Proves Cotxes

Provem el Renault Clio V: acabat RS Line i motor de 130 CV

L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV

| 04/04/2020 a les 12:52h
Arxivat a: Proves Cotxes, rs line, Renault, Clio, Uilitari, compacte
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Fa ni més ni menys que trenta anys de la introducció al mercat del nom comercial Clio per part de Renault, el compacte que substituïa al Supercinq. Des d'aleshores el nom ha quedat instal·lat en la quotidianitat dels nostres carrers, de les nostres vides i fins i tot en el món de la competició. Costaria trobar algú que desconegués que "un Clio" és un cotxe.

Aquest nom fa tres dècades que lluita amb d'altres tan potents com Fiesta, Polo, Ibiza o Corsa per la corona del segment B. Generalment els punts forts havien de ser la practicitat, el confort, tenir uns consums ajustats i lluir un disseny simpàtic, tot a un preu assequible. El 2020 s'han afegit nous contrincants, de països diversos i cada un amb les seves peculiaritats, però s'ha imposat una tendència impensable l'any 1990: l'objectiu d'equipar la màxima tecnologia possible, bons acabats i lluir la màxima expressió en "infotainment". És a dir, per molt que el cotxe sigui més petit, ha de poder oferir el mateix que els seus germans grans (siguin SUV o segments superiors).
 

Renault Clio RS Line Foto: Ferran Rosàs


En aquest context neix el Clio de cinquena generació, per tant la posada al dia ha de ser remarcable. Renault ha fet els deures i el producte encaixa a la perfecció amb l'oferta del mercat. Repassem el que ofereix la marca francesa per l'enèsim rejoveniment del compacte de segment B.

El vehicle, estèticament, sembla una evolució o un "facelift" del seu predecessor, però realment estrena una nova plataforma modular de l'aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, la CMF-B. En desenvolupament des del 2014, aquesta base canvia un 85% dels components per tal d'integrar tecnologies elèctriques amb més facilitat. D'altra banda també millora la integració de les últimes ajudes a la conducció del grup.
 

Renault Clio RS Line Foto: Ferran Rosàs


Exteriorment, la semblança amb l'anterior versió del Clio fa pensar que a Renault segueixen confiant en la línia que s'estrenava l'any 2012, però amb tocs més moderns i actualitzats, tancant files amb la resta de la gamma i incorporant la ja estandarditzada graella frontal amb el gran rombe i els fars de LED amb la pestanya inferior. La incorporació d'una nova selecció de llandes prou encertada, arrodoneixen una imatge que posa al dia l'auto sense exageracions. La trobo una decisió encertada, tot i que reconec que no crida l'atenció, cosa que el pot fer passar desapercebut entre la renovació estètica del grup PSA, per exemple.
 

Renault Clio RS Line Foto: Ferran Rosàs


Els volums exteriors, sobretot al para-xocs posterior, s'han treballat per incrementar la percepció de qualitat, tot millorant-ne l'estètica. De longitud, és 12 centímetres més curt, però l'habitabilitat interior s'ha augmentat i passa dels 300 litres de maleter als 340, superant de llarg al nou Peugeot 208 o al Ford Fiesta 5p, però quedant més de 10 litres per sota del Polo o l'Ibiza, ambdós del grup Volkswagen.
 

Maleter de 340 litres Foto: Ferran Rosàs


A més del maleter, també hi ha millores a l'espai dels acompanyants posteriors, cosa que juntament amb els nous seients, fan que es pugui viatjar de manera correcta (sempre que deixem el lloc del mig lliure). Podem trobar vehicles similars més amples, però generalment són més cars.
 

Places posteriors Foto: Ferran Rosàs


A propòsit de viatjar, la quantitat d'equipament, el salt de disseny d'interior i la qualitat dels materials que envolten als ocupants (sobretot el conductor), permeten desmarcar al Clio de l'encasellament com a cotxe per desplaçaments urbans. Compleix els requeriments per estar al dia dins d'aquest segment, però fins i tot ha superat les meves expectatives. L'entorn del conductor és difícil de superar per aquest preu i m'evoca a segments prèmium. Potser algú és més fan de l'interior del 208, però el seu disseny i la disposició del volant (a mi) no em transmeten sensació de confort o valor.
 

Interior RS Line Foto: Ferran Rosàs


Capítol a part mereix el sistema d'infoentreteniment del nou Clio. Renault ha escoltat i l'ha millorat per complet. Podria destacar que té més definició, rapidesa, funcions reordenades i capacitat de personalització, però la realitat és que ha millorat en tot, fins i tot disseny de la interfície gràfica. Podem dir que ara mateix (esperant la renovació d'altres models) el Clio és el cotxe de la casa francesa amb millor sistema multimèdia. Els mínims botons estan col·locats on toca i la pantalla està disposada de manera vertical (d'aquesta manera la mirada no s'ha de desplaçar tant si se n'ha de fer ús). L'única pega són els controls de volum i multimèdia, col·locats en un comandament apèndix, sota l'accionador dels eixugaparabrises, molt clàssic dels cotxes francesos. Fàcilment podrien ser al volant, on serien més intuïtius.
 

Sistema multimèdia Foto: Ferran Rosàs


Per resumir la situació i el gran canvi de la marca, el comprador que avui s'emporti un Megane a casa, segurament tindrà una percepció de qualitat (interior) inferior al comprador que s'emporti un Clio. Això serà fins que es renovi el compacte de segment C.
 

Renault Clio RS Line Foto: Ferran Rosàs


Un gran punt a favor respecte d'altres competidors és el motor que precisament equipa la nostra unitat de proves. A molts us pot semblar surrealista, però el que diferencia el Clio de la resta és un motor de gasolina de 4 cilindres, en comptes de 3. Es tracta d'un 1.3 de 130 cavalls associat a la caixa automàtica EDC de 7 velocitats (de doble embragament). Aquest conjunt no dóna la sensació de tenir el punt de "mala llet" al tacòmetre que podem detectar en alguns tricilíndrics, ja que entrega la potència de manera més refinada i lineal, però podem anar de 0 a 100 en 9 segons i el consum combinat en cicle WLTP és de 5,8 l/100 km (consums similars als que vam aconseguir en la prova). El canvi de marxes automàtic és molt correcte i fa bé la seva funció, sense estranys. Per posar-lo en "sport" haurem de canviar el mode de conducció, però per intervenir manualment disposem de lleves al volant, revestides en alumini.
 

Renault Clio RS Line Foto: Ferran Rosàs


Aquest conjunt atorga a l'auto un bon comportament en carreteres revirades i un confort sorprenent en viatges. La definició de "Clio" ha quedat relativament modificada amb la polivalència del nou model, ajuts a la conducció i millors acabats. La cirera al pastís la posa l'acabat RS Line, el més alt de gamma. Com succeeix en altres marques, aquesta no és la versió Renault Sport, sinó un pack cosmètic i d'equipament que arrodoneix la imatge del cotxe i el fa bastant més atractiu, amb para-xocs, tapisseria i emblemes específics per la versió.
 

Detall lateral RS Line Foto: Ferran Rosàs


Com sempre, ara és l'hora del mercat de decidir si l'opció de la marca del rombe pot superar, per exemple, als del grup PSA, amb un enfocament més "futurista" en disseny però no tan refinats.

Si comparem amb altres models, un dels factors més remarcables és que un Clio RS Line, amb motor de 130 cavalls (4 cilindres) i automàtic està tarifat en 18.400 €. Em costa dir aquestes coses, però si teniu intenció de comprar un cotxe del segment B potent, per viatjar, ben equipat i ben acabat, no busqueu més.

Prova Renault Clio RS Line

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7
Nova Sèrie 5 de BMW. El 5 s'acosta al 7 | BMW
L'objectiu és consolidar la seva posició com una opció particularment esportiva i eficient en el segment prèmium de la classe executiva
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma
La versió de carrosseria 5 portes rep el motor 1.0 TSI 110 CV, disponible en l'acabat Style, que es converteix en la mecànica de gasolina d'inici de gamma | SEAT
En total, el nou SEAT León oferirà fins a cinc sistemes de propulsió diferents -gasolina, dièsel, gas natural, Mild-Hybrid, i híbrid endollable-, amb potències que van dels 90 CV de l'1.0 TSI, als 204 CV del León i -Hybrid (PHEV)
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats
El nou i exclusiu Nissan GT-R 50 d'Italdesign, només per a 50 afortunats | Nissan
Els clients podran personalitzar els seus cotxes amb diverses de les decoracions que han passat a la història del GT-R | Es confirmen els primers lliuraments per a finals d'aquest 2020
Kia Sportage 2020 MildHybrid
Kia Sportage 2020 MildHybrid | Marc Calvo
Marc Calvo
La marca norcoreana ens sorprèn amb uns acabats de primera
Renault Clio RS Line
Renault Clio RS Line | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
L'utilitari francès, renovat per dins i per fora, ofereix una raresa dins el segment: un motor de gasolina 1.3 de quatre cilindres i 130 CV
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat
Nissan Juke 2020 un salt endavant
Nissan Juke 2020 un salt endavant | F.Boada
Ferran Boada
Més modern, elegant, refinat, tecnològic i eficient. El Juke 2020 representa un gran avenç respecte a la generació anterior