Proves Cotxes

Provem el renovat Kia Sportage MildHybrid: El SUV mitjà de Kia s'estilitza

La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera

Prova Kia Sportage MildHybrid

| 12/04/2020 a les 11:59h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Sportage, MildHybrid, MHSG, SUV, Kia
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo

Després d’haver pogut conduir tres dels SUV de la gama de Kia: Stonic, Niro i Sorento, em disposo a provar la 3a versió del Kia Sportage, un SUV amb el qual la marca nordcoreana planta cara a moltes marques amb més pedigrí dins del mercat europeu.

Des de principi de l’última dècada, son moltes les companyies asiàtiques que estan destacant amb força al mercat, i Kia no deixa de sorprendre amb els seus últims dissenys, acabats i fiabilitat. I recordem que segueixen amb la seva màxima dels 7 anys de garantia.

Recollim el nostre Sportage, en aquest cas és la versió  GT Line equipat amb el motor dièsel de 2000 centímetres cúbics que desenvolupa 185cv de potència incorporant el sistema MildHybrid i tracció a les 4 rodes. 

Exteriorment veiem que han estilitzat molt les línies, i més amb l’última actualització.
S’han afegit uns fars amb llum dia de quatre punts incorporats, cal dir que molt similars de disseny als que utilitza Porsche. Si observem el frontal, destaca per alçada i presencia, també neixen dos nervis a cada banda del capot els quals donen un aire de esportivitat al model. També es deixa notar el sostre panoràmic de vidre, que el fa guanyar presència. 

El lateral és el que menys ha variat, línia molt continuista i arrodonida amb un nervi marcat a la part inferior que dona forma. En quant a la part posterior, els pilots s’han aprimat i allargat fins el lateral, que a part de tenir uns llums leds que el fan més actual, han separat les llums d’intermitència per situar-les just als laterals inferiors. També destaca un difusor d’un color gris i dos sortides d’escapament ovalades.


Ens posem al volant, la primera sensació és la d’estar a un cotxe dels coneixem com a Premium i replet d’extres.

Els seients són fabricats en cuir, confortables i tot no semblar-ho per l’aparença de la banqueta, el cos s’adapta força bé. Un dels detalls que em crida l’atenció i sempre que pujo a un Kia amb aquest nivell d’acabats és que a part de tenir el seient calefactat, també tenim funció d’aire, un extra que als que anem encamisats o per l’estiu, ens ajuda a no passar tanta calor i ens dona aquell punt de comoditat que a vegades trobem a faltar.

Un detall que crida l’atenció és que les banquetes del darrere també van calefactades.
El tacte del volant és agradable i calefactat, un detall que sempre m’ha agradat. La consola central molt intuïtiva i ben distribuïda per tal de desviar el mínim possible l’atenció de la carretera. Gran pantalla i plena de funcions, a part del ja habitual Apple Car Play. També a la mateixa podem veure funcions ECO per ajudar-nos a reduir consums.

La palanca de canvi és força gran i just al costat, trobem situades funcions com els modes de conducció, funció d’ajuda a l’aparcament, visió 360º, bloqueig del diferencial, control de descens, funció de bloqueig del fre i la palanqueta del fre de mà. El sostre panoràmic l’esperava més gran, tot i que sempre ens dona llum i espai a l’interior.

Un cop arrenquem veiem que les primeres sensacions es compleixen, ràpidament notem que estem dins un cotxe robust i àgil, amb una direcció assistida que per maniobrar ens és còmode. Les indicacions del MildHybrid a l’ordinador d’a bord, ens diuen quina funció d’energia està utilitzant el sistema a cada moment.

Aquest sistema elèctric conegut amb les sigles MHSG (MildHybrid Starter Generator) transmet 12kW de potència amb un motor elèctric, el qual ens ajuda a l’arrencada per tal de reduir les emissions. La bateria de 48V, que va situada just al doble fons del maleter, es carrega tant amb frenada regenerativa com amb el mode retenció, el qual podem triar el nivell d’acció amb les lleves situades rere el volant.
 

El maleter és ampli, amb un total de 500 litres amb un petit canvi: perd l'espai on abans teníem la roda de recanvi i es substitueix per la batería del sistema MHSG.

La primera presa de contacte és en autopista, i ràpidament busco el botó de velocitat de creuer. Com a tots els Kia, aquests botons els trobem a la part frontal del volant i és fàcil d’activar a part d’intuïtiva. Penso que és un dels cotxes amb el que és més fàcil. A part, aquí és on he vist els consums més baixos que més endavant en parlarem.

A l’entrar a ciutat veiem que l’Sportage és perfecte per qui vulgui un cotxe de diari. Es desenvolupa molt bé per carrers tant amples com estrets i tenim un gran camp de visió tant a nivell visió de conducció com de retrovisors.

El sistema Start&Stop funciona a les mil meravelles, i juntament amb el sistema MildHybrid del que us he parlat abans, no triga en posar-se en marxa ni una quarta part del que triguen altres sistemes d’auto engegada.  Aquí me n’adono que tot i tenir un motor realment silenciós, el mode ECO i el MHSG, el qual redueix aproximadament un 4% les emissions, el consum puja bastant.

A nacionals i carreteres de muntanya la cosa canvia. Pels revolts el noto en quant a moviments i suspensió bastant dur per ser un SUV, i la direcció està més pensada per una conducció de confort que no en una conducció esportiva. Per avançar veiem que li costa segons en quines pujades i hi ha un petit espai de temps entre que pressionem l’accelerador i notem l’acceleració. Repeteixo que amb una conducció de confort, no notarem tant aquests detalls.
 


En quant a consums, al cap d’una setmana amb un ús totalment interurbà, ha acabat amb una mitjana de 6,8L als 100km. Segmentant els consums, ja varien més. Sempre mirant marcador, a autopista a una velocitat d’entre 100 i 120 kilòmetres a l’hora, l’ordinador d’a bord marcava una mitja molt bona de 5,4 litres.

En canvi, tant a ciutat com a carretera, aquesta mitja no baixava dels 6,2 litres als 100km. Comparat amb els seus rivals per segmentació i motorització, és un dels més alts a nivell consums, tot i que des de Kia sempre ens diuen que a partir dels 6000km, els consums es redueixen.

Trastejant amb els modes de conducció, he vist que hi ha molt poca diferència a nivell consums entre un mode i l’altre.
Cal recordar que la tracció total, sempre ens dona uns consums una més alts comparats amb el model tracció davantera, però en situacions complicades, la tracció total sempre ens donarà aquell extra de seguretat.

La meva valoració personal del cotxe és bona i més si busques un cotxe per gaudir amb la família del cap de setmana. Personalment aquest cotxe per aquells que vulguin tenir una polivalència a l’hora de moure’s sense perdre fiabilitat i confort amb acabats Premium i un preu relativament assequible amb l’equipament que incorpora.


Prova Kia Sportage MildHybrid

 
 
 
 
 


 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat