Novetats Cotxes

El nou SEAT Léon ofereix cinc sistemes de propulsió diferents

Gasolina (TSI), Diesel (TDI), Gas Natural Comprimit (TGI), micro híbrid o 'Mild Hybrid' (ETSE), i híbrid endollable PHEV (eHybrid)

| 30/03/2020 a les 12:35h
Arxivat a: Novetats Motor, Seat, Seat León, Mobilitat Sostenible, Mobilitat Elèctrica, Novetats Cotxes
El nou Léon ofereix onze variants mecàniques diferents, amb potències que van dels 90 als 204 CV
El nou Léon ofereix onze variants mecàniques diferents, amb potències que van dels 90 als 204 CV | SEAT
Des de la seva aparició el 1999, el SEAT León ha estat un dels pilars fonamentals de SEAT i ha introduït noves tecnologies en un segment increïblement competitiu.

El Nou SEAT León ofereix el més ampli ventall de grups motopropulsors que inclou motors de gasolina (TSI), Diesel (TDI), Gas Natural Comprimit (TGI), micro híbrid o 'Mild Hybrid' (ETSE), i híbrid endollable PHEV (eHybrid); el nou León és el primer model de SEAT que ofereix cinc combinacions diferents.

En total hi ha onze variants mecàniques diferents, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI als 204 CV de l'SEAT León eHybrid PHEV. Totes elles destaquen per la seva eficiència de consum, rendiment i baixes emissions, i permeten als consumidors triar el vehicle que millor s'adapti a les seves necessitats. A més, els seus quatre modes de conducció (Eco, Normal, Sport, i Individual), permeten als conductors adaptar el nou SEAT León als seus requisits exactes.



motors TSI

El León de quarta generació augmenta la seva eficiència amb una gamma de motors de combustió molt avançats. Tota l'oferta de propulsors de gasolina del nou León incorpora injecció directa i turbocompressor, amb un ventall de potències d'entre 90 i 190 CV.

La gamma arrenca amb dos blocs 1.0 TSI de tres cilindres de 90 CV i 110 CV. El primer d'ells, entrega 90 CV de potència a 5.500 rpm i 175 Nm de parell màxim entre 1.500 i 4.000 rpm. La versió més potent del bloc 1.0 TSI ofereix 110 CV de potència a 5.500 rpm i 200 Nm de parell màxim entre 1.500 i 4.000 rpm.

Els dos motors 1.0 TSI -també el 1.5 TSI de 130 CV utilitzen un procés de combustió de cicle Miller i un turbocompressor de geometria variable, de manera que augmenten la seva eficiència en fins a un 10%. Gràcies a això presumeixen d'un consum combinat en cicle WLTP entre 5,1 i 6,1 l / 100km, amb unes emissions de CO2 entre 114 i 137 g / km.

El següent esglaó de la gamma està compost per dues variants del motor 1.5 TSI, amb potències de 130 i 150 CV. Aquest bloc motor, combinat amb la caixa de canvis manual de sis velocitats, integra el sistema de Gestió Activa de Cilindres, que desactiva dos dels seus quatre cilindres en situacions determinades, per maximitzar l'eficiència.

El 1.5 TSI de 130 CV ofereix un consum combinat en cicle WLTP entre 5,4 i 6,1 l / 100km, amb unes emissions de CO2 entre 122 i 137 g / km. El 1.5 TSI de 150 CV, el consum combinat (WLTP) se situa entre 5,5 i 6,3 l / 100 km (5,6 i 6,4 l / 100 km al Sportstourer), amb unes emissions de CO2 entre 125 i 143 g / km (127 i 145 g / km al Sportstourer).

El colofó de la gamma de motoritzacions de gasolina és la versió 2.0 TSI de 190 CV, sempre associada a la transmissió de doble embragatge DSG.

motors TDI

La tecnologia Diesel segueix sent molt important per reduir les emissions, i el nou León compta amb dues motoritzacions TDI de 2 litres d'última generació.

La primera opció, disponible en les dues carrosseries 5 portes i Sportstourer, és el 2.0 TDI de 115 CV, que presenta un consum combinat en cicle WLTP d'entre 4,1 i 4,7 l / 100km, amb unes emissions CO2 entre 107 i 124 g / km. En el cas del motor 2.0 TDI de 150 CV, que pot muntar canvi manual i automàtic DSG, presenta unes xifres de consum de 4,3-5,0 l / 100km, i unes emissions de CO2 de 114-132 g / km.

Les dues versions de carrosseria (5 portes i Sportstourer), s'ofereixen amb canvi manual per als motors TDI de 115 CV, i amb opció de triar entre una transmissió manual o automàtica DSG, per al bloc TDI de 150 CV de potència, oferint un parell màxim de 360 Nm a 1.700-2.750 rpm. El Sportstourer també està disponible amb una versió de 150 CV associada a la caixa de canvis DSG i al sistema de tracció integral 4Drive de SEAT.

El motor 2.0 TDI de 150 CV presenta un consum combinat en cicle WLTP d'entre 4,3 i 5,0 l / 100 km per a la versió 5 portes, mentre que en el cas de l'Sporstourer el valor se situa entre els 4,5 i els 5,1 l / 100 km. Les emissions CO2 se situen entre els 114 i 132 de g / km i 117 i 133; respectivament.

Les unitats TDI presenten un nou sistema de reducció catalítica SCR de dosificació doble, que realitza una injecció doble d'AdBlue per reduir significativament les emissions de NOx en comparació amb els motors dièsel de la generació anterior del León. Gràcies a aquesta, i moltes altres tecnologies, la gamma de motors dièsel compleix amb els estrictes requisits de la més recent normativa europea pel que fa a emissions.

Dues opcions d'hibridació
 

Seat León PHEV Foto: SEAT



El nou SEAT León ofereix la tecnologia híbrida per primera vegada, en les seves dues variants més actuals: 'Mild-Hybrid' (ETSE), amb etiqueta ECO de la DGT; i híbrid endollable PHEV (eHybrid), amb etiqueta mediambiental 'ZERO'.

La micro hibridació o 'Mild-Hybrid' (ETSE) està disponible amb els motors de gasolina de 110 CV i 150 CV. Aquesta tecnologia utilitza un generador d'arrencada i una bateria de ions de liti de 48 V, i permet al nou León circular en punt mort amb el motor apagat en alguns escenaris de conducció, recuperar major quantitat d'energia al frenar, i donar suport al motor amb l'assistència elèctrica, obtenint així un plus en eficiència mai vist en les anteriors generacions.

El SEAT León 1.5 TSI mHEV de 150 CV ofereix un consum combinat (WLTP) entre 5,6 i 6,4 l / 100km, amb unes emissions de CO2 entre 127 i 144 g / km, xifres que sens dubte es veuran molt reduïdes quan se circuli a velocitat de creuer per una autopista, o en les arrencades des d'aturat quan es circuli per la ciutat.

El nou León també inclou una avançada variant híbrida endollable, que combina un motor de gasolina 1.4 TSI amb un motor elèctric, alimentat per un conjunt de bateries de ions de liti de 13 kWh de capacitat. El SEAT León eHybrid aconsegueix una potència conjunta de 204 CV, va associat a una transmissió DSG de sis velocitats i estarà disponible a les versions de 5 portes i Sportstourer.

La versió híbrida endollable també permet triar la manera de conducció, que per defecte és 100% elèctric, i que ofereix una autonomia d'uns 60 km, utilitzant només l'energia emmagatzemada a la bateria del vehicle; perfecte per obtenir més eficiència o per circular per ciutat, on les normes de qualitat de l'aire són més estrictes, i el funcionament del motor elèctric és més eficient.

GNC
 

Seat León GNC Foto: Seat



SEAT continua invertint en la seva tecnologia de Gas Natural Comprimit, un combustible que representa una part important de l'objectiu de la marca per reduir les seves emissions i oferir alternatives a la tecnologia tradicional de motors de combustió. El nou León disposa del motor 1.5 TGI, híbrid de GNC i gasolina, que ofereix 130 CV de potència.

El vehicle integra 3 tancs de GNC amb una capacitat neta total de 17,3 kg, el que aporta al nou SEAT León TGI una autonomia de fins a 440 km en mode gas natural. I si els tancs de GNC es queden sense combustible, el motor canvia automàticament per a funcionar amb gasolina, de manera imperceptible, fins a arribar a la següent estació de GNC. Un cop allà, repostar és tan senzill com amb qualsevol altre vehicle de la gamma.

Oferta de motors

gasolina

1.0 TSI 90 CV canvi manual de 5 velocitats

1.0 TSI 110CV canvi manual de 6 velocitats

1.5 TSI 130CV canvi manual de 6 velocitats

1.5 TSI 150CV canvi manual de 6 velocitats

2.0 TSI 190cv canvi automàtic DSG 7 velocitats

Diesel

2.0 TDI 115 CV canvi manual de 6 velocitats

2.0 TDI 150 CV canvi manual de 6 velocitats

2.0 TDI 150 CV canvi automàtic DSG 7 velocitats

2.0 TDI 150 CV 4Drive canvi automàtic DSG 7 velocitats (Sportstourer)

MHEV

1.0 ETSE 110 CV mHEV canvi automàtic DSG 7 velocitats

1.5 ETSE 150 CV mHEV juliol canvi automàtic DSG 7 velocitats

PHEV

1.4 eHybrid 204 CV PHEV canvi automàtic DSG 6 velocitats

GNC

1.5 TGI 130CV canvi manual de 6 velocitats

1.5 TGI 130CV canvi automàtic DSG 7 velocitats

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Nissan Qashqai MkIII
Nissan Qashqai MkIII | Nissan
La base del nou Qashqai és la nova plataforma CMF-C de l'Aliança, un aparador d'enginyeria, innovació i tecnologia avançada
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals