Novetats Cotxes

​Així és el nou Golf 8, més digital i sostenible

El nou Golf serà el primer Volkswagen que intercanviarà informació de trànsit sobre embussos i accidents amb altres vehicles, situats fins a 800 metres

| 27/06/2020 a les 13:52h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Golf 8, Golf, Volkswagen
Nou Volkswagen Golf 8
Nou Volkswagen Golf 8 | Volkswagen
La vuitena generació suposa una evolució evident però mantenint l'ADN del Golf, apostant per una forta evolució tecnològica i un impacte sostenible pel medi ambient.
Així, Golf fa un altre pas endavant a la seva història de més de quaranta-cinc anys i 35 milions d'automòbils venuts al llarg de set generacions, consolidant un estatus com a icona i part present de la història del cotxe.

El compacte de Volkswagen ha destacat, al llarg de la història, per ser una plataforma d'innovació i posant noves tecnologies a l'abast de tothom. Aquesta vuitena generació no vol ser una excepció i és que a part d'un disseny exterior que conserva l'essència del Golf ofereix un interior completament digitalitzat i sistemes d'última generació.
 

La revolució digital ha arribat al nou Golf 8, amb el Digital Cockpit de sèrie i una eSIM integrada. Foto: Volkswagen


Els nous instruments i sistemes d'infoentreteniment es fusionen per crear un entorn completament digitalitzat que envolta al conductor. Han desaparegut els botons i polsadors per deixar lloc als panells de control amb comandaments i lliscadors tàctils.
El centre neuràlgic és la pantalla Digital Cockpit de 10,25 polzades equipada de sèrie i el sistema de navegació Discover Media de 10", de sèrie també però a partir de l'acabat "Life". Els dos estan connectats a través d'una unitat de control equipada amb una eSIM.

El nou Golf 8 permetrà que conductor i passatgers tinguin accés a una gran varietat de funcions sobre l'automòbil i al voltant d'aquest, així com solucions de mobilitat creades per connexions intel·ligents entre vehicles, dins de l'ecosistema "WE" de Volkswagen.
Tot això és gràcies a la nova tecnologia Car2X, equipada de sèrie; sent el primer Golf capaç d'intercanviar informació de trànsit amb altres vehicles situats fins a 800 metres. És un sistema harmonitzat dins la Unió Europea i independent del fabricant, pel qual funciona amb vehicles de totes les marques.
 

Nou Volkswagen Golf 8 Foto: Volkswagen


A més, aquesta vuitena generació del Golf incorpora sistemes de seguretat i assistència d'última generació com el nou Travel Assist, que combina el control de creuer adaptatiu (ACC), el Lane Assist i el volant sensible al tacte per determinar si el conductor aparta les mans del volant; en cas afirmatiu i continuant sense reaccionar, el cotxe l'avisarà amb un toc de frè i si es segueix sense reaccionar, la funció Emergency Assist aturarà el cotxe a l'esquerra.

A més d'aquest Travel Assist i la càmara posterior, disponibles a partir de l'acabat Style, el nou Golf també incorpora, opcionalment, el Side Assist i el Park Pilot; així com també un Climatronic de 3 zones, fars matricials LED IQ. Light i transmissió "Shift-by-wire".

Les proporcions compactes amb un disseny esportiu i aerodinàmic segueixen sent els elements característics del Golf. Els nous fars LED destaquen el disseny frontal d'aquesta nova generació.
 

Nou Volkswagen Golf 8 Foto: Volkswagen


El pilar C dóna lloc a una part posterior més coupé i una part frontal més esportiva, remodelant a més, tota la carrosseria; ara és més baix, allargat i dinàmic. També és més aerodinàmic per contribuir a reduir la resistència a l'aire i millorar els consums amb Cx de 0,275.

Tot i els nous canvis el nou Golf 8 conserva una gran habitabilitat interior, amb un portaequipatge de 380 litres i ampliable a 1.237 plegant els seients posteriors.
Els colors i els teixits frescos defineixen aquest aspecte més modern i innovador del nou compacte de Volkswagen, amb un interior més acollidor.

Els seients Confort-Sport s'ofereixen de sèrie a partir de l'acabat Style tot i que amb la versió R-Line s'hi inclouen uns backets i un volant més esportiu.

L'oferta de motors és la més sostenible de Volkswagen, oferint tres nous motors eTSI amb tecnologia mild hybrid de 80 kW (110 cv), 97 kW (130 cv), i 110 kW (150 cv), amb canvi DSG de 7 velocitats combinats amb un sistema de 48 volts i funció de recuperació d'energia a les frenades.

També ofereix tres motors TSI convencionals 1.0 TSI de 80 kW (110 cv) i dos 1.5 TSI de 97 kW (130 cv) i 110 kW (150 cv) amb gestió activa dels cilindres (ACT) i canvi manual.
 

Nou Volkswagen Golf 8 Foto: Volkswagen


Hi ha, també, dues opcions híbrides endollables eHybrid; una 1.4 TSI de 150 kW (204 cv) i una 1.4 TSI GTE de 180 kW (245 cv) de gran rendiment. Les dues opcions amb canvi DSG i una bateria de 13 kWh, podent arribar a fer 56 km amb zero emissions.

Pel que fa als dièsel, aquest nou Golf 8 es pot escollir en un 2.0 TDI de 85 kW (115 cv) i 110 kW (150 cv), optimitzats per a una major eficiència i amb el nou sistema de SCR de doble injecció d'AdBlue, amb el que es redueixen les emissions de CO2 i les d'òxids de nitrat en fins a un 80%. El motor de 85 kW es pot escollir en canvi manual o DSG mentre que el de 110 kW equipa el DSG de sèrie.

Més endavant s'hi sumaran tres motors TSI d'altes prestacions: un 2.0 TSI de 185 kW (245 cv) per al GTI i les versions GTI Clubsport i R, aquesta última amb més de 300 cv.

El preu del Golf 8 amb acabat Life i amb l'1.5 TSI de 130 cv és de 25.100€ amb campanyes i ajudes del govern incloses.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nous Audi Q5 MildHybrid
Nous Audi Q5 MildHybrid | Audi
L'Audi Q5 35 TDI S tronic i el Q5 40 TDI S tronic quattro incorporen la tecnologia Mild Hybrid, que els atorga el distintiu ECO de la DGT
El nou disseny de l'Ignis profunditza el seu caràcter SUV
El nou disseny de l'Ignis profunditza el seu caràcter SUV | Suzuki
El petit SUV de Suzuki ha estat lleugerament modificat per adaptar-se a les noves normatives i per actualitzar, una mica, la seva imatge
Nou Volkswagen Golf 8
Nou Volkswagen Golf 8 | Volkswagen
El nou Golf serà el primer Volkswagen que intercanviarà informació de trànsit sobre embussos i accidents amb altres vehicles, situats fins a 800 metres
El BMW X2 també queda marcat per M Performance
El BMW X2 també queda marcat per M Performance | F.Boada
Ferran Boada
Un SUV vitaminat per M Performance i adaptat a les preferències del gran públic
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV