Proves Cotxes

​Provem el Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI R-Line Performance Edition

Aquest és un Volkswagen Passat d'alta gamma amb un kit estètic d'estil esportiu, bastant discret d'altra banda, i gairebé tots els gadgets tecnològics possibles, a la gamma Passat, muntats de sèrie.

| 05/07/2020 a les 12:48h
Arxivat a: Proves Cotxes, Esportiu, 4x4, Familiar, Performace Edition, Variant, Passat, Volkswagen, Proves Cotxes
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat | Marc Calvo
El Volkswagen Passat Variant R-Line Performance Edition està disponible amb un motor turbodièsel de 2,0 litres i 237 CV o bé amb un gasolina turbo de 2,0 litres de 272 cavalls que és el que hem pogut provar.

Ambdós amb tracció a les quatre rodes 4Motion de sèrie i l'últim és lleugerament més barat, però cap d'ells és ni de bon tros barat. Pels gairebé 50.000 Euros del nostre cotxe de prova, podries aconseguir un Audi A6 perfectament equiparable amb gairebé el mateix motor. Però el distribuïdor de VW a la península Ibèrica només té 60 Passat R-Line Performance Edition per vendre, i a hores d'ara, sento comunicar-vos que ja estan tots venuts.
 

Un dels 60 VW Passat Variant R-Line Performance Edition que arribaran a les nostres carreteres Foto: F.Boada


Aquest especial Passat Variant és un regal d'aniversari que VW ofereix als devots del Passat arreu del món i que es va anunciar en el Saló de l'Automòbil de Ginebra de 2019, al mateix temps que el renovat Passat de vuitena generació. La seva aparició també va coincidir amb la fabricació per part de Volkswagen del Passat número 30 milions.

El llampant i exclusiu aspecte exterior d'aquest Passat R-Line Performance Edition és segurament la millor manera per començar a justificar el seu preu. Dissenyat pels estilistes de la divisió Performance de VW, aquest especial Passat equipa nous para-xocs, graella, un espectacular joc de llantes de 19 polzades pintades en negre brillant, l'exclusiva pintura gris Ceres per la carrosseria i, sobretot, inèdits grups òptics eleven la seva distinció. Parlant dels fars, de sèrie equipen la tecnologia LED encara que en opció es poden millorar afegint els IQ Light Matrix LED estrenats al Touareg. La veritat és que encara estic decidint si em sembla molt maco o molt xaró (em sembla que m'agrada molt).

A l'habitacle es manté una qualitat de realització i una presentació excel·lent. Els seients revestits en pell, i amb la perceptiva inscripció R-Line, són molt confortables i ofereixen un nivell de subjecció del cos molt adient a les prestacions del cotxe. Pots conduir durant hores sense notar cap símptoma de fatiga, la zona posterior és àmplia com una limusina i la capacitat del maleter és extraordinaria amb 650 litres.
 

VW Passat Variant R-Line Performance Edition Foto: Volkswagen


Al davantal destaca la pantalla central de 9,2 polzades tàctil i amb control gestual. La resolució és fantàstica i la velocitat d'operació en totes les funcions també, però té tal quantitat de funcions i nivell de personalització que requereix un temps d'aprenentatge per a treure-li tot el suc. Al quadre de comandament disposem del Digital Cockpit de 10,25 polzades que ens permet entre les dues pantalles tenir el màxim d'informació sempre present entre una i altra.

En l'àmbit de la connectivitat, també ha evolucionat gràcies a la connexió permanent a Internet (cal una targeta e-SIM) que ens obrirà les portes a una infinitat de funcions: navegació i alertes en temps real, el WePark, pagar l'aparcament sense necessitat d'efectiu, el We Deliver, el repartidor tindrà un codi d'un sol ús que permet que obrir el maleter del nostre cotxe per deixar-hi el paquet que hàgim demanat.

Ja hem dit abans que aquest Passat R-Line Performance Edition equipa tots els gadgets tecnològics que pot equipar un Passat. Doncs bé, un dels més destacats és el sistema Travel Assist que s'integra dins de la tecnologia IQ.DRIVE. No esperis poder llegir el diari però gràcies a la combinació del Lane Assist amb el control de velocitat de creuer adaptatiu predictiu, el Passat és capaç de desplaçar-se a qualsevol velocitat sense que fem res més que subjectar el volant.
 

VW Passat Variant R-Line Performance Edition Foto: Volkswagen


No hi ha, ara per ara, cap Passat més potent que aquest que tenim entre mans, i això es deixa notar en el primer accelerada. A falta d'un Passat R, aquest R-Line Performance suma a unes prestacions dignes d'esportiu, una habitabilitat excepcional i un confort i presentació pròpies d'una berlina de representació, una combinació que m'enamora.

Aquest Passat és ràpid, molt ràpid de fet. El seu motor de quatre cilindres 2.0 TSI que rendeix 272CV CV entre les 5.500 i les 6.200 revolucions, lliurant el seu parell màxim de 350 Nm entre les 2.000 i 5.400 rpm. Aquest propulsor permet al Passat Variant, tot i els seus 4,77 metres de llarg i els gairebé 1.700 kilos de pes, marcar-se un 0 a 100 km / h de 5,8 segons o una punta de 250 km / h.
 

VW Passat Variant R-Line Performance Edition Foto: Marc Calvo


L'hàbitat natural del Passat són les vies ràpides, però en ports de muntanya tampoc perd el tipus, sembla que estiguem portant un petit i àgil Golf GTI. Part de culpa la té una direcció súper precisa i una suspensió que ha estat rebaixada per subjectar el gran cos del Passat Variant R-Line Performance. En opció compta amb la més que recomanable suspensió adaptativa DCC que varia la duresa dels amortidors de manera progressiva en funció del programa escollit.

Al mateix temps, la tracció total 4Motion aconsegueix atorgar-li aquest extra de seguretat sobretot en trams més sinuosos o sobre calçades relliscoses. Únicament si ens animem una mica notarem certa tendència a un volgut i programat subviratge que sempre és molt més fàcil de corregir.
 

Gaudint dels Ports de Tortosa-Beseit amb el Passat més potent, esportiu i exclusiu del moment Foto: F.Boada


També ha estat sorprenent comprovar que en una prova en la qual hem fet més de 1.000 quilòmetres, per tota mena de carreteres, hem aconseguit rebaixar el consum homologat per Vw de 8,9 litres als cent per deixar-lo en 8,7. Durant la circulació per vies ràpides hem aconseguit mantenir-nos amb facilitat per sota dels 7l i en els ports de muntanya hem sobrepassat folgadament els 10l. Però la mitjana aconseguida és excepcional per un cotxe del volum d'un Passat Variant, amb 272 Cv i tracció a les 4 rodes.

A can Volkswagen han aconseguit fabricar-me el cotxe somiat. Ràpid, confortable, espaiós, bonic i exclusiu. El Passat R-Line Performance d'aquesta prova és un caprici d'aquells que apareixen de tant en tant, però que serveix per confirmar el que en el meu fur intern ja sabia ... No m'agraden els SUV, per molt que estiguin de moda i hagin esborrat del mapa els familiars de tota la vida que tenen una capacitat interior idèntica i un comportament dinàmic molt millor.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El bon ús dels punts de recàrrega és essencial per garantir la mobilitat elèctrica
El bon ús dels punts de recàrrega és essencial per garantir la mobilitat elèctrica | Nissan
Nissan ha creat les recomanacions pels conductors d'un vehicle elèctric; un manual amb consells molt útils pels usuaris d'aquest tipus de cotxes
Toyota Rav4 Black Edition
Toyota Rav4 Black Edition | Toyota
El nou Toyota RAV4 Electric Hybrid presenta una nova versió amb un potent color negre
Compass i Renegade 4xe l'aposta hibrída endollable de Jeep
Compass i Renegade 4xe l'aposta hibrída endollable de Jeep | Jeep
La marca americana fa una forta aposta per la tecnologia híbrida endollable dins del seu camí cap a l'electrificació amb aquests dos models carregats de tecnologia.
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit
Ford Puma
Ford Puma | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Un B-SUV amb tecnologia mHEV i amb disseny inspirat en un clàssic dels anys noranta
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat | Marc Calvo
Ferran Boada
Aquest és un Volkswagen Passat d'alta gamma amb un kit estètic d'estil esportiu, bastant discret d'altra banda, i gairebé tots els gadgets tecnològics possibles, a la gamma Passat, muntats de sèrie.