Novetats Cotxes

​Nou Porsche 911 Targa

La icònica versió arriba a la vuitena generació del 911

| 20/05/2020 a les 11:26h
Arxivat a: Novetats Motor, Porsche, 911, Targa, Novetats Cotxes
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992
La sempre espectacular carrosseria tipus Targa arriba al 911 / 992 | Porsche
Porsche completarà a l'estiu el seu trio de vehicles esportius basat en la línia 911. Després de les variants Coupé i Cabriolet, la tercera carrosseria de la nova generació del 911 s'estrena ara amb els 911 Targa 4 i 911 Targa 4S de tracció integral.

El 911 Targa 2.0 de 1965 va ser un model pioner en el món de l'automòbil. Comercialitzat originalment com un "descapotable segur amb barra antibolcada", el Targa, amb el seu sostre desmuntable, va crear un concepte independent i es va convertir en una icona estilística. Fins avui, Porsche ha continuat combinant dos mons en el 911 Targa: els avantatges de la conducció oberta pròpies d'un descapotable amb la comoditat i seguretat típiques d'un coupé.


Extraordinari disseny Targa amb una interpretació moderna
 

Porsche 911 Targa Foto: Porsche


L'exterior del 911 Targa es caracteritza pels elements de disseny de la generació 992. Comparat amb el seu antecessor, la carrosseria compta amb uns passos de roda bastant més pronunciats davant i, entre els seus fars LED, el capó es distingeix per un rebaix que recorda al de les primeres sèries del 911. La part posterior està dominada per un aleró més ample d'extensió variable, així com per una tira de llums elegantment integrada entre els pilots. Amb l'excepció de les seccions frontal i la posterior, tots els panells de la carrosseria estan fets d'alumini.

L'interior és idèntic al dels models 911 Carrera i destaca per les línies rectes i netes del quadre de comandament, amb el quadre d'instruments integrat. Els 911 dels anys setanta han estat la font d'inspiració. Al costat del compta revolucions central, un element que defineix a qualsevol Porsche, es troben dues fines pantalles sense marc que es poden configurar per oferir la informació que més interessi al conductor. Un petit panell amb cinc botons, situat per sota de la pantalla de 10,9 polzades del Porsche Communication Management (PCM), dóna accés directe a les funcions més importants del vehicle. Aquest PCM és de sèrie i inclou la navegació en línia basada en les dades del núvol, així com el sistema Connect Plus.

Eficient motor bòxer biturbo
 

Porsche 911 Targa Foto: Porsche


Com en els models 911 Carrera, les dues variants 911 Targa es beneficien de l'increment de potència que proporcionen els motors bòxer biturbo de sis cilindres i 3 litres, que té com a resultat unes millors prestacions i una major versatilitat en l'ús diari. El motor del 911 Targa 4 ofereix 385 CV a 6.500 rpm, el que suposa 15 CV més que el seu predecessor. El parell màxim de 450 newtons metre està disponible en una àmplia gamma de revolucions, que va de les 1.950 a les 5.000 rpm. Amb 450 CV, el 911 Targa 4S compta amb 30 CVmés que la generació precedent i el seu parell màxim de 530 Nm (30 Nm més) l'obté entre les 2.300 i les 5.000 rpm.

En combinació amb el pack opcional Sport Chrono, aconsegueix una acceleració de 0 a 100 km / h en tot just 4,2 segons, una dècima més ràpid que el model anterior. El motor del 911 Targa 4S té 450 cavalls  i, amb aquest mateix pack, fa que s'arribi als 100 km / h en 3,6 segons, la qual cosa suposa rebaixar en quatre dècimes el temps del seu predecessor. La velocitat màxima del 911 Targa 4 és de 289 km / h (2 km / h més que abans), mentre que el 4S arriba als 304 km / h (3 km / h més que abans).

Tracció integral optimitzada

El rendiment millorat d'aquests nous models de tracció integral té molt a veure amb el desenvolupament que s'ha fet en la transmissió de l'eix davanter. L'embragatge i el diferencial estan refrigerats per aigua i, a més, els discos d'aquest embragatge s'han reforçat per aconseguir una major robustesa i capacitat de càrrega. L'augment de parell sobre l'embragatge millora la seva precisió d'ajust i la propulsió addicional sobre l'eix davanter. En general, les millores de l'eix davanter amb PTM (Porsche Traction Management) contribueixen a una tracció encara millor, siguin quines siguin les condicions de la carretera.

Xassís evolucionat per a un major confort i seguretat
 

Porsche 911 Targa Foto: Porsche

 
El sistema d'amortiment variable controlat electrònicament (Porsche Active Suspension Management, PASM) és part de l'equipament de sèrie en els nous models 911 Targa. Aquest sistema s'ajusta automàticament les característiques de l'amortiment, tenint en compte el confort i el comportament, i disposa de dos mapes que es regulen manualment, Normal i Sport. El Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), que inclou un diferencial autoblocant electrònic del darrere per distribuir el parell, s'afegeix a l'equipament estàndard del Targa 4S i és opcional al Targa 4. Com les altres variants de la vuitena generació del Porsche 911, el Targa també compta amb el mode Porsche Wet de sèrie. Uns sensors situats en els passos de roda davanters són capaços de detectar l'aigua de la superfície de la carretera i, si la quantitat és significativa, s'activa un senyal a l'interior per recomanar al conductor que canviï de manera manual a la manera Wet. La resposta del cotxe s'adapta llavors a les condicions de la calçada per garantir la màxima estabilitat de marxa.

El 911 Targa 4 equipa pneumàtics 235/40 ZR sobre llandes d'aliatge de 19 polzades en l'eix davanter, mentre que darrere utilitza una mesura 295/35 ZR amb llanta de 20 polzades. De sèrie, el 4S munta pneumàtics 245/35 ZR amb llanta de 20 polzades davant i 305/30 ZR amb llanta de 21 polzades darrere. Al Targa 4, de la desacceleració s'ocupen quatre discos de fre de 330 mm amb pinces monobloc fixes de quatre pistons en color negre. Les pinces de fre vermelles del Targa 4S tenen sis pistons davant i 4 darrere, amb discos que mesuren 350 mil·límetres en totes les rodes. El sistema de discos ceràmics Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) es pot demanar com a opció.
 

Porsche 911 Targa Foto: Porsche


Els nous models 911 Targa arribaran al mercat l'agost de 2020. Els preus finals són:

911 Targa 4: 147.608 euros.   //  911 Targa 4S: 165.255 euros.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat