Novetats Cotxes

​Škoda ENYAQ iV: Mobilitat elèctrica Simply Clever

Tracció posterior o total, autonomia de 500 km i excel·lents prestacions de conducció

Tres mides de bateria, cinc variants de potència i càrrega ràpida opcional per uns temps de càrrega encara més curts

| 07/05/2020 a les 16:36h
Arxivat a: Novetats Motor, Mobilitat Sostenible, Novetats Cotxes, SUV, ​Škoda ENYAQ iV, Skoda
És el primer model ŠKODA de sèrie basat en la plataforma MEB
És el primer model ŠKODA de sèrie basat en la plataforma MEB | Skoda
El nou ŠKODA ENYAQ iV suposa el primer pas de l'estratègia de mobilitat elèctrica del fabricant txec. El primer model ŠKODA de sèrie basat en la plataforma modular de propulsió elèctrica MER del Grup Volkswagen combina les virtuts típiques de la marca, com una generosa quantitat d'espai i un disseny atractiu, amb una conducció divertida i sostenible. Hi ha una selecció de tres mides de bateria i cinc variants de potència, en funció dels necessitats de cada client.

El nou SUV elèctric es produirà a la planta principal de ŠKODA a Mladá Boleslav, cosa que el convertirà en el primer vehicle del Grup Volkswagen basat en la MEB produït fora d'Alemanya.

El nou ENYAQ iV és un típic ŠKODA, però amb un concepte de propulsió totalment nou. El primer model de sèrie del fabricant txec basat en la plataforma modular de propulsió elèctrica MER també està idealment adaptat a viatges de llarga distància, ja que disposa d'una autonomia de fins a 500 * km en cicle WLTP i càrrega ràpida.
 

​Škoda ENYAQ iV Foto: Skoda


Els dissenyadors van ser capaços d'organitzar l'interior de l'ŠKODA ENYAQ iV d'una forma completament nova. Això té com a resultat un espai encara més gran per als ocupants i el seu equipatge, tot i les dimensions compactes del cotxe, a més de presentar un aspecte tant atractiu com modern. A més, l'ENYAQ iV ofereix connectivitat d'avantguarda, així com solucions d'infoentreteniment i els típics equipaments Simply Clever de ŠKODA.

El SUV electrificat de fabricant txec mesura 4.648 mm de llarg, 1.877 mm d'ample i té una alçada de 1.618 mm; té una distància entre eixos de 2.765 mm i un maleter amb una capacitat de 585 litres. El llindar de càrrega, que per tractar-se d'un SUV està situat en una posició baixa, permet carregar el maleter sense esforç, fins i tot amb objectes pesats o voluminosos.

Dos sistemes de propulsió, tres mides de bateria, cinc variants de potència

En les versions bàsiques, el motor del darrere propulsa les rodes del darrere, servint així de pont tècnic amb la història de fabricant. Les versions més potents disposen d'un segon motor elèctric situat a la part davantera per transmetre el parell motor a la carretera més eficientment. La variant més potent de l'ŠKODA ENYAQ iV pot fins i tot remolcar càrregues de fins a 1.200 kg, en cas de necessitat.

Un total de cinc variants de potències diferents i tres mides de bateria proporcionen una conducció alhora divertida i sostenible. En funció de la versió triada, la tracció s'aplica a les rodes del darrere o totes les rodes. Gràcies a l'ús de bateries altament eficients, pneumàtics de baixa resistència de rodament i una aerodinàmica excel·lent per a un SUV (el cd comença a 0,27), el ŠKODA ENYAQ iV disposa d'una autonomia de fins a 500 * km en cicle WLTP.
 

​Škoda ENYAQ iV Foto: Skoda


El model bàsic és el ŠKODA ENYAQ iV 50; la seva bateria de ions de liti té una capacitat bruta de 55 kWh (neta: 52 kWh). El motor elèctric muntat en la part posterior lliurament 109 kW, oferint una autonomia màxima de fins a 340 * km.

Aquesta puja fins als 390 * km  l'ENYAQ iV 60 de 132 kW equipat amb una bateria de 62 kWh (neta: 58 kWh). El ENYAQ iV 80 de 150 kW té la autonomia més gran, 500 * km en cicle WLTP.

La seva bateria de 82 kWh (neta: 77 kWh) també s'usa en les dues versions equipades amb un segon motor elèctric i, per tant, amb tracció total: el 80X i el vRS, de 195 kW i 225 kW de potència, respectivament . El model topall de gamma accelera de 0 a 100 km / h en tan sols 6,2 segons, i té una velocitat punta de 180 km / h. L'autonomia màxima de les dues variants amb tracció total és de fins a 460 * km.

Recarregat al 80% en tan sols 40 minuts gràcies a la càrrega ràpida

El ŠKODA ENYAQ iV pot carregar-se de tres formes diferents. A més de l'endoll domèstic convencional de 230 volts amb una sortida CA de 2,3 kW, el vehicle també pot carregar a casa durant la nit usant una wall box de fins a 11 kW. Això requereix entre sis i vuit hores, en funció de la mida de la bateria. Els punts de càrrega ràpida DC amb una tensió de sortida de 125 kW són la tercera opció. Poden carregar la bateria ENYAQ iV del 10 al 80% en tan sols 40 minuts *.

* Totes les dades són provisionals

Un element destacat de la nova ŠKODA ENYAQ iV és l'innovador disseny del seu interior, que transmet una nova sensació d'espaiositat. El vehicle també ofereix solucions de connectivitat i infoentreteniment d'avantguarda: tota la informació es mostra al conductor a través d'una pantalla central independent de 13 polzades i, si ho desitja, d'un head-up display amb realitat augmentada.
 

​Škoda ENYAQ iV Foto: Skoda


Una connexió permanent a internet garanteix que tota la informació estigui sempre actualitzada. Amb la seva generosa quantitat d'espai que li atorga qualitats de saló amb rodes i un maleter de 585 litres, el ŠKODA ENYAQ iV d'ambient familiar i clients orientats a estil de vida que busquen un vehicle alhora sostenible i adequat per al dia a dia. Amb la introducció de l'ENYAQ iV, ŠKODA també introdueix un nou concepte per a l'interior: materials sostenibles, com cuir d'oliva, s'utilitzen per primera vegada en un cotxe de sèrie. Els clients també poden optar per altres dissenys, d'acord amb les seves preferències.

La família iV: la mobilitat elèctrica es converteix en part de l'ADN de ŠKODA

Els vehicles electrificats de la família ŠKODA iV són la barreja perfecta d'autonomia pràctica, disseny emotiu i molta diversió al volant. A més de tot això, són còmodes, silenciosos i sostenibles, alhora que ofereixen un lliurament de potència especialment dinàmica. El parell motor d'un motor elèctric està immediatament disponible, el que significa que els cotxes poden accelerar contínuament i consistentment sense haver de canviar de marxa.

La connectivitat d'última tecnologia, que inclou interconnexió de vehicles de gran abast i sistemes d'assistència avançats, és tan pròpia de l'oferta de ŠKODA iV com l'excel·lent relació qualitat preu i un interior encara més espaiós, que transmet la sensació d'estar en un saló.



En introduir l'ENYAQ iV, ŠKODA segueix endavant amb la seva campanya de mobilitat elèctrica, que va començar a finals de 2019 amb el CITIGOe iV i el SUPERB iV. Com a part de l'estratègia de la marca, està previst el llançament de més de deu models iV electrificats entre 2019 i finals de 2022. 125 anys després de la fundació de la companyia, ŠKODA ha entrat en l'era de la mobilitat elèctrica i l'està convertint en un component central del seu ADN.

L'estrena mundial del vehicle també marcarà l'inici de la venda anticipada; la producció en sèrie de l'ŠKODA ENYAQ iV començarà a finals de 2020. El seu llançament al mercat està previst per a principis de 2021. S'oferirà també la versió d'equipament "Founder 's Edition'", dotada d'equipaments especials i un aspecte diferent, limitada a 1.895 unitats, que commemorarà la fundació de la companyia fa cent vint-i-cinc anys.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat