Proves Cotxes

Provem el Nissan Juke 2020: el Crossover del segment B més agosarat

Més modern, elegant, refinat, tecnològic i eficient. El Juke 2020 representa un gran avenç respecte a la generació anterior

| 15/03/2020 a les 12:58h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, SUV B, Suv, Nissan, Juke, Crossover
Nissan Juke 2020 un salt endavant
Nissan Juke 2020 un salt endavant | F.Boada
Quan el 2010 Nissan presentava al Saló de Ginebra el Juke, un crossover del segment B, d'entrada es va inventar un nou nínxol de mercat, el dels crossover eminentment urbans i a més amb la seva particular imatge instituïa una nova icona. De la seva agosarada imatge l'odiaves o te n'enamoraves al moment.

La seva particular i personalíssima graella que cobreix tot el frontal, els dos jocs de fanals davanters, els passos de roda molt marcats, les finestres laterals molt estretes, les portes posteriors amb el pany enrasat per donar-li un aire cupè i els pilots posteriors amb forma de bumerang, marcaven un estil molt personal i sense cap competència.

Ara acaba d'arribar al mercat la segona generació del Juke. La seva imatge és ara més madura però igualment atrevida, heretant part dels trets que tant van sorprendre en la primera generació, com les òptiques davanteres en forma d'ulls sortits, les manetes de les portes posteriors ocultes o una caiguda del sostre tipus cupè.
 

La caiguda del sostre marca la línia coupé Foto: F.Boada


El disseny del sostre juga un paper molt rellevant en la personalitat del Juke. Primer perquè, com ja passava en el model anterior, podem tenir un sostre en color de contrast si es desitja, i segon perquè aporta dinamisme. Té una caiguda molt esportiva cap enrere, la finestra del darrere continua la línia en lloc de mostrar una inclinació abrupta i està rematada amb un spoiler molt generós. Un altre element interessant és que aquest sostre té un solc en la seva part central que també hi afegeix una bona dosi d'imatge esportiva.

Ens atrevim a predir que aquesta segona generació del Juke agradarà d'entrada a molta més gent. Perquè a més, només a cop d'ull es fa evident que es tracta d'un cotxe molt més ben fet que la versió anterior.

Tal com ho fan tots els cotxes, versió rere versió, el nou Juke també creix en les seves mides 7,5 centímetres de llarg, 3,5 centímetres d'ample i 3 centímetres d'altura. Gràcies al guany en dimensions, les places del darrere ara són 'de veritat' i poden acomodar dos adults sense cap classe de problemes.
 

El frontal és original, dinàmic i poderós Foto: F.Boada



El maleter també hi surt guanyant i passa a tenir 422 litres de capacitat, 68 més que abans, i amb una boca de càrrega molt més àmplia a causa de la nova posició dels pilots, més petits i estrets que abans. O sigui que a més d'agradar estèticament a més gent, el nou Juke també farà millor servei com a vehicle familiar a un número més gran de públic.

Si el redisseny exterior és una evolució, en obrir les portes podem parlar de revolució. L'interior del Juke s'ha reinventat completament. No només hi ha un nou disseny sinó que a més la qualitat percebuda és molt superior ala del model anterior.

A l'entrar ens acomodem en unes butaques amb disseny de semi-backet de realització i confort exemplars que a més integren el sistema de so, del que ja en parlarem més endavant. També destaca d'entrada el recobriment de la part superior del davantal amb un símil d'Alcantara que li atorga un aspecte gairebé prèmium.
 

La presentació interior és impecable Foto: F.Boada


Davant nostre trobem un quadre d'instruments tradicional, però amb la part central ocupada per una pantalla TFT de 7 polzades amb una bona qualitat d'imatge i que ens dóna molta informació.

El volant del crossover Juke és molt similar a què hem vist en altres models de la marca com ara el Qashqai, molt encertat pel que fa a gruix o el tacte i la mida dels botons.

El nou Juke també arriba al mercat degudament "connectat". El sistema multimèdia gaudeix d'una pantalla tàctil de 8 polzades, és compatible amb Apple CarPlay i Android Auto i té serveis online com trànsit en temps real. Sí que li trobem a faltar encara una millor interfície d'usuari. El disseny es veu encara antic i els gràfics són pobres, una llastima perquè el processador és ràpid i la pantalla té una bona resolució.
 

El nou Juke pot equipar el sistema ProPilot2 de Nissan Foto: F.Boada



Molt destacable és el seu sistema d'Audio signat per Bose amb vuit altaveus, incloent-hi dos que van en els reposacaps davanters per oferir una experiència envoltant, personalment he gaudit de les meves llistes d'Spotify amb una qualitat de so comparable amb la de molt pocs cotxes.

Pel que fa a l'equipament de seguretat s'inclouen sis coixins de seguretat, el sistema anticol·lisió frontal amb detecció de vianants, un sistema de càmeres de 360 ​​º, el control intel·ligent d'angle mort, l'alerta de trànsit del darrere, el canvi automàtic de llums de carretera, l'assistent de canvi de carril o el sistema de reconeixement de senyals de trànsit. Tots aquests sistemes treballant conjuntament formen part de l'ajuda a la conducció ProPilot2 de Nissan.

El nou Juke s'ofereix de moment amb un únic motor gasolina de tres cilindres turboalimentat que entrega 117 CV i fins a 200 Nm de parell amb la funció overboost, durant 25 segons (normalment genera 180 Nm). És un motor que funciona gairebé sense vibracions perceptibles i amb una suavitat pròpia d'un motor més gran.
 

No és només un exercici estètic el Juke és dinàmic de veritat Foto: F.Boada


Evidentment no esperis grans acceleracions ni emocions fortes, però porta'l de forma tranquil·la i t'obsequiarà amb un funcionament refinat i molt confortable, el segon premi vindrà de la mà d'uns consums que ratllen el ridícul. Durant la prova del Nissan Juke 2020 he aconseguit un consum mitjà al voltant dels 5 litres practicant una conducció tranquil·la per autopista i per carretera nacional. Si incrementes el ritme apareixen les debilitats del downsizing, i el consum s'enfila amb facilitat fins a sobrepassar lleugerament els 8 litres.

El Juke es comporta de manera molt equilibrada, sigui quin sigui el recorregut que li proposis. No és el cotxe més tovet del mercat i en ciutat el pas dels guals es deixen sentir a l'esquena, pero en contrapartida quan surts a carretera des del primer moment se sent noble, aplomat i estable.

A més quan arriben les corbes, el nou Juke brilla. Fent honor a la seva imatge esportiva tant exterior com interior. Segurament és un dels millors SUV compactes a nivell dinàmic. Es mou àgil entre els revolts i no balanceja en excés malgrat el seu alt centre de gravetat i la seva curta batalla. La direcció transmet força bé i no hi ha dubte que el xassís podria soportar molta més potència. Així que no podem esperar a provar-ne una versió Nismo.

Resumint, el nou Nissan Juke em sembla dels SUV-B més originals del mercat, sense cap mena de dubta la seva agosarada estètica continuarà creant adeptes i detractors, interessants del mercat. Però sota la seva imatge amaga molts atributs més. L'interior és ara molt més habitable i llueix uns acabats molt superiors , està a l'última en  tecnologia i el motor és molt eficient i un prodigi en suavitat de funcionament.


Prova Nissan Juke 2020

 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La KTM Super Duke 1290 R en acció
La KTM Super Duke 1290 R en acció | F.Boada
Josep Chaume
Els enginyers de Matighoffen li han donat un parell de voltes de rosca més a la seva Brutal SuperDuke . Actualitzada per convertir-la en l'esportiva més radical, amb la que rostir l'asfalt de les carreteres
El Kuga es renova per complert
El Kuga es renova per complert | Ford
Et mostrem totes les fotos i t'expliquem tot el que en sabem
BMW Sèrie 7
BMW Sèrie 7 | BMW
La nau capitana de BMW podrà anar propulsat per motors dièsel o gasolina, un híbrid endollable i, per primera vegada, com un motor totalment elèctric.
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat
Nissan Juke 2020 un salt endavant
Nissan Juke 2020 un salt endavant | F.Boada
Ferran Boada
Més modern, elegant, refinat, tecnològic i eficient. El Juke 2020 representa un gran avenç respecte a la generació anterior
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat | F.Boada
Ferran Boada
El primer Sèrie 1 amb tracció davantera | Millora considerablement l'habitabilitat i dóna un important pas endavant pel que fa a la tecnologia