Proves Motos

Provem la Honda CBR500R : Gaudir d'una R de veritat amb l'A2

La Honda CBR500R es la versió més esportiva de la gamma CB500, les motos pel carnet A2 d'Honda

| 20/06/2020 a les 08:00h
Arxivat a: Proves Motos, Honda, CBR500R, Carnet A2, Esportiva, Proves Motos
La Honda CBR500R és la moto ideal per aprendre els secrets de les
La Honda CBR500R és la moto ideal per aprendre els secrets de les | F.Boada
L'enèrgic motor bicilíndric en paral·lel de 500cc emprat en la gamma mitjana d'Honda és sinònim d'èxit o com a mínim de versatilitat. La marca de l'Ala Daurada ha construït tota una gamma de motocicletes al voltant d'aquest propulsor. Una trail, la CB500X. Una cruiser, la CMX500. una naked, la CB500F, i la que avui ens ocupa, la més esportiva de totes, la CBR500R.

Basada estèticament a la CBR1000RR Fireblade aquesta CBR500R hereta les seves línies agressives i esmolades incorporant també les exclusives aletes aerodinàmiques. Altres detalls que la delaten com a membre de la mítica saga CBR són: els seus fars davanters, Els semimanillars per sobre de la tija, això si, i els estreps en una posició retrasada. Per imatge esportiva no serà.
 

Honda CBR500R Foto: F.Boada


Però no tot es redueix a la imatge. L'ADN de la Fireblade també es troba on més ens interessa. Dins el motor. Aquest dos cilindres en paral·lel, de 8 vàlvules amb refrigeració líquida, produeix exactament els 48 cavalls de potència màxima previstos per a l'A2 a 8.600 voltes i lliura un parell motor màxim de 43 Newtons Metre a 6.500 revolucions. Si t'agrada mantenir el puny roscat fins que la moto gira a dalt del tot, gaudiràs plenament del caràcter d'aquesta CBR500R.

Gran part de l'estructura i la maquinària interna del motor s'ha basat directament en el motor de quatre cilindres de la CBR1000RR Fireblade. L'arbre de lleves i la vàlvula d'escapament revisats han augmentat el parell motor a règims mitjans i baixos per aconseguir una acceleració més gran. Igual que les seves germanes CBR més grans, un embragatge anti-rebot assistit facilita les pujades de marxa i evita el bloqueig de la roda del darrere en reduccions de marxes brusques.
 

Honda CBR500R Foto: F.Boada


Com hem dit al principi una de les virtuts d'aquesta gamma CB500 és estar concebuda amb les limitacions de l'A2 sempre en ment. Així, aquesta CBR500R està dissenyada basant-se en el concepte de la centralització de masses.

El bastidor tipus diamant de tub d'acer és lleuger i resistent. Les peces més pesades de la moto, inclòs el motor, òbviament, es col·loquen tan juntes com sigui possible i al voltant del centre de la màquina.

Aquest fer afegit a la lleugeresa del conjunt, que registra 192 quilos, amb el seu dipòsit de 17 litres ple, repercuteix molt positivament en el maneig de la moto que gira molt fàcil a baixa velocitat i manté un bon aplom quan traces les corbes més ràpides.
 

Honda CBR500R Foto: F.Boada


El xassís no té components pota negra, tampoc els necessita, tal com anem repetint, tot en aquesta gamma, es tracta d'un excel·lent exercici d'equilibri. La CBR500R equipa una forquilla telescòpica convencional amb barres de 41 mil·límetres, amb ajust de precàrrega, i 120 mm de recorregut. Darrere hi trobem un mono amortidor amb sistema Pro-link, amb ajust de precàrrega de 5 etapes, i 119 mil·límetres de recorregut. Per aturar-la en l'eix davanter equipa 1 disc lobulat de 320 mil·límetres de diàmetre mossegat per una pinça de 2 pistons. Al darrere hi ha 1 disc lobulat de 240 mil·límetres amb una pinça d'un sol pistó.

Quan puges a la moto te n'adones del compacte que és. Resulta sorprenent com sent tan compacta la posició de conducció sigui còmoda fins per a pilots que com jo superem el metre vuitanta. Si estèticament, a parer nostre, està aconseguida, també ho està en la seva ergonomia. Encara que es tracti de la versió més esportiva de la gamma i la seva posició de pilotatge sigui més agressiva i més inclinada cap endavant. Però segur que fas un bon grapat de quilòmetres abans no t'atrapi la fatiga als avantbraços, encara que no estiguis acostumat a les "R".

L'altura del seient a 785 mil·límetres de terra fa de la CBR 500 R una moto molt fàcil de manejar en parat. Igual que en marxa l'equilibri atorgat pel centrat de masses es fa palès en les maniobres.
 

Honda CBR500R Foto: F.Boada


La nova CBR500R incorpora un quadre d'instruments amb una atractiva pantalla LCD en negatiu. Tota la informació que necessites ara és de fàcil accés i es mostra de forma clara i concisa. El tacte de tots els seus comandaments té el toc prèmium d'Honda.

I el preu? Doncs molt ajustat, creiem. L'Honda CBR500R costa 6.800 euros. Per la qualitat percebuda, per allò de què una Honda és sempre una Honda i les especificacions tècniques que hem vist fins ara sembla una opció molt temptadora.

La CBR500R pot ser l'esportiva ideal per als posseïdors del carnet A2 que vulguin fer-se amb una bona esportiva de mitjana cilindrada, i perquè no, encara que tinguis l'A

En la CBR500R trobaràs una moto esportiva, però polivalent per al seu ús cada dia. Amb un molt bon motor, tota suavitat. Un consum ridícul, que sempre va bé i amb un comportament que et fa les coses molt fàcils en qualsevol situació. Realment, ja saps que t'ho passes millor si no et porten al límit constantment i amb la CBR500R t'ho pots passar molt i molt bé.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt
La Macbor Montana XR5 destaca sobre la competència fora de l'asfalt | JCO
Josep Chaume
Ens posem als comandaments d'una de les motos més esperades de la temporada pel posseïdors del carnet A2
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries
CUPRA segueix construint el seu llegat esportiu en unir-se a l'Extreme E Sèries | Cupra
CUPRA augmenta la seva experiència en l'esport del motor electrificat per traslladar el Know-How a la seva gamma de vehicles de carrer.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium
​El nou Audi A1 Citycarver porta l'aparença CrossOver al segment B prèmium | F.Boada
Vestit a la moda, aquest exclusiu CityCarver destaca entre el trànsit de la ciutat pels seus aires prèmium
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.