Novetats Cotxes

El nou Seat León afegeix a la seva oferta d'accés dos motors gasolina i dièsel

En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)

| 22/05/2020 a les 12:33h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, León, Seat
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
El nou SEAT León incorpora a la seva oferta mecànica dues versions d'accés de gamma: 1.0 TSI 110 CV en gasolina, i 2.0 TDI CR 115 CV en dièsel; ambdues opcions ja estan disponibles a la versió de carrosseria de 5 portes, i amb l'acabat Style Launch Pack. Per la seva banda, el motor 2.0 TDI CR 150 CV DSG-7 amplia la seva disponibilitat ara també amb l'acabat Style, tant en el 5 portes com en el Sportstourer.

La gamma de motors del nou compacte de SEAT marca un abans i un després en la companyia, oferint per primera vegada fins a cinc sistemes de propulsió diferents en un model, i disposant així d'etiquetes mediambientals 'C', 'ECO' i 'ZERO', amb l'objectiu d'adaptar la seva oferta comercial a qualsevol necessitat dels clients. A l'espera de l'arribada de les versions TGI i e-Hybrid -Gas Natural Comprimit (GNC), i híbrid elèctric endollable (PHEV), respectivament-, el nou León ja està disponible al configurador de SEAT amb mecàniques TSI de gasolina, TDI dièsel, i l'opció micro híbrida ETSE (Mild-Hybrid).

Les variants mecàniques del nou SEAT León ofereixen potències d'entre 90 CV i 204 CV, associades a caixes de canvi manual de sis relacions o automàtica DSG de set, ara amb tecnologia "shift-by-wire" -amb connexió electrònica entre la caixa i la palanca-, i amb tracció davantera o total, aquesta última disponible pròximament a la versió de carrosseria Sportstourer.
 

Seat León Style 2020 Foto: SEAT



Les versions d'accés a la gamma del nou SEAT León 5 portes, en gasolina i dièsel, compten ara amb els motors 1.0 TSI 110 CV -a l'espera de l'arribada del 1.0 TSI 90 CV, i 2.0 TDI CR 115 CV.

Tots dos compleixen amb la més exigent normativa d'emissions actual Euro 6 gràcies a una sèrie d'avenços tecnològics que fan d'ells dos dels motors més sofisticats i eficients de mercat, tots dos units a un canvi manual de sis velocitats, i associat a la tracció davantera.

Per la seva suavitat de funcionament i reduït consum són, en definitiva, la combinació ideal per circular amb agilitat pel trànsit interurbà, i viatjar amb soltesa per carretera. Tot això amb una qualitat rodadora excepcional en tot moment.

El bloc de gasolina 1.0 TSI amb 110 CV és un motor tricilíndric de 999 cm3 sobrealimentat mitjançant turbo de geometria variable, que destaca per incorporar un sofisticat mòdul electrònic de regulació del termòstat que integra la bomba del líquid refrigerant, i un sistema de gestió de gasos que compta amb catalitzador de quatre vies i filtre de partícules específic per als motors de gasolina.

Es tracta d'un motor molt compacte, amb bloc i culata d'alumini i situat en posició davantera transversal, amb unes cotes de cilindre de 74,5 x 76,4 mm de diàmetre i carrera, respectivament, una ràtio de compressió d'11,5 : 1, i que compta a més amb col·lector d'escapament integrat a la culata, accionament de l'arbre de lleves per corretja dentada, distribució variable en admissió i escapament, injecció directa de fins a 350 bar de pressió, i bomba d'oli duocéntrica integrada a la tapa del cigonyal.

La resposta, a més de suau, resulta increïblement contundent. Ofereix la seva potència màxima de 110 CV (81 kW) a 5.500 rpm. Per la seva banda, el parell màxim és de 200 Nm i es desenvolupa entre 2.000 i 3.000 rpm. Però el millor és que, des de 1.500 rpm el motor ja està lliurant 175 Nm, la qual cosa suposa un 87 per cent del parell màxim disponible. Per això, des del ralentí fins a pràcticament el tall d'injecció, el nou León 1.0 TSI es mou amb una contundència sorprenent i gairebé sense soroll ni vibracions, tot un exemple de qualitat de rodament.

Pel que fa a les seves prestacions, arriba a una velocitat màxima de 197 km / h i accelera en 10,9 segons fins als 100 km / h des d'aturat. El seu consum mitjà és de 4,7 l / 100 km segons l'actual homologació NEDC correlat; segons cicle WLTP presenta un reduït consum combinat d'entre 5,2 i 6 l / 100 km. Seguint amb l'homologació actual, el seu consum en ciutat és de 5,7 l / 100 km, i de 4,1 l / 100 km a extra urbà. Aquestes xifres suposen unes emissions de CO2 de 107 g / km NEDC -entre 119 i 137 g / km segons homologació WLTP-, quedant exempt del pagament de l'impost de matriculació, i amb etiqueta mediambiental 'C'.

Pel que fa al bloc dièsel 2.0 TDI CR de 115 CV, s'ha aconseguit reduir en 19 g / km les emissions de CO2 respecte a l'anterior motor 1.6 TDI CR 115 CV, gràcies a un conjunt de mesures. La depuració dels gasos d'escapament es realitza mitjançant un catalitzador de quatre vies, mentre que la injecció directa per Common Rail es realitza mitjançant injectors piezoelèctrics amb una pressió de fins a 2.200 bar.

El sistema de depuració dels gasos d'escapament està format per dues vàlvules de recirculació dels gasos d'escapament (una per a alta pressió i una altra per a baixa pressió, aconseguint reduir així les emissions generades), un catalitzador d'oxidació, un filtre de partícules amb recobriment SCR, i un catalitzador de reducció. Com a gran novetat, aquest sistema compta ara amb dos injectors d'agent reductor AdBlue per reduir al mínim els òxids de nitrogen. Seguint el recorregut dels gasos d'escapament, el primer injector d'agent reductor està situat entre el catalitzador d'oxidació i el filtre de partícules amb recobriment SCR, connectats entre si com un únic mòdul. El segon injector d'agent reductor està situat a l'entrada del segon catalitzador de reducció.

Així mateix, el motor 2.0 TDI compta a més amb intercooler refrigerat per aigua i integrat en el col·lector d'admissió, un sistema de gestió tèrmica del motor millorat gràcies al mòdul del termòstat de funcionament elèctric, un turbocompressor amb actuador elèctric, incorporat en el col·lector d'escapament, capaç de generar una major velocitat dels gasos, i una bomba d'oli de cabal variable que incorpora un sofisticat sistema de desconnexió de la refrigeració dels pistons, aconseguint així reduir el consum i les emissions en permetre disminuir la demanda de potència de la bomba d'oli.

El bloc de quatre cilindres i 1.968 cm3 presenta unes cotes de cambra de 81 x 95,5 mm de diàmetre per carrera, i una ràtio de compressió de 16: 1. Desenvolupa la seva potència màxima de 115 CV (85 kW) entre 2.750 i 4.250 rpm, i presenta un parell màxim constant de 300 Nm des de 1.500 fins a 2.500 rpm, oferint així una agradable resposta davant les demandes del conductor sobre l'accelerador, a pràcticament qualsevol règim de motor. A més, els adequats desenvolupaments de la caixa de canvis manual de sis velocitats permeten obtenir un rendiment òptim en qualsevol circumstància.

Segons l'actual homologació NEDC correlat, presenta un consum mitjà de 3,4 l / 100 km, 3,8 l / 100 km en cicle urbà, i 3,2 l / 100 km extra urbà. Segons proves WLTP, el seu consum combinat oscil·la entre 4,1 i 4,7 l / 100 km. Quant a les seves emissions, presenta 90 g / km de CO2 (NEDC), i entre 107 i 124 g / km (WLTP). Disposa de l'etiqueta mediambiental 'C' i, com també ocorre en la resta de la gamma de motors actuals del nou León, està exempt del pagament de l'impost de matriculació.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat