Novetats Motos

BMW presenta la R18, una icona moderna amb motor descomunal

La R 18 trasllada amb mestratge l'estil icònic dels temps passats a l'actualitat, conservant un disseny purista en nombrosos detalls i reflectint la influència de clàssics com la BMW R 5.

| 08/04/2020 a les 16:04h
Arxivat a: Novetats Motor, BMW, BMW r18, Cruiser, BMW R5, Novetats motos, Novetats Motos
L'alternativa alemana a les grans cruisers americanes
L'alternativa alemana a les grans cruisers americanes | BMW
En la passada edició de la Riders de Sabiñanigo, BMW ens sorprenia a tots amb l'espectacular prototip de la R18. Un concepte que dibuixava la seva línia sobre 5 conceptes icònics de BMW. El motor Bóxer, un nou i potent 1800 centímetres cúbics, el seu xassís de forma triangular, el dipòsit en forma de gota, la transmissió per cardan a la vista, i la pintura negra amb perfils en blanc. Un prototip que avança les línies de la futura roadster BMW per al 2020 ... I que ara per fi, ja està aquí en la seva forma definitiva.





De 1997 a 2004 BMW ja va intentar entrar en el segment cruiser amb la R1200C de la qual va fer diverses versions, fins i tot, molt a l'estil Grand Cruiser Yankee. Però, encara que, el mateix James Bond la lluís en alguna de les seves pel·lícules no va ser una moto de gran èxit.
 

BMW R1200C 1997 Foto: BMW


Amb la nova R18, BMW Motorrad entra ara, de nou, en el segment cruiser, amb una moto molt més ambiciosa que abans. La R18 segueix plenament la tradició de les motocicletes BMW històriques, tant en termes tècnics com de disseny.

Manlleva aspectes tecnològics i visuals de models famosos com la BMW R 5 per tornar a centrar l'atenció en l'essencial de la motocicleta: tecnologia purista sense ornaments innecessaris i el motor bòxer com a epicentre del plaer de conduir, tot això acompanyat de "bones vibracions".

La R 18 trasllada amb mestratge l'estil icònic dels temps passats a l'actualitat, conservant un disseny purista en nombrosos detalls i reflectint la influència de clàssics com la BMW R 5.

No és casualitat que els elements funcionals i de disseny com el bastidor de doble bucle, el dipòsit amb estil "teardrop", la transmissió cardan oberta, ben a la vista, i la pintura de ratlles fines (opció de fàbrica) recordin a la llegendària boxer de 1936.

 

La R5 original al costat de la R18 Foto: BMW


La peça central de la nova BMW R 18 és un nou motor boxer de 2 cilindres: el "Big Boxer". Tant el seu impressionant aspecte com la seva tecnologia reflecteixen una continuació dels tradicionals motors boxer refrigerats per aire, senyal d'identitat dels de Munic des que BMW comencés la seva producció en 1923. Aquest de la R18 és el motor boxer més potent mai utilitzat en la producció en sèrie de motocicletes.

Té una cilindrada de 1.802 centímetres cúbics i La potència màxima és de 91 CV a 4.750 revolucions. A més entre les 2.000 i 4.000 voltes, tenim sempre un parell disponible superior a 150 Nm.

Com també la llegendària BMW R 5 la R 18 llueix un bastidor tubular d'acer de doble bucle. El seu disseny perpetua la llarga tradició de BMW Motorrad en aquest tipus de bastidors. 
 

El motor Boxer 1800 de la R18 n'és la peça central Foto: BMW


Els elements de suspensió de la nova BMW R 18 prescindeixen deliberadament de les opcions d'ajust electrònic. En el seu lloc, una forquilla telescòpica i una suspensió central muntada directament amb un amortidor regulable en precàrrega per garantir la comoditat de suspensió.

Com en la llegendària BMW R 5, els tubs de la forquilla telescòpica estan revestits amb guardapols de goma. El diàmetre del tub de la forquilla és de 49 mm, mentre que el recorregut de la suspensió és de 120 mm davant i 90 mm darrere. El nou sistema de frens de la BMW R 18 consta d'un fre de disc doble a la part davantera i un fre monodisc a la part posterior juntament amb pinces fixes de quatre pistons. Per la seva banda, les llantes de radis garanteixen un aspecte clàssic i elegant.

Encara que la línia de la R18 sigui classicisme pur, la nova R 18 també amaga alguna cosa d'electrònica, d'entrada les tres modes de conducció estàndard "Rain", "Roll" i "Rock", una cosa inusual en aquest segment, per poder adaptar-se a les preferències individuals del pilot.
 

Els llums led i l'equipament electrònic són les úniques concessions a la modernor Foto: BMW


L'equipament de sèrie inclou també el ASC (Control de tracció, desconnectable), control del parell d'arrossegament de l'motor (MSR). També disposarem de tecnologia d'il·luminació de Led d'última generació, això si, interpretada de manera clàssica. Amb un far autoadaptable per a una millor il·luminació de la carretera en agafar les corbes com a opció de fàbrica. O una arrencada confort per a una còmoda posada en marxa de la moto mijançant un sistema Keyless.

Entre altres opcions, comptarem també amb elements com l'assistent per a la marxa enrere, que facilita les maniobres, i també la funció de control d'arrencada en rampes facilita l'arrencada en pendents ascendents.

La nova R 18 s'oferirà a tot el món com una R 18 First Edition exclusiva des del seu llançament, amb un model estàndard reservat per a determinats mercats. Combina l'aspecte de la R 18 amb equipaments exclusius en un acabat negre clàssic amb ratlles blanques. Altres detalls inclouen nombroses superfícies cromades, una insígnia al seient i una rematada "First Edition" cromat en les cobertes laterals.
 

La R18 està dissenyada pensant en una fàcil customització Foto: BMW


Després de la reeixida experiència de la marca amb el programa de personalitzacions de la R-Ninet. Més que qualsevol altra motocicleta, la nova R 18 ofereix un disseny molt favorable a la seva personalització. Un enfocament que es té en compte fins i tot en les primeres fases de disseny de la configuració bàsica de la motocicleta.

Com a resultat, està equipada amb un bastidor del darrere fàcilment extraïble i un joc de peces pintades fàcil de desmuntar. Els punts de subjecció acuradament dissenyats per als conductes hidràulics del fre, l'embragatge i els malls de cables també permeten una fàcil instal·lació del manillar en una posició més o menys elevada juntament amb els conductes hidràulics.

La gamma d'equipaments de BMW Motorrad ofereix una gran selecció d'opcions d'individualització amb què adaptar la R18 als gustos i preferències personals. Entre altres s'ofereixen dues col·leccions de disseny de peces d'alumini fresat, creades en col·laboració amb Roland Sands Design: "Machined" i "Negre bitò".
 

Una gran Roadster per agaudir del rodar tranquil Foto: BMW

 

També s'ha dut a terme una col·laboració especial per a la R18 amb proveïdors reconeguts, inclòs el fabricant nord-americà Mustang Seat, per tal d'oferir diferents versions d'exclusius seients fets a mà o amb Vance & Hines per personalització dels sistemes d'escapament.


D'aquesta manera cada propietari d'una ja de per si exclusiva R18 es podrà garantir pilotar una peça única. El preu d'aquesta peça tan especial està anunciat en 24.590 euros.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
El Hihglander s'uneix a la variada i versàtil gamma SUV amb tecnologia Toyota Electric Hybrid
Set places en una carrosseria de 4,96 metres de longitud, 658 litres de maleter i eficient sistema de propulsió híbrid elèctric de 4a generació amb 248 CV i tracció total elèctrica AWD-i.
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive
SEAT Tarraco 2.0 TSI 245 DSG 4Drive | SEAT
SEAT amplia les prestacions del TARRACO amb la presentació de la versió 2.0 TSI 245 CV DSG 4DRIVE
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal
El Formentor ha estat el primer CUPRA concebut com a tal | CUPRA
El CUPRA Formentor, s'ha imposat clarament en la vuitena edició del premi organitzat per l'Associació Premsa Motor de Catalunya
Mazda 2
Mazda 2 | Ferran Rosàs
Audi A6 Allroad 45 tdi
Audi A6 Allroad 45 tdi | F.Boada
Ferran Boada
Quatre anells per governar a tota la competencia. Quatre anells per gaudir de quatre cotxes en un.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment