Novetats Cotxes

El nou MNI John Cooper Works és posat a punt a Nurburgring

El nou MINI John Cooper Works GP serà produït en una petita sèrie de 3.000 unitats, i és el model més ràpid i potent que mai han fabricat

| 06/07/2020 a les 08:55h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, John Cooper Works, MINI
Imatge il·lustrativa

El model més ràpid i potent de la marca britànica propietat del grup BMW, el MINI John Cooper Works GP ha estat provat, per al seu ús en carretera, al llegendari circuit de Nürburgring Nordschleife, demostrant tot el seu potencial de tecnologia i suspensió desenvolupada juntament amb els coneixements de les curses de John Cooper Works.

Els enginyers de MINI tenen clar que el Nordschleife és l'últim indicador de rendiment per cada model. A partir d'anar-hi rodant han afinat el xassís i l'aeronàutica, fent que el nou MINI John Cooper Works GP faci de "l'Infern Verd" un paradís per tots els fanàtics del motor, aconseguint fer els gairebé 21 quilòmetres en menys de vuit minuts, rebaixant el temps del seu predecessor en quasi mig minut.

Segons els enginyers de MINI el nou GP el millor a destacar, més enllà de les xifres, és el seu comportament en tot moment, inclús al límit de la dinàmica de conducció Foto: MINI

L'exterior del MINI GP destaca; destaquen els passos de roda en fibra de carboni; destaca un aleró al sostre de doble aleta; destaquen les grans llantes forjades de 18 polzades i destaca la suspensió 10 mm més baixa que la del MINI John Cooper Works. L'aspecte final i el potencial dinàmic d'aquest biplaça són les coses a destacar d'aquest compacte.

El motor està a l'altura de l'esportivitat que emana el petit MINI GP, equipant un motor turbo de 4 cilindres en línia i 306 CV i 450 Nm. La tracció és davantera, on s'equipen uns pneumàtics d'altes prestacions. La caixa de canvis és una Steptronic de 8 velocitats combinada amb un bloqueig del diferencial integrat, garantint la conversió sense pèrdues de par motor.

El motor està muntat en un lloc petit, estret, combinat amb l'estructura rígida de la carrosseria i la connexió de suspensió i la tecnologia d'aquesta perfeccionada permeten al nou MINI John Cooper Works tingui un comportament extremadament precís.

Els avantatges de la distribució de potència entre les rodes davanteres fan que la direcció del nou MINI John Cooper Works GP sigui àgil i li permet accelerar a cada corba sense tendència de sobre viratge o subviratge.

El nou sistema de frens esportius també es mostra adequat per aquest tipus de vehicle, utilitzant discos amb pinces de 4 pistons a les rodes motrius complementat per unes pinces simples a les posteriors. A més, els amples de pista i els valors augmentats d'inclinació específics per les rodes tant davanteres com posteriors promouen la transmissió de pesos a cada corba i faciliten uns valors d'acceleració lateral considerablement alts.

MINI presenta el nou JCW Foto: MINI

La velocitat màxima del nou MINI és de 265 km/h, però el faldó davanter específic pel model i el característic aleró del sostre fan que no es perdi l'equilibri aerodinàmic inclús a les corbes a velocitats altes.

A més, amb el mode GP activat des d'un botó, el Control Dinàmic d'Estabilitat (DSC) permet incrementar els marges d'actuació per donar al conductor un marge encara major quan s'aproxima al límit.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.