Novetats Cotxes

Noves versions Mild Hybrid i millores en l'equipament per a l'Audi Q5

L'Audi Q5 35 TDI S tronic i el Q5 40 TDI S tronic quattro incorporen la tecnologia Mild Hybrid, que els atorga el distintiu ECO de la DGT

Provem l'Audi Q5 35 Tdi Quattro: En el terme mitjà hi ha la virtut

| 30/06/2020 a les 15:11h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, SUv, Mild Hybrid, Q5, Audi
Nous Audi Q5 MildHybrid
Nous Audi Q5 MildHybrid | Audi
El nou Audi Q5 combina un caràcter esportiu amb una bona versatilitat per l'ús diari, a més d'incloure una gran varietat de sistemes d'assistència a la conducció i diferents opcions d'infotainment.

El disseny exterior és més estilitzat i compta, com a primícia mundial, amb uns grups òptics posteriors amb tecnologia OLED.

L'aspecte d'un dels SUV prèmium de talla mitjana més venuts al mercat europeu ara es caracteritza per una identitat que expressa potencia, robustesa i seguretat. Els dissenyadors d'Audi han modificat la graella octogonal, ara més ampla i tridimensional, al mateix temps que les entrades d'aire són més altes i recobertes per formes trapezoidals. A més, els fars LED tenen una nova firma per a la llum diürna.

Els faldons laterals són de nova fornada i la part posterior ara inclou un element decoratiu entre els grups òptics, així com un difusor de nou disseny.

A més de la versió d'accés a la gamma, hi ha tres línies d'acabats opcionals:
l'Advanced, que inclou cromats a la graella, protectors a la zona dels baixos dels palafangs en plata, en comptes del negre de sèrie; L'S line, que inclou una graella esportiva amb forma de panell d'abella i un marc cromat pel difusor posterior;
Black line, que li aporta al nou Audi Q5 més personalitat i esportivitat amb elements característics de la sèrie S-line en negre.

L'interior del cotxe transmet la sensació d'amplitud i lleugeresa gràcies a les formes horitzontals que hi predominen. Al lloc on anteriorment hi havia la consola central i el polsador giratori de control, ara s'hi ubica pràctic espai per deixar-hi petits objectes i pren protagonisme la pantalla del sistema MMi Touch, que ara compta amb resposta acústica i pantalla de 10'1 polzades. A més, la unitat de control MIB 3 és deu vegades més ràpida que la seva predecessora.

La tecnologia OLED digital d'última generació està disponible per primera vegada en el Q5. Els OLED són díodes orgànics emissors de llum extremadament eficients, que generen una superfície lluminosa homogènia. Els fars posteriors OLED opcionals es divideixen en tres seccions amb sis segments cadascuna, fet que permet crear diferents dissenys i firmes lumíniques partint d'un únic element de hardware.

Stephan Berlitz, responsable de Desenvolupament i Innovació en Tecnologies d'Il·luminació d'Audi explica que "Si mirem cap al futur, la tecnologia OLED digital és perfecta per executar dissenys lumínics personalitzats amb un al grau de precisió i una gran variabilitat. Aquesta tecnologia ofereix tota mena d'oportunitats per a un desenvolupament encara més gran".

La gama de funcions dels fars posteriors OLED es complementa amb els intermitents dinàmics.
De sèrie, l'Audi A5 inclou fars LED amb la possibilitat d'equipar els Matrix LED (de sèrie amb els acabats S line o Black line) que tenen llum de carretera intel·ligent i adaptativa, oferint una major seguretat i confort davant els altres usuaris de la via.

El nou Audi Q5 ara és més llarg; concretament 19 mil·límetres a causa d'uns para-xocs més grossos que el seu predecessor, arribant a una longitud de 4,68 metres i una amplada (sense comptar els retrovisors) i una alçada d'1,89 i 1,66 metres respectivament. Els gairebé tres metres (2,82 m.) de distància entre eixos contribueixen a tenir més espai a l'interior i donar una sensació de més amplitud. A més, si se li munten opcionalment els seients posteriors regulables longitudinal i verticalment, el volum del portaequipatges pot variar entre 550 i 1.550 litres. Equipa també la porta posterior d'accionament elèctric de sèrie.

Els serveis d'Audi Connect Navegation i Infotainment permeten connectar el nou Audi Q5 amb internet i amb la infraestructura de trànsit. A més, el sistema de navegació ofereix imatges per satèl·lit d'alta resolució de Google Earth, així com informació sobre el flux i la previsió de l'estat del trànsit. L'aplicació MyAudi permet connectar, també, el telèfon intel·ligent amb el vehicle.

El motor amb el qual arriba amb la versió de l'Audi Q5 40 TDI al mercat europeu és un turbo-dièsel de 2 litres i quatre cilindres en línia que ofereix 204 cv i un par motor màxim de 400 Nm. El càrter és d'alumini, estalviant 20 kg respecte al model anterior, mentre que el cigonyal també és 2,5 kg més lleuger. Aquest motor destaca per, a part de ser eficient, la seva netedat: compleix amb l'última normativa Euro6 així com amb la norma EU 6 AP. S'aconsegueixen unes baixes emissions d'òxids de nitrogen gràcies al nou sistema SCR dual amb doble injecció d'Adblue.
Aquest nou Audi, equipa el sistema Mild Hybrid (MHEV) que contribueix a millorar els consums. Es tracta d'un sistema elèctric de 12 volts que equipa una compacta bateria de ions de liti. Recupera energia a les frenades i les guarda a la bateria, fent que el Q5 pugui desplaçar-se amb per sota de 22 km/h amb el mode start-stop amb el motor desconnectat. Aquest sistema fa que millori l'eficiència i pugui estalviar 0,3 litres cada 100 km. Aquest nou Audi Q5 40 TDI fa el 0-100 km/h en 7,6 segons i té una velocitat màxima de 222 km/h.

Després del llançament d'aquest model, s'incorporaran a la gama dos motors TFSI de 2 litres i quatre cilindres. A més l'exitós TFSIe amb propulsió híbrida endollable tornarà a comptar amb dues variants de potència.

El nou Audi Q5 40 TDI compta amb un sistema de tracció quattro amb tecnologia ultra i un canvi S tronic de 7 velocitats. En condicions normals s'envia la tracció a l'eix davanter, mentre que quan ho creu necessari, per falta de tracció o en conducció més dinàmica, dos embragatges connecten la tracció també a les rodes posteriors en fraccions de segons.

Aquest nou Q5 ara és més esportiu a la vegada que confortable; l'equilibrada posada a punt és una de les fortaleses d'aquest model. Equipa una suspensió multibraç de l'eix davanter i posterior és excepcionalment lleugera, fet que millora el comportament d'aquesta i la seva eficiència. Opcionalment es pot muntar la direcció dinàmica, que varia la seva desmultiplicació fins al cent per cent en funció de la velocitat i l'angle de gir.

A més, es pot escollir entre quatre configuracions diferents per la suspensió; l'esportiva (de sèrie amb els acabats S line i Black line). La suspensió de sèrie però amb motlles d'acer però controlada electrònicament, que ofereix un gran marge entre confort i dinamisme; i la suspensió pneumàtica adaptativa que permet variar l'alçada lliure a terra en cinc posicions.

Es pot escollir entre set perfils de modes de conducció, inclòs el programa Off-road. Inclou un control de descensos que proporcionen assistència sobre les pendents amb forta inclinació.
 

Homologa uns consums combinats de 6,3 - 6,9 l/100 i unes emissions de CO2 en g/km de 166 - 182. Foto: Audi

 

Ve equipat de sèrie amb llantes d'aliatge de 18 polzades i l'acabat Advanced. L'acabat S line inclou llantes de 19 polzades i el Black Line llantes de 20 polzades firmades per Audi Sport.

El nou Audi Q5 també inclou un arsenal molt complet de sistemes d'assistència a la conducció. L'Audi pre-sense city, de sèrie, que ajuda a evitar col·lisions frontals amb altres usuaris de la via o a mitigar possibles conseqüències.

L'assistent de gir, l'assistent anticol·lisió i l'assistent de sortida formen part d'equipament opcional. L'assistent de creuer adaptatiu i l'assistent predictiu d'eficiència afavoreixen a un estil de conducció més ecològic, anticipant-se a les condicions del trànsit i reduint el consum de combustible.
 

Nou Audi Q5 Mild Hybrid Foto: Audi


Aquest nou model arribarà aquesta tardor del 2020, amb un preu de sortida de la versió Q5 40 TDI Quattrio S tronic per a l'estat espanyol de 51.980 €

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx
L'aposta de Xiaomi per a la mobilitat urbana, el Super Soco CPx | Soco
La marca especialitzada en motos i scooters elèctrics, fa un pas més per popularitzar i difondre aquest tipus de vehicles, que ofereixen una mobilitat més verda.
El bon ús dels punts de recàrrega és essencial per garantir la mobilitat elèctrica
El bon ús dels punts de recàrrega és essencial per garantir la mobilitat elèctrica | Nissan
Nissan ha creat les recomanacions pels conductors d'un vehicle elèctric; un manual amb consells molt útils pels usuaris d'aquest tipus de cotxes
Toyota Rav4 Black Edition
Toyota Rav4 Black Edition | Toyota
El nou Toyota RAV4 Electric Hybrid presenta una nova versió amb un potent color negre
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit
Ford Puma
Ford Puma | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Un B-SUV amb tecnologia mHEV i amb disseny inspirat en un clàssic dels anys noranta
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat
VW Passat Variant R-Line Performance Edition, un familiar d'alta velocitat | Marc Calvo
Ferran Boada
Aquest és un Volkswagen Passat d'alta gamma amb un kit estètic d'estil esportiu, bastant discret d'altra banda, i gairebé tots els gadgets tecnològics possibles, a la gamma Passat, muntats de sèrie.