Novetats Cotxes

Nous Audi S3 Sportback i Sedan: més potents i dinàmics

Ja fa dues dècades que Audi va estrenar el segment dels compactes esportius prèmium amb el primer Audi S3. Ara, la marca alemanya presenta la nova generació: l'S3 Sportback i l'S3 Sedan.

| 12/08/2020 a les 11:25h
Arxivat a: Novetats Motor, S3, Audi Sport, Sportback, Sedan, Audi, Novetats Cotxes
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv | Audi

Els dos models utilitzen el mateix motor 2.0 TFSI de 310 CV i 400 Nm unit a una caixa de canvis S tronic de set velocitats i tracció quattro. Gràcies a això, els nous Audi S3 són capaços d'accelerar de 0 a 100 km/h en 4,8 segons.

Els nous compactes esportius d'Audi equipen una suspensió esportiva S amb ajustaments específics (opcionalment amb possibilitat de control de l'amortiment) que li permet transmetre la potència del motor a l'asfalt d'una manera més eficaç. Unes vàlvules controlen el flux d'oli dels amortidors perquè s'adaptin a les condicions del terra i a la situació de conducció en mil·lèsimes de segon. A més, la diferència d'ajustament entre el dinamisme i el confort és superior que al model anterior.
 

Audi S3 Sedan Foto: Audi

L'equip de frens compta amb discs amb ventilació interna juntament amb un amplificador elèctric de frenada. A més, les pinces de fre estan pintades en negre (opcionalment en roig), sota les llantes de 18 polzades. Opcionalment també es pot equipar amb dissenys de 19 polzades.

El disseny dels nous S3 denoten caràcter dinàmic a primer cop d'ull. Vist de davant, s'hi aprecia una gran graella Singleframe romboidal i unes grans entrades d'aire. Les seves llums diürnes estan formades per un conjunt de pixes amb 15 segments de LED, deu dels quals formant dues línies verticals. Opcionalment es poden equipar fars Matrix LED.

A la part posterior dels nous Audi S3 hi destaquen el gran difusor i les quatre sortides d'escapament, reforçant encara més el caràcter esportiu del vehicle.

Audi S3 Sportback Foto: Audi

El nou Audi S3 ara és més gran. L'Sportback i el Sedan són tres i quatre centímetres més llargs, respectivament, i tres centímetres més amples amb ambdós casos. El portaequipatge de l'S3 Sportback té una capacitat d'entre 325 i 1.145 litres, i el sedan ofereix uns 370 litres de capacitat.

A l'interior dels nous models S3 hi destaca el comandament del canvi S tronic i les insercions decoratives en alumini o carboni. El lloc de comandament està centrat amb el conductor, amb sortides d'aire formant una unitat a la coberta de la instrumentació, marcant encara més el caràcter esportiu.

La instrumentació de sèrie compta amb l'Audi Virtual Cockpit amb una pantalla de 12,5 polzades. Els seients esportius són de nova factura i el material està fabricat, en gran part, amb ampolles de plàstic PET reciclades. També hi ha disponible un paquet opcional d'il·luminació ambiental.
 

Audi S3 Foto: Audi

Al centre del panell d'instruments hi ha una pantalla tàctil de 10,1 polzades integrada a la mateixa superfície. Com a opció al paquet d'infotainment es pot equipar amb controlador de per veu i amb head-up display. A més, compta amb un punt d'accés Wi-Fi integrat.

Pel que fa al sistema de navegació, disposa de prediccions sobre l'evolució de l'estat i el flux del trànsit i amb imatges satèl·lit d'alta resolució de Google Earth.

El nou Audi S3 connecta el dispositiu a l'antena del vehicle i el carrega per inducció (sempre que l'smartphone ho permeti). També hi ha la clau Audi Connect Key, que permet bloquejar o desbloquejar el vehicle i engegar el motor a través de l'smartphone (sempre que sigui Android).

 

Audi S3 Sportback Foto: Audi

L'Audi Pre Sense Front amb assistenta d'esquivament i avisa de sortida de carril tenen l'encàrrec de prevenir accidents. A més, i com no podia ser d'una altra manera en un cotxe d'aquesta gamma, disposa d'assistent d'aparcament, avisos de sortida i canvi de carril, assistent de trànsit creuat, assistent de creuer adaptatiu i assistent d'eficiència. Aquest últim, ajuda a un estil de conducció orientat a reduir consums fent una conducció més eficient.

Els primers vehicles arribaran als concessionaris a principis d'octubre, amb un preu a partir de 53.900 € per l'S3 Sportback i a partir de 54.800 € per l'S3 Sedan.




 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04
Carles Sotelo CEO de Silence amb el nou S04 | Silence
La companyia també presenta el primer bescanviador de bateries d'Europa que aconsegueix eliminar el temps de recàrrega, i rebaixa un 40% el cost d'adquisició del vehicle | També estrena nova seu i nova identitat corporativa.
Peugeot 508  Sport Engineered
Peugeot 508 Sport Engineered | Peugeot
Amb una potència de 360 CV i unes emissions de tan sols 46 g/Km de CO₂, les xifres del 508 PEUGEOT Sport Engineered exploten al màxim la seva mecànica híbrida endollable.
Ford Explorer PHEV
Ford Explorer PHEV | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV enorme, a la americana, tant potent com confortable, equipat al màxim i amb consums ridículs pel seu volum i prestacions
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil
BMW Grand Coupé 840d. Tan gran com àgil | Marc Calvo
Marc Calvo
El coupé insígnia de BMW que ens sorprendrà en tots els sentits
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC | NacióMotor
Ferran Rosàs
Confort desbordant i 408 cavalls de potència elèctrica en un SUV de luxe