Novetats Cotxes

Nou Audi A3 SportBack

Els d'Ingolstad presenten la quarta generació del seu compacte, més esportiu, digitalitzat i completament connectat

| 01/04/2020 a les 09:21h
Arxivat a: Novetats Motor, Audi, A3, Audi A3, SportBack, Novetats Cotxes
El disseny del nou A3 SportBack inclou moltes innovacions de segments superiors
El disseny del nou A3 SportBack inclou moltes innovacions de segments superiors | Audi

L'Audi A3 va crear el segment compacte premium el 1996. Els d'Ingolstad presenten ara la quarta generació del seu reeixit model, més esportiu, digitalitzat i completament connectat. El disseny de la carrosseria, el nou Audi A3 Sportback inclou moltes innovacions procedents del segment superior, tant en infotainment com en suspensions i en sistemes d'assistència a la conducció.

Revolucionari: disseny exterior i d'il·luminació

El nou A3 Sportback té proporcions compactes i un disseny esportiu. L'ampla graella Singleframe i les grans entrades d'aire en la part frontal accentuen el caràcter dinàmic del compacte premium. La línia de cintura recorre tot el lateral, des dels fars fins als pilots del darrere. El musculós lateral, molt treballat per sota de la línia de cintura, realça un nou element del disseny d'Audi que accentua els passos de roda. 
 

El nou A3 Sportback 2020 fa gala d'una imatge encara més prèmium Foto: Audi


La llum diürna digital dels fars matrix LED suposa tota una innovació, consistent en una matriu de píxels composta per segments LED en una disposició de tres per cinc, que creen una signatura lumínica diürna específica i fan que l'A3 resulti reconeixble immediatament. El disseny esportiu i sofisticat continua a l'interior amb la nova palanca de canvis, insercions d'alumini o carboni, cridaners tiradors per a les portes i un quadre de comandament amb un aspecte més innovador i digital. Per primera vegada s'utilitza una tapisseria fabricada a partir d'ampolles de polietilè (PET) reciclades, adornada amb elegants costures de contrast.

Digitalitzat: controls i pantalles

El lloc de conducció està completament enfocat al conductor. Empra elements de la marca ja coneguts de models de categories superiors i equipa de sèrie una pantalla tàctil de 25,7 cm (10,1 polzades), que es troba integrada en el quadre de comandament. El sistema reconeix caràcters introduïts manualment, proporciona una resposta acústica i pot ser controlat utilitzant un llenguatge natural.
 

L'A3 Sportback 2020 arriba totalment digitallitzat Foto: Audi


El quadre d'instruments, que el conductor controla a través del volant multifunció, també és digital com a equipament de sèrie i té una mida de 26 cm (10,25 polzades). L'Audi virtual cockpit, opcional, afegeix funcions addicionals com una gran pantalla per al mapa de navegació. La versió plus té una diagonal de 31,2 cm (12,3 polzades) i ofereix tres modes de visualització diferents, incloent-hi gràfics d'aspecte esportiu. Opcionalment pot equipar una instrumentació Head-up display, que projecta la informació important directament al parabrisa.

Informat: el sistema d'infotainment

El sistema MMI disposa d'una nova unitat de comandament, la tercera generació de la plataforma modular d'infotainment, que ofereix una potència de càlcul deu vegades superior comparada amb la seva predecessora. Agrupa totes les tasques de connectivitat, incloses la telefonia i els serveis Audi connect amb velocitat LTE Advanced, i integra un punt d'accés Wi-Fi.

Les preferències personals es poden emmagatzemar en fins a sis perfils d'usuari. Van des de la posició de l'assentament fins als paràmetres de la climatització, passant per les destinacions de navegació més freqüents i les fonts d'àudio més utilitzades.

La ràdio digital DAB + forma part de l'equipament de sèrie i la ràdio en línia o híbrida està disponible com a opció. La guia de ruta és encara més fàcil i flexible. Per exemple, el navegador ofereix prediccions sobre l'estat del trànsit, imatges de satèl·lit en alta resolució de Google Earth i models 3D detallats de moltes grans ciutats europees.
 

L'info-entreteniment en la seva màxima expressió Foto: Audi


Audi connect enriqueix els punts d'interès amb fotos, horaris i comentaris dels usuaris; a més, també s'inclouen els serveis Car-to-X, que ajuden a trobar llocs d'aparcament gratuïts o permeten la comunicació amb els semàfors per aprofitar les fases en verd.

El nou A3 Sportback es connecta a l'telèfon intel·ligent a través de l'aplicació myAudi, mitjançant Apple CarPlay o Android Acte, així com a través de l'Audi phone box, que connecta el dispositiu a l'antena del cotxe i el carrega per inducció. Una mica després del llançament al mercat estaran disponibles la clau de confort Audi connect key, que autoritza a client a bloquejar i desbloquejar el cotxe i arrencar el motor a través del seu telèfon intel·ligent Android; i Amazon Alexa.

Sofisticat: els motors

El nou Audi A3 Sportback es llançarà a Europa amb una gamma de tres motors: el 35 TFSI amb 110 kW (150 CV); i un 2.0 TDI amb dues variants de potència, el 30 TDI amb 85 kW (116 CV) i el 35 TDI amb 110 kW (150 CV). Tots impressionen pel seu elevat parell i les seves sofisticades característiques.

En l'inici de la producció tots els motors es combinaran amb la tracció davantera. La potència es transmet a les rodes a través d'una caixa de canvis manual de sis velocitats, o de l'ràpid S troncic de set marxes, amb un nou selector dissenyat ara com una compacta palanca que el conductor pot accionar amb moviments seqüencials per controlar les funcions bàsiques de la transmissió automàtica. Poc després de l'llançament a mercat, Audi ampliarà l'oferta de forma progressiva incloent noves versions, sistemes de propulsió electrificats i variants amb tracció quattro.

Necessita posada a punt: la suspensió

La suspensió del nou Audi A3 Sportback -amb un disseny de quatre braços en l'eix posterior per a les versions de 110 kW (150 CV) - resulta equilibrada i esportiva, combinant un agradable confort de marxa amb un bon dinamisme. Opcionalment s'ofereix una suspensió amb control adaptatiu de l'amortiment, que rebaixa l'altura de la carrosseria 10 mil·límetres.
 

Configuració de bastidor més esportiva en el nou A3 Sportback Foto: Audi


Cada amortidor s'adapta permanentment a l'estat de la carretera, a la situació de conducció i a la manera seleccionat en el sistema de conducció dinàmica Audi drive select, proporcionant un ampli rang entre una configuració orientada al confort i una manera de conducció més dinàmic.

Amb la suspensió esportiva, que és de sèrie amb la línia exterior S line, l'atenció se centra clarament en el dinamisme: a causa de la posada a punt més ferm del tren de rodatge, ja que l'altura de la carrosseria es redueix 15 mil·límetres, el model compacte proporciona un contacte més directe amb la carretera.

Experimentat: sistemes d'assistència a la conducció

Equipat amb l'Audi pre sense front, l'assistent per evitar col·lisions i l'avís de sortida involuntària de carril, l'A3 Sportback prevé accidents amb altres usuaris de la via i l'avís de sortida de carril, ofereix un elevat nivell de seguretat de sèrie.

El vehicle pot equipar-se amb altres sistemes d'assistència a la conducció com, per exemple, el sistema d'assistència d'avís de canvi de carril (side assist), o els assistents de trànsit creuat posterior i d'aparcament. L'assistent de creuer adaptatiu, que s'utilitza en molts altres models de les gammes superiors d'Audi, ajuda a conductor amb el guiat longitudinal.

Manté la velocitat i la distància pel que fa al vehicle que circula per davant; i ajuda al fet que l'A3 no se surti de carril mitjançant intervencions suaus sobre la direcció electromecànica. Això augmenta el confort en la conducció, especialment durant els llargs desplaçaments.

Optimitzat: el concepte d'espai

El nou A3 Sportback ofereix més espai i funcionalitat, combinant tot això amb unes compactes dimensions exteriors. Mesura 4,34 metres de longitud i 1,82 metres d'amplada sense miralls, per la qual cosa supera en una mica més de tres centímetres al seu predecessor.
 

L'A3 Sportback 2020 millora la seva hagitabilitat Foto: Audi



L'altura d'1,43 metres i la batalla de 2,64 metres no experimenten canvis. En funció de la posició dels seients del darrere, la capacitat de maleter pot variar entre 380 i 1.200 litres, i el terra de càrrega es pot habilitar a diferents altures. Opcionalment, Audi ofereix porta del darrere amb accionament elèctric, que també es pot obrir i tancar mitjançant un moviment gestual amb el peu.

Agenda: llançament a mercat i preus

L'obertura de comandes del nou Audi A3 Sportback a Europa va començar el 5 de març de 2020 i els primers vehicles es lliuraran als clients a principis de maig. A Espanya, el preu de l'1.5 TFSI de 110 kW (150 CV) part des dels 29.070 euros.

Durant el seu llançament a mercat s'oferirà una edició especial: l'Audi A3 Sportback Genuine edition, amb un equipament molt complet. Aquesta edició es caracteritza per detalls que realcen encara més la funcionalitat i l'esportivitat de l'A3 S line, afegint el complet paquet confort i els elements inclosos en acabat interior S line, com la tapisseria mixta tèxtil / cuir, el volant multifunció més, les insercions decoratives en alumini polit i els pedals en alumini.

El preu d'aquesta edició és 1.000 euros superior a lade la versió S line sobre la qual es basa, fet que suposa un avantatge per al client d'un 65% respecte al preu de l'equipament addicional que inclou si es muntessin els paquets per separat. Aquesta edició està limitada a 600 unitats i disponible amb els tres motors, 5 colors de carrosseria (blanc Ibis, negre Mites, vermell Tango, blau Navarra o gris Daytona) i amb un equipament tancat.

{galeriadefotos]226[/galeriadefotos226]
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals