des de l'exterior, l'Ignis té un aspecte peculiar. Fa 3,7 metres de llarg (1 cm menys que un Polo 5 portes de l'any 1999 i 1,4 cm més que un Fiat Panda del 2020). Podem començar a deduir que s'allunya de les mides que entenem com a estàndard dins el segment B l'any 2020. L'amplada és d'1,69 metres, 6 centímetres més ample que un Panda i tot i això es troba per sota la mitja dels compactes europeus habituals. Pel que fa a l'alçada es troba també en cotes molt similars al competidor italià, 1,6 metres, exactament el mateix que un SEAT Ateca. En efecte, l'Ignis és peculiar. És curt com un compacte de finals del segle XX, d'amplada entre els segments A i B dels principals models europeus actuals i alt com un SUV del segment C. Un altre tret que estèticament atrau l'atenció, són les rodes, amb uns estretíssims neumàtics 175/60 R16.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


Durant aquest 2020, el petit nipó ha rebut un redisseny i la part davantera insinua una estètica més campera, amb una calandra que recorda a la de l'actual Suzuki Jimny i un para-xocs més musculós. A la part posterior és on la gent se'l mira amb més escepticisme, sobretot a les 3 línies que trobem a sobre dels passos de roda posteriors. Doncs resulta que els trets de disseny de l'Ignis són un homenatge al Suzuki Fronte Coupe de l'any 1971, un kei car tan petit com un MINI de l'època però tal com diu el seu nom, amb aspecte cupè. Un homenatge a l'estil també de Fiat amb el Panda.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


A l'interior ens trobem amb 4 places, en comptes de les 5 a les que estem acostumats. Si no pots assegurar comoditat en un cotxe com aquest, penso que és bona solució que les places posteriors en siguin només dues conseqüentment eixamplades. I parlant dels ocupants del darrere, l'espai per les cames és totalment sorprenent i fins i tot, podem posar els peus sota els seients davanters. L'alçada lliure al sostre també és considerable, com és de preveure, per la pròpia forma del vehicle.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


Però no es pot tenir tot. El maleter té una capacitat de 260 litres, allunyats dels que gaudeixen els propietaris d'utilitaris del segment B, com un Peugeot 208 o un SEAT Ibiza, però per la llargada del cotxe i comparat amb el segment A n'és el més espaiós. Tot i això, Suzuki té un truc sota la màniga. O més ben dit, sota els seients posteriors. Es tracta d'uns riells que ens permeten desplaçar-los endavant, per tal d'ampliar considerablement la capacitat del maleter, fins a 17 centímetres.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


La solució és ben útil, però ens deixa pràcticament sense espai a les cames pels passatgers. Tot i això, trobo molt positiu que el fabricant deixi escollir als propietaris com configurar la ràtio d'espai per ocupants i espai al maleter.

Ens movem cap endavant. La posició del conductor és alçada i còmode (amb seients de tela força espumosos), un cop més veiem un dels punts positius dels SUV, al petit Ignis. El taulell és de plàstic dur, així com el revestit de les portes o la consola central que separa els genolls del conductor amb els de l'acompanyant. Per mi no és greu, pel preu i filosofia del vehicle, entenem que no trobarem cuir o pedres precioses adornant l'interior, tan sols al volant en la versió GLX hi trobarem pell.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


Els comandaments són simples i efectius, alguns d'ells molt intuïtius per no haver d'apartar la mirada de la carretera mentre conduïm, com els de la temperatura del climatitzador. Però per altra banda, la pantalla requereix una mica més d'esforç visual i tàctil per arribar on volem. El sistema d'infoentreteniment és actual i compta amb Android Auto i Apple CarPlay, a més de navegador a l'acabat GLX. La resta de menús són intuïtius i de disseny simple, cosa que s'agraeix.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


Passem a la part mecànica, perquè la millora introduïda per Suzuki a l'Ignis és d'allò més rellevant. Està a la venda amb només un motor: un bloc de quatre cilindres atmosfèric de 1200 centímetres cúbics que entrega 83 cavalls i 107 Nm. El motor és d'allò més suau i li guanya la partida als ja escampats tricilíndrics, tant en comoditat i vibracions com en soroll, però és poc potent. La gràcia de tot plegat, a part que només pesa 935 kg, és que l'Ignis és "Mild Hybrid", compta amb un petit motor elèctric que ajuda al de combustió quan requerim acceleració i a més, s'encarrega d'emmagatzemar energia quan traiem el peu del gas, en una bateria de 12 V i 10 Ah. Això comporta un petit plus en acceleració i un consum realment baix. Les xifres oficials WLTP el situen en 5,1 litres cada 100 quilòmetres, cosa que pràcticament puc corroborar. El consum en finalitzar la prova ha estat de 5,3 l/100km. Tenint en compte que hem circulat força a velocitats de 120 km/h i hem fet pujades en carreteres revirades, és molt sorprenent com no s'allunya gens de les xifres oficials. En viatges però, haurem d'aturar-nos sovint a causa del petit dipòsit de poc més de 30 litres de benzina que equipa, però perquè el conjunt funcioni s'ha de contenir el pes.
 

Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid Foto: Ferran Rosàs


En marxa el cotxe és notablement còmode i fins i tot en autopista es gaudeix de força confort a l'interior, molt més que en un Fiat Panda. La suspensió és tova, cosa que ajuda a eludir els obstacles de la ciutat, però en carretera apareixen rebots després de la primera compressió. El tacte del canvi manual de 5 velocitats és remarcable i fins i tot és més agradable que altres el d'altres marques amb cotxes més cars, suau i precís. I un cop acabem de circular, l'Ignis és facilíssim d'aparcar i té un angle de gir molt bo, li podem donar la volta pràcticament sense espai.

En definitiva, és un conjunt molt suau i ideal per moure's per ciutat, econòmic (amb distintiu ambiental ECO) i pels que encara en volen més, hi ha un parell de rareses opcionals: canvi automàtic CVT i tracció 4x4 (aquesta última el converteix en un utilitari ideal per Andorra). Cal puntualitzar que l'opció 4x4 no està disponible amb canvi automàtic.

No serà el cotxe més fashion del veïnat? És possible. El més potent? Tampoc. El més assequible? Hi ha altres opcions. Però el cert és que pot ser aquella solució per gent que no volen gastar molt en un cotxe i a la vegada tenir tots els reptes diaris controlats. L'acabat GLX amb ajudes a la conducció, navegador, control de creuer i millors materials, està a la venda per 14.500 euros (descomptes inclosos).

Prova Suzuki Ignis

 
 
 
 
 
 
 

COMENTARIS

Ignis vs Panda
Anònim, 08/09/2020 a les 14:53
+0
-0
Bona ressenya, moltes gràcies! Estem donant voltes a comprar un Ignis o el nou Panda Híbrid i no ens acabem de decidir, és difícil... Tots dos són especials, però està clar que l'Ignis té una molt bona relació qualitat/preu.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa
El nou model impresiona amb el seu excellent rendiment gracias a l'innovador Gestor Dinàmic de Marxa | Volkswagen
Amb una potència de 300 Cv, el nou Golf GTI Clubsport és el model més potent de l'última generació del GTI
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat