Novetats Cotxes

Lamborghini Sián Roadster, un super híbrid de 2,5 milions

Pertany a una sèrie limitada a 19 unitats de 2,5 milions d’euros cadascuna, i per desgràcia de tots (els que el puguin pagar) ja estan totes venudes.

| 17/07/2020 a les 09:20h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Lamborghini, sián, Hibrid, Híbrids, supercotxes, Super-Esportiu, Super esportiu
Lamborghini Sián Roadster
Lamborghini Sián Roadster | Lamborghini
Lamborghini ha presentat el nou Sián Roadster; una edició limitada descapotable del super esportiu híbrid, amb una tecnologia única i unes prestacions de primer nivell.

El nou Sián gira al voltant del motor V12 de Lamborghini, el més potent mai creat per la marca, mentre que el rendiment es combina amb un sistema d’hibridació en el camí de la marca cap a l’electrificació del futur.

Stefano Domenicali, President i Director General d’Automobili Lamborghini assegura que “El Sián Roadster concentra l’esperit de Lamborghini [...] Representa l’expressió d’un impressionant disseny i d’extraordinàries prestacion, pero sobre tot plasma important tecnologies del futur. L’innovador sistema de propulsió híbrid del Sián marca la direcció dels super esportius de Lamborghini, i el descapotable Sián Roadster compleix amb el desig de vida de Lamborghini mentre avancem cap a un demà que exigeix l’electrificació”. 

 

Lamborghini Sián Roadster Foto: Lamborghini

El nou Sián Roadster veu la llum en un color Blau Uranis, especialment sel·leccionat pel Centro Stile de Lamborghini, que juntament amb el departament Ad Personam treballa amb cada client per a personalitzar-lo completament, tant de color com d’acabats. També exibeix unes llantes en acabat Or Electrum, el color escollit per Lamborghini per indicar la seva electrificació. 

Pel que fa a l’interior, el nou Roadster de Lamborghini combina el blanc amb detalls en Blau Glauco i peces d’alumini en Or Electrum.  Els difusors de ventilació, de nou disseny, estan fabricats mitjançant l’impressió 3D i poden ser personalitzats amb les inicials del client. 

La vista de l’exterior del nou Sián Roadster és clarament futurista, però inspirada amb la icònica línia de periscopi del primer Countach, que recor diagonalment l’habitacle cap a la zona posterior i acaba en unes canalitzacions del flux d’aire situades rere el conductor i el copilot. A més, el llargs contorns del Sián i els seus elements aerodinàmics li donen un perfil de vehicle poderós. 
 

Lamborghini Sián Roadster Foto: Lamborghini

La part davantera, molt arran de terra i amb uns splitters de fibra de carboni integrats, allotja els típcs fars Lamborghini en forma de Y.

Aquest disseny tant pur i estudiat del nou Sián Roadster és una declaració de la seva eficiència aerodinàmica i de la seva capacitat tecnològica; el flux d’aire es dirigeix a través dels splitters davanters i a través de la capota davantera, passant per les entrades i sortides d’aire laterals i sobre l’aleró posterior, sense perdre l’eficiència aerodinàmica degut al seu disseny descapotable. 

A més, les aletes de refrigeració activa de la zona posterior utilitzen tecnología única de materials patentada per  Lamborghini: l’activació d’aquestes aletes es fa gràcies a la reacció d’aquests materials a la temperatura generada pel sistema d’escapament, fet que permet girar per proporcionar una solució de refrigeració elegant i lleugera. 

La part posterior és extremadament forta i vistosa i inclou l’evocador disseny hexagonal de Lamborghini, amb les sis llums posteriors hexagonals inspirades també en el Countach. L’aleró posterior està integrat a la carrosseria i es desplega durant la conducció per millorar les prestacions de l’exclusiu vehicle. 

Però endinsem-nos sota l’elegant i exuberant disseny d’aquest super esportiu per descobrir la tecnologia i el motor que fa moure aquesta bèstia a més de 350 km/h. 

“Sián” amb la llengua local de Bologna significa “llamp”, indicant clarament l’orientació del model com a part de l’estratègia futura de Lamborghini. 

 

Lamborghini Sián Roadster Foto: Lamborghini

El sistema híbrid del Sián Roadster proporciona la major potència possible a través de la solució més lleugera, combinant el motor V12 amb un motor elèctric de 48V instal·lat a la caixa de canvis, que proporciona 34 CV, i ajuda a unes respostes més immediates i més potents. No obstant, el motor elèctrc també permet maniobres a baixa velocitat, com fer marxa enrere o aparcar només amb energia elèctrica.

El nou Lamborghini Sián Roadster disposa d’un supercondensador, una tecnologia pionera a nivell mundial capaç d’emmagatzemar fins a deu vegades més potencia que en una bateria de ions de liti. Està situat rere la mampara que separa l’habitacle i el motor, assegurant així una distribució de pesos excel·lent. 

Aquest sistema és tres vegades més potent que una bateria del mateix pes i tres vegades més lleuger que una bateria que entrega la mateixa potència. El sistema elèctric amb el supercondensador i el motor elèctric pesa només 34 kg; 

Aquesta innovadora tecnologia es combina amb el poderós motor de dotze cilindres en V que ara incorpora vàlvules d’admissió de titani i rendeix 785 CV a 8.500 rpm. Entre el motor elèctric i el de combustió desenvolupa 819 CV i accelera de 0-100 km/h en 2,8 segons. 

A més, el Sián Roadster incorpora un sistema de frenada regenerativa especialment desenvolupat per Lamborghini. El supercondensador carrega per complet el sistema d’emmagatzematge d’energia del Sián cada vegada que el vehicle frena. Així, l’energia guardada augmenta la potencia disponible a l’instant, fet que permet al pilot aprofitar immediatament la superior xifra de par motor fins a 130km/h, quan el motor elèctric es desconecta automàticament. 

Gràcies a aquest sistema híbrid, el Lamborghini Sián Roadster ofereix un nivell superior de confort juntament amb una resposta i unes prestacions encara més dinàmiques. S’eliminen els sotracs al canviar de marxa i el pilot només sent l’espenta de l’acceleració. 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
BMW R18 Dragster Roland Sands
BMW R18 Dragster Roland Sands | BMW Motorrad
El famós dissenyador Roland Sands ha mostrat una flamant i completament personalitzada BMW R 18, preparada per a les pistes d'acceleració
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv
Els nous Audi S3 equipen un motor TFSI de 310 Cv | Audi
Ja fa dues dècades que Audi va estrenar el segment dels compactes esportius prèmium amb el primer Audi S3. Ara, la marca alemanya presenta la nova generació: l'S3 Sportback i l'S3 Sedan.
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx | Soco
La marca especialitzada en motos i scooters elèctrics, fa un pas més per popularitzar i difondre aquest tipus de vehicles, que ofereixen una mobilitat més verda.
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit
Ford Puma
Ford Puma | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Un B-SUV amb tecnologia mHEV i amb disseny inspirat en un clàssic dels anys noranta
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat | Marc Calvo
Ferran Boada
Aquest és un Volkswagen Passat d'alta gamma amb un kit estètic d'estil esportiu, bastant discret d'altra banda, i gairebé tots els gadgets tecnològics possibles, a la gamma Passat, muntats de sèrie.