Novetats Motos

L’escúter elèctric CPx, de SUPER SOCO

La marca especialitzada en motos i scooters elèctrics, fa un pas més per popularitzar i difondre aquest tipus de vehicles, que ofereixen una mobilitat més verda.

| 11/08/2020 a les 09:05h
Arxivat a: Novetats Motor, SuperSoco, CPx, Mobilitat Elèctrica, Motos, Electriciutat, Novetats Motos
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx | Soco

Aquest nou Super Soco CPx és un scooter de roda alta, preferència al mercat europeu; disposa de prestacions que equivalen a les d'una 125 cc, amb un preu de llançament de 3.995 € i disponible a partir de la primera quinzena de setembre.

Si la marxa Xiaomi (que també inverteix en Super Soco) ha revolucionat el mercat dels telèfons intel·ligents amb models d'alta gamma a un preu relativament barat, no és difícil endevinar les intencions de Super Soco. La marca especialitzada en motos i scooter elèctrics vol popularitzar aquests tipus de vehicles i que el preu no sigui un obstacle per la seva expansió.

Ja ho han demostrat a la seva gamma de ciclomotors a la qual hi ha el dinàmic scooter CUx, les motos TC i TS (equivalents tots a 50 cc) i recentment han fet el pas a l'equivalent a 125 cc, amb el TC-Max.
 

L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx Foto: Soco

El disseny del nou CPx (inicials de City Power) es basa amb línies avantguardistes i fins i tot amb certa agressivitat, com es pot apreciar a les formes del seu escut frontal. A més, compta amb un far de doble òptica Full LED d'alta intensitat. S'inclou de sèrie un parabrisa frontal de gran protecció a les inclemències meteorològiques.

No cal dir que com a bon scooter de "roda alta" compta amb una plataforma plana on reposar els peus i un seient amb formes estretes a la seva part més davantera per facilitat els moviments en parat i assegurar que tothom s'hi senti còmode.

Rere el seient s'hi situa una graella portaobjectes que permet instal·lar-hi qualsevol Top Case. A més, la mateixa graella s'estén cap endavant formant uns agafadors pel passatger.

El basculant d'un sol braç d'aquest scooter elèctric deixa a la vista la roda posterior, a l'interior de la qual s'hi troba el motor desenvolupat i fabricat per la marca Super Soco. Declara una potència de 5,5 cv i és el més potent utilitzat per la marca.

El panell d'instrumentació és una pantalla LCD panoràmica amb retroil·luminació. Destaca la velocitat, amb grans dígits, la càrrega de la bateria (que es mostra tan gràficament com en percentatge), l'autonomia restant en km, rellotge horari, mode de funcionament, temperatura ambient, nivell gràfic de temperatura del controlador i un econòmetre gràfic que indica el consum en ampers en temps real.

 

L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx Foto: SOCO

La Super Soco CPx té tres modes de conducció: ECO, Normal i Sport. En el primer, la velocitat es limita a 45 km/h, en el Normal fins a 70 km/h i l'Sport fins a 90 km/h.

Rere l'escut s'hi troba un espai portaobjectes de dos litres i sobre d'aquest una pràctica presa de corrent USB.

El nou CPx també té un control que permet desactivar el vehicle amb un abast de 50 metres o activar una alarma que, a part de sonar, bloqueja la roda posterior. També incorpora un GPS i comunicació per targeta SIM M2M (inclosa de sèrie) per connectar-se a una APP gratuïta (durant 2 anys), que permet fer un autodiagnòstic, localitzar el servei d'assistència tècnica més proper, registrar una ruta per compartir-la un manual d'usuari en línia i localitzar el vehicle.

Els frens que equipen aquest scooter elèctric de Super Soco són uns discs a les dues rodes amb funcionament combinat CBS. Les suspensions són unes convencionals telescòpiques i un monoamortiguador.

A més, per primera vegada en vehicle Super Soco, s'utilitza un cavallet central acompanyat d'un lateral que es pot canviar la seva ubicació del costat esquerre al dret, al gust i necessitat de l'usuari.

El Super Soco CPs s'entrega amb una bateria de liti ATL de 60V i 45 Ah, i està preparat per una segona bateria opcional que duplica la bateria des dels 70 km fins al 140 rodant a 45 km/h. Té un supercarregador de 15A, amb el qual es pot carregar al complet la bateria en 3 hores i mitja. També es pot treure la bateria de la moto i recarregar-la en qualsevol endoll.

El vehicle només pesa 107 kg sense la bateria (que pesa 18 kg cadascuna), un pes per sota que el que registren scooters urbans de 125 cc. El preu del Super Soco CPx amb dues bateries és de 5.195 € està disponible amb gris i ratlla groga i negre amb ratlla roja.
 

Les bateries tenen una garantia de 3 anys sense límit de cicles. Foto: SOCO

La marca també ha desenvolupat amb SHAD dos tipus de Top Case, que estaran disponibles amb la moto, al setembre.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.