Proves Cotxes

Provem el BMW X2 M35i : Un crossover ràpid, luxós i carismàtic

Un SUV vitaminat per M Performance i adaptat a les preferències del gran públic

| 11/06/2020 a les 14:42h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Suv, M35i, BMW, X2
El BMW X2 també queda marcat per M Performance
El BMW X2 també queda marcat per M Performance | F.Boada
Fa un parell d'anys BMW presentava el nou X2 per tenir un representant encara més orientat a l'asfalt i matisos més esportius que l'X1 de la primera generació. Ara per fi l'X2 pot portar al límit aquesta esportivitat amb la incorporació de la versió firmada per la divisió M Performance del fabricant Bavarès.

Últimament BMW ens està acostumant a veure com s'esvaeixen en pro de l'eficàcia dels processos productius i el control de costos molts elements i esquemes tècnics que semblaven irrenunciables per a BMW. El seu motor és el primer signat amb una M col·locat transversalment.

El 90 per cent dels conductors no obre mai el capó, ni li interessa el més mínim quin tipus de disposició tingui el motor del seu cotxe mentre funcioni bé. No ens alarmem, l'X2 M35i ofereix el que s'espera d'un BMW marcat amb una M, d'això no hi ha dubte, però als nostàlgics aquestes coses ens toquen l'ànima.
 

L'X2 M35i llueix de cos musculat Foto: Ferrran Rosàs


Per reconèixer al BMW X2 M35i des de l'exterior ens haurem de fixar en els amplis ronyons de la graella que tenen un marc envoltant en Cerium Grey per diferenciar-lo visualment a primer cop d'ull. De la mateixa manera, les vores de les entrades d'aire de refrigeració i les carcasses dels retrovisors tenen un acabat Cerium Grey. La part posterior del BMW X2 M35i es caracteritza per l'aleró posterior M i la doble sortida d'escapament de disseny específic.

La vista lateral és poderosa, marcada per una línia de cintura molt alta i per la caiguda del sostre que deixen quasi sense vidre aquesta vista. Per no confondre al personal amb una línia tan arriscada, i perquè quedi clar que és un BMW s'ha optat per incloure l'escut de l'hèlix en els pilars per darrere de les portes posteriors.
 

Els seient tipus backet li donen l'esportivitat necesaria a l'interior Foto: F.Boada


A l'interior trobem un espai força conegut. Donant un cop d'ull al quadre de comandament no hi ha canvis de cap mena, tan sols un emblema dins el quadre d'instruments. Aquest M35i fa ús dels mateixos materials, excepte per la integració d'Alcántara en algunes superfícies, mateixos acabats i mateixos elements.

La unitat que ens ha cedit BMW per aquesta prova equipa els seients opcionals tipus baquet recoberts de pell que emfatitzen l'ambient esportiu a més que subjecten molt bé el cos.

Pel que fa a l'equipament tampoc hi ha diferències. Un X2 M35i pot arribar a disposar de la mateixa càrrega de tecnològica que la resta dels seus germans de gamma. Mateixos paquets i mateixos gadgets. Són molts. tot sigui dit de passada: Head-Up Display, pantalla de navegador de fins a 10,25 polzades, tots els assistents a la conducció que hi ha hagut i imaginables, sistema de so Harman / Kardon, fars de LED, sostre solar practicable, càmeres d'aparcament i per descomptat equip de connectivitat per a dispositius mòbils tal com demanda el mercat.
 

El BMW X2 M35i porta l'equipament tecnologic al màxim exponent Foto: F.Boada


Les places del darrera permeten que malgrat que la caiguda del sostre dos adults hi puguin viatjar amb total comoditat. L'espai per a les cames és homologable a la de qualsevol compacte. La plaça central queda limitada per la presència del túnel de transmissió que és una mica voluminós.

El maleter també és generós en el seu volum. Té 470 litres de capacitat i és molt aprofitable per les seves formes regulars. Més que suficient per acollir tot l'equipatge necessari per a 4 persones.

Com indica clarament la lletra M de la seva denominació, el nou BMW X2 M35i anuncia les qualitats de conducció i el dinamisme propis d'un model M Performance. El motor TwinPower Turbo de 2 litres que es troba sota el capó és el primer motor de quatre cilindres de M Performance i, al mateix temps, la versió més potent de BMW amb aquesta arquitectura.

Ofereix un lliurament de potència màxima de 306 Cv. I el parell màxim és de 450 Nm. Per garantir que aquesta potència es transmeti de forma segura a l'asfalt, el nou BMW X2 M35i ve de sèrie amb tracció integral intel·ligent BMW xDrive i caixa de canvis automàtica Steptronic de 8 velocitats que inclou Launch Control.
 

Dinàmica firmada per M Performance tota una garantia Foto: F.Boada


La caixa de canvis automàtica presenta una posada a punt específica de M Performance. Amb aquest equipament, el BMW X2 M35i és capaç d'accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 4,9 segons.

Com un típic model M d'altes prestacions, el nou BMW X2 M35i presenta, a més d'un potent motor, un sistema de suspensió esportiva que ha estat específicament adaptat i ajustat per emmotllar-se al seu caràcter esportiu. Hi ha disponible, opcionalment, una suspensió adaptativa amb dos modes ajustables manualment, que combinen màxima esportivitat i comoditat de conducció. Una característica tècnica especial -i també una primícia en un automòbil M performance- és el Diferencial Esportiu M instal·lat a l'eix davanter.

Aquest diferencial autoblocant redueix de forma efectiva les possibles pèrdues de tracció a les rodes davanteres en conducció molt dinàmica. El sistema de frenada també ha estat millorat per al seu ús en el X2 M35i.
 

BMW X2 M35i Foto: F.Boada


Amb 306 cavalls no és d'estranyar que tingui unes molt bones prestacions. Ara bé, ser ràpid no és el mateix que tenir un comportament esportiu. Si volem treure-li el suc en carreteres revirades la seva alçada i la pesada carrosseria CrossOver determinarà el seu comportament. És un bon "GTI" però no és l'ideal per gaudir d'una conducció esportiva buscant els límits. El Seat Cupra Ateca, per exemple, també amb un quatre cilindres turbo de 300 CV em va semblar un cotxe més radical durant la prova que aquest X2 M35i.

Evidentment pots gaudir de la seva velocitat i comportament summament noble i fàcil en una carretera de muntanya. La seva direcció és increïblement precisa i la tracció xDrive et dóna la confiança i la tracció necessàries per enfonsar el peu dret a la sortida dels revolts, però amb un toc més confortable que no pas nítidament agressiu, el que ben pensat, potser per a molts futurs compradors del X2 M35i serà vist com una virtut que no pas un defecte.

En definitiva, el BMW X2 M35i s'endinsa en un terreny en el qual gairebé no té rivals i menys dins les marques prèmium. És el més ràpid dels X2, evidentment, però no per això no deixa de ser utilitzable en el dia a dia. Aquest especial Crossover és una opció perfecta si el que busques és un cotxe d'aquest tipus, amb capacitat per a 5 ocupants, amb un maleter generós i que, a més, et permet alegries al volant.


Prova BMW X2 M35i

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals