Nou CUPRA Ateca 2020, un SUV esportiu de veritat

El nou CUPRA Ateca 2020 s'ha marcat un objectiu molt clar: proporcionar les màximes prestacions i mantenir l'esperit de la marca, afegint un atractiu estètic i tecnològic.

| 28/07/2020 a les 12:43h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Esportiu, Suv C, novetats cotxes, CUPRA, Ateca, 2020, CUPRA ATECA
Cupra Ateca 2020
Cupra Ateca 2020 | Cupra
El CUPRA Ateca va ser el primer vehicle llançat per la marca CUPRA sent el SUV fora dels fabricants prèmium que aportava un nivell de prestacions excepcionals pel seu segment. Combinava precisió, esportivitat, practicitat i un disseny que reflectia tot això. Ara, amb el nou model aquestes característiques es veuen reforçades.

El nou CUPRA Ateca presenta un elevat nivell d'equipament de sèrie, que inclou seients esportius tipus Bucket, llantes d'aliatge CUPRA de 19 polzades, un sistema de suspensió DCC amb amortidors de duresa variable i direcció progressiva.

Tanmateix, existeix una llista d'opcions com una completa oferta de llantes d'aliatge en diferents colors, volant esportiu amb botons d'encesa i selecció del mode de conducció CUPRA, frens Brembo, sistema d'escapament Akrapovic, etc.
 

Cupra Ateca 2020 Foto: Cupra


El CUPRA Ateca 2020 continua amb el motor 2.0 TSI de 300 CV i 400 Nm de par motor, associat a una transmissió DSG de set velocitats. La potència màxima s'entrega entre 5.300 i 6.500 rpm i el par màxim disponible s'aconsegueix en un marge molt ampli, entre les 2.000 i les 5.200 rpm. Gràcies a aquestes xifres aconsegueix fer el 0 - 100 km/h en menys de 5 segons (4,9 s) i arribar a 247 km/h.

El nou SUV de CUPRA incorpora el sistema de tracció total 4DRive i el Control Dinàmic de Xassís (DCC) que modifica automàticament la duresa dels amortidors en funció de les condicions de tracció (també sota demanda del conductor). Aquest sistema és l'última generació del sistema Haldex d'embragatges multidisc i permet que el vehicle entregui la potència a les rodes d'una manera controlada i garantint la fiabilitat, gràcies al monitoratge i anàlisi constant de les condicions de tracció.
 

Cupra Ateca 2020 Foto: Cupra


El CUPRA Ateca 2020 té sis diferents modes de conducció: Normal, Sport, CUPRA, Individual, Neu i OffRoad. El comportament canvia depèn del mode seleccionat, des d'una conducció pel dia a dia fins a una orientada a treure'n les màximes prestacions. Així, el vehicle actua sobre la direcció, la resposta del motor, la gestió de l'accelerador i la duresa de la suspensió (DCC) per adaptar-se a cada situació que li posem per davant.

Pel que fa al disseny del nou CUPRA Ateca el frontal inclou un nou disseny del para-xocs i uns fars Full LED. La graella superior de cel·les d'abella té un nou acabat en alumini fosc, amb el logotip de CUPRA just al mig.

A la part posterior hi destaquen els pilots també Full LED amb intermitents dinàmics. A més, les quatre sortides d'escapament realcen encara més la imatge de vehicle d'altes prestacions.
 

Cupra Ateca 2020 Foto: Cupra


Dins de l'habitacle del nou CUPRA Ateca hi destaquen un disseny i uns materials de qualitat, aportant una imatge esportiva però també de confort. Hi ha detalls en coure i alumini fosc com a les sortides de l'aire condicionat, a la ràdio i el climatitzador, etc. També hi destaquen quatre ports USB tipus C il·luminats, dos davant i dos a la part posterior.

A part dels seients esportius de sèrie existeix l'opció Genuine CUPRA que inclou els seients tipus Bucket però de cuir i amb color Blau Petrol, ajustables elèctricament i amb funcions de memòria (pel seient del conductor) i panells de les portes en pell.

El sistema d'infoentreteniment utilitza una pantalla de 9,2 polzades ubicada a la consola central. Inclou reconeixement de veu, que permet una comprensió natural del llenguatge, inclús permet fer correccions i referències a instruccions anteriors. Amb un simple "Hola, Hola" s'activa.
 

Cupra Ateca 2020 Foto: Cupra


El nou CUPRA Ateca proporciona un alt nivell de connectivitat, integrant també una targeta SIM. A més, el sistema Full Link permet la vinculació del telèfon intel·ligent amb el vehicle a través d'Android Auto o Apple CarPlay.

Per acabar, el SUV de CUPRA incorpora sistemes de seguretat i d'assistència a la conducció d'última generació, com l'assistent precol·lisió, control de velocitat adaptatiu (ACC) i predictiu, assistent de viatge, assistent d'emergència, assistent lateral o avís de presència de vehicle en l'angle mort, assistent de sortida de l'aparcament marxa enrere, etc.

EL SUV amb prestacions d'esportiu per menys de 50.000 € ja està disponible als concessionaris.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Un prototip de l'ID.2all
Un prototip de l'ID.2all | ACN
La planta del grup a Martorell està ben situada per ser una de les escollides per començar amb la producció del model a partir del 2025
KIA EV9
KIA EV9 | KIA
Un innovador EV que fusiona un disseny futurista amb el caràcter d'un SUV
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024
Nou Mitsubishi Outlander PHEV 2024 | Mitsubishi
Ess desenvoluparà especificament per a el mercat europeu i es llançarà en el segment SUV-D en 2024
Nissan X-Over Domination 2023
Nissan X-Over Domination 2023 | CSinfomotor | Jordi Galderic
Ferran Boada
Nissan X-Over Domination 2023 | Un entorn ideal per a poder a explotar a fons les capacitats dels nous X-Trail, Qashqai, Juke i Ariya
Nissan X-Trail E-Power E-4rce
Nissan X-Trail E-Power E-4rce | F.Boada
Ferran Boada
La quarta generació del gran SUV de Nissan compta amb un repertori de qualitats que sorprendrà a molts
BMW 218d Active Tourer  2022
BMW 218d Active Tourer 2022 | F.Boada
Ferran Boada
Dues solucions que no estan gens de moda, una carrosseria monovolum i un motor dièsel configuren un producte rodó i absolutament ajustat al pedigrí de BMW i al que demanda el públic objectiu d'aquest Active Tourer
CUPRA Born
CUPRA Born | F.Boada
Ferran Boada
El Born és un espaiós utilitari elèctric amb un interior pràctic i un gran rendiment elèctric