La marca del trident introdueix la tecnologia híbrida a la berlina Ghibli, que ara és més competitiva i respon millor a les necessitats actuals del mercat però sense renunciar al so que sempre ha caracteritzat als Maserati.
El nou vehicle híbrid de la marca del trident representa un dels projectes més ambiciosos de Maserati, que després d'anunciar un nou motor pel superesportiu MC20 fa un altre pas cap a l'era elèctrica.

Del model Ghibli se n'han produït més de 100.000 unitats d'ençà que va ser presentat al 2013. Foto: Maserati
El nou Ghibli Hybrid és perfectament reconeixible, gràcies a un nou disseny exterior i interior. S'ofereix en un color blau desenvolupat al Centro Stile Maserati, triat per identificar els automòbils amb tecnologia híbrida.
Exteriorment prenen protagonisme les brànquies o sortides d'aire laterals, les pinces de fre i el llamp al logotip ovalat que tanca el trident a la part posterior del cotxe. El mateix color blau també apareix a l'interior, a les costures dels seients.
El nou Maserati Ghibli Hybrid també presenta una nova graella frontal, barres redissenyades representant un diapasó i un dispositiu musical d'altíssima qualitat.

La part posterior del vehicle ha estat redissenyada, amb un nou grup de llums, inspirades amb el 3200 GT i el concept car Alfieri. Foto: Maserati
Maserati ha escollit la solució híbrida per millorar les prestacions al mateix temps que redueix consums i emissions. La tecnologia utilitzada aprofita l'energia cinètica acumulada pel vehicle, recuperant-la i transformant-la en electricitat durant la desacceleració i la frenada.
La unitat de potència combina un motor de 2 litres i quatre cilindres assistit per un turbo, amb un alternador de 48 V i un sobrealimentador addicional elèctric (e-Booster), suportat per una bateria muntada a la part posterior, per millorar la distribució de pesos. Aquesta configuració és única dins del segment i és la primera en una nova generació d'unitat de potència que busquen un bon equilibri entre prestacions, eficiència i plaer de conducció.
Gràcies a tot això el nou Maserati Ghibli ofereix 330 CV i un par motor de 450 Nm, fent el 0-100 km/h en 5,7 segons i arribant a 255 km/h.
El tub d'escapament està optimitzat, incloent-hi ressonadors especialment dissenyats per no perdre el característic so Maserati.
El nou Maserati Ghibli Hybrid també debuta al nou programa Maserati Connect, permetent una connexió permanent amb el cotxe. Es pot intercanviar informació mentre s'està en moviment, s'actualitzen els paquets de software, el sistema realitza verificacions de l'automòbil i controla els serveix Safety Security durant les emergències.

Maserati Ghibli Hybrid Foto: Maserati
A més, el sistema multimèdia Maserati Intelligent Assistant, d'última generació, està basat amb un software que ofereix una experiència totalment personalitzable a les preferències personals del conductor. La pantalla de 10,1" és més intuïtiva, sense marcs i amb noves gràfiques. També és nou el panell d'instruments, amb nous dispositius digitals.
El nou Ghinli Hybrid representa el primer pas en un pla que conduirà a l'electrificació de tots els nous models de Maserati. Els primers models totalment elèctric de la marca seran els GranTurismo i GranCabrio, que es presentaran el 2021.