Novetats Cotxes

Nous Audi S3 Sportback i Sedan: més potents i dinàmics

Ja fa dues dècades que Audi va estrenar el segment dels compactes esportius prèmium amb el primer Audi S3. Ara, la marca alemanya presenta la nova generació: l'S3 Sportback i l'S3 Sedan.

| 12/08/2020 a les 11:25h
Arxivat a: Novetats Motor, S3, Audi Sport, Sportback, Sedan, Audi, Novetats Cotxes
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv | Audi

Els dos models utilitzen el mateix motor 2.0 TFSI de 310 CV i 400 Nm unit a una caixa de canvis S tronic de set velocitats i tracció quattro. Gràcies a això, els nous Audi S3 són capaços d'accelerar de 0 a 100 km/h en 4,8 segons.

Els nous compactes esportius d'Audi equipen una suspensió esportiva S amb ajustaments específics (opcionalment amb possibilitat de control de l'amortiment) que li permet transmetre la potència del motor a l'asfalt d'una manera més eficaç. Unes vàlvules controlen el flux d'oli dels amortidors perquè s'adaptin a les condicions del terra i a la situació de conducció en mil·lèsimes de segon. A més, la diferència d'ajustament entre el dinamisme i el confort és superior que al model anterior.
 

Audi S3 Sedan Foto: Audi

L'equip de frens compta amb discs amb ventilació interna juntament amb un amplificador elèctric de frenada. A més, les pinces de fre estan pintades en negre (opcionalment en roig), sota les llantes de 18 polzades. Opcionalment també es pot equipar amb dissenys de 19 polzades.

El disseny dels nous S3 denoten caràcter dinàmic a primer cop d'ull. Vist de davant, s'hi aprecia una gran graella Singleframe romboidal i unes grans entrades d'aire. Les seves llums diürnes estan formades per un conjunt de pixes amb 15 segments de LED, deu dels quals formant dues línies verticals. Opcionalment es poden equipar fars Matrix LED.

A la part posterior dels nous Audi S3 hi destaquen el gran difusor i les quatre sortides d'escapament, reforçant encara més el caràcter esportiu del vehicle.

Audi S3 Sportback Foto: Audi

El nou Audi S3 ara és més gran. L'Sportback i el Sedan són tres i quatre centímetres més llargs, respectivament, i tres centímetres més amples amb ambdós casos. El portaequipatge de l'S3 Sportback té una capacitat d'entre 325 i 1.145 litres, i el sedan ofereix uns 370 litres de capacitat.

A l'interior dels nous models S3 hi destaca el comandament del canvi S tronic i les insercions decoratives en alumini o carboni. El lloc de comandament està centrat amb el conductor, amb sortides d'aire formant una unitat a la coberta de la instrumentació, marcant encara més el caràcter esportiu.

La instrumentació de sèrie compta amb l'Audi Virtual Cockpit amb una pantalla de 12,5 polzades. Els seients esportius són de nova factura i el material està fabricat, en gran part, amb ampolles de plàstic PET reciclades. També hi ha disponible un paquet opcional d'il·luminació ambiental.
 

Audi S3 Foto: Audi

Al centre del panell d'instruments hi ha una pantalla tàctil de 10,1 polzades integrada a la mateixa superfície. Com a opció al paquet d'infotainment es pot equipar amb controlador de per veu i amb head-up display. A més, compta amb un punt d'accés Wi-Fi integrat.

Pel que fa al sistema de navegació, disposa de prediccions sobre l'evolució de l'estat i el flux del trànsit i amb imatges satèl·lit d'alta resolució de Google Earth.

El nou Audi S3 connecta el dispositiu a l'antena del vehicle i el carrega per inducció (sempre que l'smartphone ho permeti). També hi ha la clau Audi Connect Key, que permet bloquejar o desbloquejar el vehicle i engegar el motor a través de l'smartphone (sempre que sigui Android).

 

Audi S3 Sportback Foto: Audi

L'Audi Pre Sense Front amb assistenta d'esquivament i avisa de sortida de carril tenen l'encàrrec de prevenir accidents. A més, i com no podia ser d'una altra manera en un cotxe d'aquesta gamma, disposa d'assistent d'aparcament, avisos de sortida i canvi de carril, assistent de trànsit creuat, assistent de creuer adaptatiu i assistent d'eficiència. Aquest últim, ajuda a un estil de conducció orientat a reduir consums fent una conducció més eficient.

Els primers vehicles arribaran als concessionaris a principis d'octubre, amb un preu a partir de 53.900 € per l'S3 Sportback i a partir de 54.800 € per l'S3 Sedan.




 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada
Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit