Novetats Cotxes

Jeep i la hibridació dels nous Renegade i Compass 4xe

La marca americana fa una forta aposta per la tecnologia híbrida endollable dins del seu camí cap a l'electrificació amb aquests dos models carregats de tecnologia.

| 03/08/2020 a les 06:31h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, 4xe, Compass, Renegade, Hibrid, Hibrid Endollable, Hybrid, Jeep, novetats cotxes, novetats cotxes,
Compass i Renegade 4xe l'aposta hibrída endollable de Jeep
Compass i Renegade 4xe l'aposta hibrída endollable de Jeep | Jeep

Jeep va ser la primera marca en produir vehicles 4x4 en sèrie, amb el Willys-Overland el 1941 i continuant amb aquesta "nova" tecnologia el 1949 amb el Willys Wagon. Així, va començar a establir el que més de mig segle després anomenem SUV. D'aquell vell tot terreny poc en queda, perquè s'ha anat adaptant als presents i ha augmentat el confort, la maniobrabilitat i la connectivitat.

Ara la marca Jeep fa un altre pas evolutiu cap a uns vehicles més verds i respectuosos amb el medi ambient, presentant els nous vehicles híbrids endollables Renegade 4xe i Compass 4xe. Així, la marca americana se suma al camí imparable de l'electrificació.

Cada vehicle Jeep híbrid endollable portarà l'emblema 4xe, posant èmfasi en l'eficiència, les prestacions i la responsabilitat ambiental. Segons la marca, seran els SUV més eficients pel que fa a consum de combustible.

Amb aquests nous vehicles Jeep híbrids, la marca vol continuar mantenint-se fidel a la vocació tot terreny però millorant la conducció en carretera, amb una resposta i acceleració millorada.

 

Jeep Renegade 4xe Foto: Jeep

Gràcies a la tecnologia híbrida endollable les emissions de CO2 són inferiors a 50g/km (en mode híbrid) i són una bona opció per conduir cada dia per la ciutat, gràcies a la hibridació que permet recórrer uns 50 km en zero emissions.

Exteriorment els nous Jeep 4xe mantenen molts detalls de disseny de les versions de combustió interna, però es diferencien principalment pel color blau a l'emblema davanter "Jeep" i els 4xe posteriors. Els tons blavosos també prenen protagonisme als noms Renegade i Compass.

Dins de l'habitacle hi trobem una pantalla TFT de 7 polzades i Uconnect NAV amb pantalla tàctil de 8,4 polzades. Tampoc hi falta Apple CarPlay, Android Auto i radio DAB (segons el mercat). Les dues pantalles mostren informació específica per la conducció electrificada.

Els nous models 4xe tenen un renovat selector del canvi automàtic de 6 velocitats, control rotatiu Selec-Terrain actualitzat amb modes eAWD (4WD Lock, 4WD Low i Hill Descent Control) per activar els diferents modes de conducció: Auto, Snow, Mud&Sand i Rock. També inclou un nou mode Sport per tenir millor resposta a la direcció i a l'accelerador, exclusiu als models Renegade i Compass 4xe.

Jeep Compass 4xe Foto: Jeep

Tant el nou Jeep Renegade 4xe com el Compass 4xe combinen un motor 1.3 turbo de benzina amb un motor elèctric ubicat a l'eix posterior, que funciona amb una bateria d'11,4 kWh. Aquesta es pot recarregar mentre se circula o de forma externa, ja sigui amb endoll normal, amb l'easy Wallbox o amb l'avançat Connected Wallbox.

El motor de combustió promet una potència de 130 o 180 CV més el 60 CV del motor elèctric, fent un total de 190 CV per la versió Limited i 240 CV per la versió Trailhawk i S. A més, el motor elèctric ofereix un par motor addicional de 250 Nm a part dels 270 Nm del motor de benzina.

Amb tot això, els nous 4xe són capaços d'accelerar fins a 100 km/h en 7,5 segons i aconseguir una velocitat màxima de 200 km/h (130 km/h en mode totalment elèctric).

A més, la frenada regenerativa sempre està activa, per maximitzar la recuperació d'energia.

En termes de seguretat, els nous models 4xe equipen sistemes de primera categoria: fars Full LED d'alta visibilitat (de sèrie o opcionals al Renegade segons la versió) i fars bi-Xenón (al Compass), Avís de col·lisió frontal, Avís de sortida de carril Plus, Assitent Intel·ligents de velocitat, Reconeixement de senyals de trànsit (només al Renegade) i sensors d'aparcament davanters i posteriors. A més, també inclou detector d'angle mort, càmera de visió posterior ParkView amb línies de quadrícula dinàmiques, sistema d'ajuda en aparcar i Keyless Go. Al Jeep Renegade 4xe també s'hi presenta, per primera vegada en un Jeep, un sistema per detectar si el conductor té son.

Els nous Jeep Renegade i Compass 4xe ja estan disponibles i amb ofertes especials.

Contingut relacionat

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada
Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.
Inspirat en el passat i mirant cap al futur
Inspirat en el passat i mirant cap al futur | Nissan
Amb un disseny NeoRetro inspirat en els seus antecessors, 240 Z i 300ZX, i propulsat per un V6 BiTurbo, la llegenda Z continua amb el Z Proto.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit