Novetats Cotxes

Toyota presenta el nou Yaris Cross

Major distància a terra, tracció total elèctrica AWD-i i el més recent sistema híbrid de Toyota.

| 24/04/2020 a les 11:11h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Hibrid, SUV B, Yaris Cross, Toyota
Un autèntic tot camí que combina l'experiència de Toyota en models compactes amb el seu llegat SUV.
Un autèntic tot camí que combina l'experiència de Toyota en models compactes amb el seu llegat SUV. | Toyota
Toyota presenta el nou Yaris Cross, que ha estat dissenyat i desenvolupat per a Europa, específicament per satisfer els requisits i preferències el segment B-SUV, un segment en ple creixement i en el que Toyota encara no hi comptava amb cap representant.

Els conductors valoren cada cop més la robustesa i la posició elevada d'un tot camí, però a una escala a la mesura dels carrers de la ciutat, i fent un especial èmfasi en el respecte a l'entorn. 

El nou Yaris Cross és hereu del sòlid llegat de Toyota pel que fa a tecnologia híbrida, disseny de models compactes i saber fer en el segment dels tot camins. Com a líder mundial en tecnologia híbrida, Toyota va ser pionera en implementar un sistema híbrid en un vehicle del segment Bamb el  Yaris hybrid, el 2012.
 

Nou Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


Com a membre de la família Yaris, el nou Yaris Cross s'ha desenvolupat sobre la nova plataforma GA-B de Toyota per models compactes. A més, comparteix el concepte de disseny i configuració amb el nou Yaris i presenta un interior espaiós dins d'unes dimensions exteriors compactes.

El nou Yaris Cross és a més un autèntic tot camí, que es beneficia de l'experiència de Toyota després idear el concepte de tot camí fa ja 25 anys, amb el RAV4. La posició elevada de conducció i la disponibilitat de la tracció total intel·ligent -intelligent All-Wheel Drive (AWD-i) - reforcen la condició de tot camí per dret propi del nou Yaris Cross.

El Yaris Cross està equipat amb la quarta generació de la tecnologia híbrida de Toyota. Des que Toyota va apostar per introduir la seva tecnologia híbrida elèctrica en el segment de models urbans, el 2012 amb el primer Yaris hybrid, ha venut ja més de mig milió d'unitats a Europa, convertint-lo en una poderosa eina perquè la gent conegui i valori aquesta tecnologia.
 

Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


Yaris i Yaris Cross són els primers models a incorporar el més recent sistema híbrid de Toyota, desenvolupat directament a partir de les motoritzacions més grans, de 2.0 i 2.5 litres, muntats recentment en models com Corolla, C-HR, RAV4 i Camry. Aquest sistema incorpora un nou motor de gasolina 1.5 litres, de tres cilindres i cicle Atkinson, dissenyat amb gran precisió per reduir la fricció i les pèrdues mecàniques i optimitzar la combustió. El resultat és un parell elevat a baix règim i una excel·lent eficiència. A més, l'eficiència tèrmica del motor se situa en el 40%, un valor superior als dels motors dièsel comparables, que garanteix nivells reduïts de consum de combustible i emissions de CO2.

El nou sistema híbrid elèctric de Yaris Cross incorpora l'última generació de components elèctrics i electrònics desenvolupats per Toyota, incloent-hi una nova bateria d'alt voltatge d'ió-liti, més lleugera i amb major rendiment. Equipa un potent motor elèctric de 59 kW, que al costat de l'eficient motor tèrmic d'1.5 litres ofereixen una potència conjunta de 85 kW / 116 CV.
 

Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


Els enginyers han prestat una especial atenció al lliurament de potència, de manera que el sistema garanteix sempre la millor resposta. Pel que fa a emissions de CO2, en la versió de tracció davantera es parteix de menys de 90 g / km i en la variant AWD-i se situen per sota de 100 g / km *.

Amb el Yaris Cross, Toyota llançarà un autèntic tot camí a petita escala, perquè els conductors puguin gaudir de la posició elevada, la funcionalitat i l'amplitud interior que desitgen dins d'unes dimensions compactes que el converteixen en un model perfecte per al trànsit urbà. El disseny evoca les qualitats clàssiques dels tot camins, amb una carrosseria més alta i unes llantes i pneumàtics més grans que transmeten força i determinació.

El nou Yaris Cross té la mateixa distància entre eixos (2.560 mm) que el nou Yaris, però globalment és 240 mm més llarg -60 mm més a la volada davantera i 180 mm més en el posterior-, que donen lloc a un habitacle més espaiós. L'alçada lliure a terra és 30 mm superior. A més, el Yaris Cross també és més alt i més ample -90 i 20 mm, respectivament-.
 

Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


Com autèntic tot camí que és, s'ha prestat una especial atenció al caràcter pràctic i versàtil del Yaris Cross. Compta amb una porta de maleter elèctrica, molt útil quan es tenen les mans ocupades. A més, la safata del darrere, d'altura ajustable, ofereix la flexibilitat d'un compartiment segur sota terra o bé d'un major espai per a objectes més voluminosos.

D'altra banda, la mateixa safata es pot dividir en dos, el que ofereix més espai i una zona d'emmagatzematge sota terra. El maleter està equipat així mateix amb un nou sistema de corretges flexibles per assegurar objectes i impedir que es moguin mentre es circula.

Amb tots els seients aixecats i carregat fins a l'alçada dels respatllers posteriors ofereix un maleter de gran capacitat. No obstant això, si es necessita més espai, el sistema de seients posteriors plegables 40:20:40 permet equilibrar les necessitats dels passatgers amb les de càrrega.
 

Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


Una de les característiques que defineixen al nou Yaris Cross com un autèntic tot camí és la disponibilitat d'un sistema de tracció total intel·ligent elèctrica AWD-i, una cosa única en la seva categoria per a un model híbrid.

El sistema AWD-i proporciona un grau addicional d'estabilitat i tracció en els desplaçaments quotidians, útil amb mal temps o sobre superfícies amb poca adherència. Es tracta d'un sistema elèctric més compacte i lleuger que les unitats 4x4 mecàniques, el que ajudarà a aconseguir menors nivells de consum de combustible i emissions de CO2 que qualsevol altre SUV del segment B amb tracció total.

El sistema dirigeix parell de tracció a l'eix posterior a l'arrencar i a l'accelerar. Durant la conducció normal, el Yaris Cross funciona amb tracció davantera, però si es detecta una agafada insuficient, s'activa automàticament la tracció 4x4. Això pot succeir, per exemple, a l'circular sobre llambordes mullats, amb pluja intensa i sobre neu o sorra.
 

Yaris Cross 2020 Foto: Toyota


El nou Yaris Cross comptarà a més amb els sistemes de seguretat activa del paquet Toyota Safety Sense i amb funcions avançades d'assistència a l'conductor, que contribuiran a prevenir un ampli ventall de riscos habituals d'accident mantenint a l'conductor informat , mitjançant alertes preventives i, quan sigui necessari, la intervenció de sistema automàtic de frenada i direcció.

Amb la incorporació de Yaris Cross, Toyota disposarà d'una gamma de tot camins que cobrirà els segments més importants del mercat B, C i D.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack
PORSCHE 911 GT3 Touring Pack | Porsche
Màxim rendimient, sense cridar l'atenció | El 911 GT3 Touring prescindeix de l'aleró posterior fix gde mida XXL del GT3, i el substitueix per un aleró ocult que desplega de mode automàtic a alta velocitat
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition
Audi A1 Sportback 40 TFSI Competition | Audi
Actualització per al motor 2.0 TFSI, que s'adapta a la norma d'emissions al mateix temps que augmenta la potència fins als 207 Cv
Dacia Sandero Stepway 2021
Dacia Sandero Stepway 2021 | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La renovació del cotxe més venut arriba amb millor disseny, comfort i sense motoritzacions dièsel
Seat Ateca FR Tsi 190
Seat Ateca FR Tsi 190 | F.Boada
Ferran Boada
Cada cop amb millor aparença, més equipat i amb opció a un motor benzina més potent. L'oferta de l'Ateca pel 2021 és encara molt més atractiva
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
La variant amb la carroseria familiar tipus "Bread Van" és també el més ràpid de tots els signats per John Cooper Works
Imatge il·lustrativa
Ferran Boada
El SEAT León estrena una mecànica híbrida endollable de 204 CV en les seves dues variants de carrosseria i pot gaudir de l' Etiqueta Zero de la DGT. Un bon argument que suma a les seves qualitats i habilitats de sempre.