Novetats Cotxes

Kia Sorento Híbrid Endollable, més potent i amb menys emissions

Aquesta versió combina la bona funcionalitat amb un baix cost d'utilització i una gran potència

​KIA mostra les primeres imatges de la nova generació del Sorento

| 28/08/2020 a les 13:02h
Arxivat a: Novetats Motor, Kia, Sorento, Hibrid Endollable, Hibrid, Novetats Cotxes
Kia Sorento PHEV
Kia Sorento PHEV | KIA

La marca Kia Motors ha presentat per primera vegada el nou Sorento Híbrid endollable. Es tracta d'una versió de l'emblemàtic SUV de la marca amb uns nivells d'emissions ultra baixes.

Aquesta nova versió combina un motor turbo de benzina amb una bateria de gran capacitat i un motor elèctric d'alta potència. Això li proporciona l'opció de poder fer recorreguts breus només amb energia elèctrica i zero emissions.

A més, aquesta versió híbrida endollable maximitza l'espai i la versatilitat. Això es deu al fet que la plataforma sobre la qual està muntat va ser concebuda per allotjar sistemes de propulsió electrificats. Amb aquesta plataforma i la gran carrosseria s'assegura que el model híbrid endollable del Sorento mantingui l'espai per a passatgers i equipatge que defineix les altres versions de la gamma.




Com a resultat, el nou Sorento Híbrid Endollable presumeix d'un generós espai per a set passatgers, igual que les versions híbrides i dièsel. Gràcies al fet que la bateria està ubicada al terra del cotxe la capacitat de càrrega és de les més altes de la seva classe; 809 litres amb les dues fileres de seients. Amb la variant de set places, amb la tercera fila col·locada, l'espai del portaequipatge és de 175 litres, (la versió híbrida en té 179).

Aquest nou Sorento no només és la versió amb menys emissions a Europa, sinó també la més potent. El motor és una T-GDi d'1,6 litres que produeix 180 CV i 265 Nm que es combina amb una bateria de polímers de ions de liti d'alta capacitat (13,8 kWh) i un motor elèctric que genera 66,9 kW i 304 Nm. Aquest motor elèctric té un rotor amb un nou procés de laminació en dues etapes, fet que redueix els nivells de so i vibracions.
 

Kia Sorento PHEV Foto: KIA

El motor tèrmic compta amb les últimes innovacions de Kia, inclòs el nou sistema de distribució variable que regula el temps d'obertura i tancament de les vàlvules d'admissió en funció de les condicions de la marxa. Això permet que el motor funcioni en diferents cicles de combustió, optimitzant el rendiment i l'eficiència sense que el conductor percebi cap canvi de funcionament. La potència s'envia a les quatre rodes a través d'una caixa de canvis automàtica de set velocitats.

Les innovacions a tot el sistema de propulsió fan del Sorento Híbrid Endollable el més avançat i eficient PHEV de Kia fins avui. Per primera vegada Kia utilitza en un híbrid endollable un sistema independent de refrigeració per aigua, assegurant una gestió òptima de la calor i l'eficiència de la bateria d'alta tensió.

 

Kia Sorento PHEV Foto: KIA

Les dades d'autonomia elèctrica i les emissions de CO₂ estan pendents d'homologació i es confirmaran en una data pròxima a la comercialització del vehicle.

Respecte a disseny, conserva el mateix estil exterior que les altres variants de la gamma; de fet, els únics elements que el diferencien són l'emblema "ECO plug-in" i una presa de càrrega a l'aleta posterior.

L'habitacle també està inalterat respecte les altres versions, però s'ha redissenyat la instrumentació digital amb una pantalla de 12,3 polzades que presenta nous gràfics i dials. Proporciona al conductor una imatge clara de l'estat del sistema de propulsió i permet portar un registre de la càrrega de la bateria, així com del flux de potència dels dos motors.

El sistema d'infoentreteniment és una pantalla tàctil de 10,25 polzades que també presenta nova funcionalitat que permet localitzar fàcilment els punts de càrrega en ruta. També permet una integració completa i fàcil amb els telèfons intel·ligents amb AppleCarPlau i AndroidAuto. També hi ha disponible un potent sistema de so BOSE amb 12 altaveus que ofereix una qualitat sonora que envolta a tots els passatgers, així com un sistema d'il·luminació ambiental amb fins a 64 colors per escollir.

 

Kia Sorento PHEV Foto: KIA

El Kia Sorento Híbrid Endollable ofereix el mateix nivell d'innovació tecnològica que les altres versions del Sorento. També ofereix l'innovador sistema telemàtic UVO Connect de Kia, el qual proporciona informació real del trànsit en temps real, previsions meteorològiques, punts d'interès, possibles aparcaments (incloent-hi preus, ubicació i disponibilitat), a més de pròxims punts de recàrrega.

Tampoc pot faltar l'extensa gamma de sistema d'assistència al conductor en aquest nou Sorento. Hi ha disponible diferents tecnologies com l'assistent per evitar col·lisions frontals, amb detecció de vianants, ciclistes i vehicles; detecció de vehicles als encreuaments, monitor d'angle mort i càmera amb visió de 360 graus. També disposa d'assistent intel·ligent de límit de velocitat, control de creuer intel·ligent amb funció Stop&Go, assistent de manteniment dins del carril, sistema de detecció de fatiga i assistent per la conducció a l'autopista. Inclou a més un monitor de visió posterior amb assistent per evitar col·lisions durant la marxa enrere i assistent per evitar col·lisions per trànsit creuat posterior. Finalment, l'assistent de sortida segura evita que s'obrin les portes si el vehicle nota que s'aproxima un perill per darrere, com un ciclista o un altre vehicle.

El nou Kia Sorento Híbrid Endollable implementa per primera vegada frens mutlicol·lisió de Kia. Aplica automàticament els frens quan els airbags s'han desplegat després d'una col·lisió inicial.

El nou Sorento es fabricarà a la planta que la Kia té a Hwasung, a Corea. Es començarà a comercialitzar a Europa el 2021. Totes les versions venudes a Europa estaran cobertes de sèrie per la garantia exclusiva de Kia de 7 anys o 150.000 quilòmetres, inclosa la bateria i el motor elèctric.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.
Peugeot presenta la nova versió del seu escúter de tres rodes
Peugeot presenta la nova versió del seu escúter de tres rodes | Peugeot
El nou escúter de tres rodes renova la imatge, la propulsió i implementa tecnologia i-Connect.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit