Aquest nou Super Soco CPx és un scooter de roda alta, preferència al mercat europeu; disposa de prestacions que equivalen a les d'una 125 cc, amb un preu de llançament de 3.995 € i disponible a partir de la primera quinzena de setembre.
Si la marxa Xiaomi (que també inverteix en Super Soco) ha revolucionat el mercat dels telèfons intel·ligents amb models d'alta gamma a un preu relativament barat, no és difícil endevinar les intencions de Super Soco. La marca especialitzada en motos i scooter elèctrics vol popularitzar aquests tipus de vehicles i que el preu no sigui un obstacle per la seva expansió.
Ja ho han demostrat a la seva gamma de ciclomotors a la qual hi ha el dinàmic scooter CUx, les motos TC i TS (equivalents tots a 50 cc) i recentment han fet el pas a l'equivalent a 125 cc, amb el TC-Max.

L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx Foto: Soco
El disseny del nou CPx (inicials de City Power) es basa amb línies avantguardistes i fins i tot amb certa agressivitat, com es pot apreciar a les formes del seu escut frontal. A més, compta amb un far de doble òptica Full LED d'alta intensitat. S'inclou de sèrie un parabrisa frontal de gran protecció a les inclemències meteorològiques.
No cal dir que com a bon scooter de "roda alta" compta amb una plataforma plana on reposar els peus i un seient amb formes estretes a la seva part més davantera per facilitat els moviments en parat i assegurar que tothom s'hi senti còmode.
Rere el seient s'hi situa una graella portaobjectes que permet instal·lar-hi qualsevol Top Case. A més, la mateixa graella s'estén cap endavant formant uns agafadors pel passatger.
El basculant d'un sol braç d'aquest scooter elèctric deixa a la vista la roda posterior, a l'interior de la qual s'hi troba el motor desenvolupat i fabricat per la marca Super Soco. Declara una potència de 5,5 cv i és el més potent utilitzat per la marca.
El panell d'instrumentació és una pantalla LCD panoràmica amb retroil·luminació. Destaca la velocitat, amb grans dígits, la càrrega de la bateria (que es mostra tan gràficament com en percentatge), l'autonomia restant en km, rellotge horari, mode de funcionament, temperatura ambient, nivell gràfic de temperatura del controlador i un econòmetre gràfic que indica el consum en ampers en temps real.

L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx Foto: SOCO
La Super Soco CPx té tres modes de conducció: ECO, Normal i Sport. En el primer, la velocitat es limita a 45 km/h, en el Normal fins a 70 km/h i l'Sport fins a 90 km/h.
Rere l'escut s'hi troba un espai portaobjectes de dos litres i sobre d'aquest una pràctica presa de corrent USB.
El nou CPx també té un control que permet desactivar el vehicle amb un abast de 50 metres o activar una alarma que, a part de sonar, bloqueja la roda posterior. També incorpora un GPS i comunicació per targeta SIM M2M (inclosa de sèrie) per connectar-se a una APP gratuïta (durant 2 anys), que permet fer un autodiagnòstic, localitzar el servei d'assistència tècnica més proper, registrar una ruta per compartir-la un manual d'usuari en línia i localitzar el vehicle.
Els frens que equipen aquest scooter elèctric de Super Soco són uns discs a les dues rodes amb funcionament combinat CBS. Les suspensions són unes convencionals telescòpiques i un monoamortiguador.
A més, per primera vegada en vehicle Super Soco, s'utilitza un cavallet central acompanyat d'un lateral que es pot canviar la seva ubicació del costat esquerre al dret, al gust i necessitat de l'usuari.
El Super Soco CPs s'entrega amb una bateria de liti ATL de 60V i 45 Ah, i està preparat per una segona bateria opcional que duplica la bateria des dels 70 km fins al 140 rodant a 45 km/h. Té un supercarregador de 15A, amb el qual es pot carregar al complet la bateria en 3 hores i mitja. També es pot treure la bateria de la moto i recarregar-la en qualsevol endoll.
El vehicle només pesa 107 kg sense la bateria (que pesa 18 kg cadascuna), un pes per sota que el que registren scooters urbans de 125 cc. El preu del Super Soco CPx amb dues bateries és de 5.195 € està disponible amb gris i ratlla groga i negre amb ratlla roja.

Les bateries tenen una garantia de 3 anys sense límit de cicles. Foto: SOCO
La marca també ha desenvolupat amb SHAD dos tipus de Top Case, que estaran disponibles amb la moto, al setembre.