Competició

Finalitza el 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

Victòria per a Ruben Maes-Michel Périn (Porsche). Juan Pedro García-Sergi Giralt (Autobianchi) i Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW) completen el podi

| 02/03/2020 a les 11:39h
Arxivat a: Competició, rally, regularitat, racc, Rally Catalunya Històric
4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves
4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves | RACC (Jordi Rierola)
Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914/6) han estat els vencedors absoluts del 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves després de protagonitzar una intensa lluita amb Juan Pedro Garcia-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth). Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21) han completat el podi. Entre els cotxe que han participat només en la segona jornada –modalitat One Day- la victòria ha estat per a Joan Riberas-Joan Circuns (Porsche 911 SC). En Regularitat Súper Sport ha vençut el Porsche 911 SC Gr.4 amb dorsal número 1 d'Anthony Guillemat-Cristophe Cruzet.

38 equips han participat en aquesta prova de regularitat del RACC, que ha constat de dues etapes, amb 14 trams diferents per carretera tancada i en un recorregut lineal, completant 152,97 km de regularitat. La cita ha tingut Salou com a base i ha comptat amb un important número de trams del RallyRACC del mundial de velocitat. Els cinc primers classificats són grans noms de la regularitat i hi ha hagut fins a 9 guanyadors de tram diferents. Maes-Périn, els vencedors de l’Ypres Historic Rally de Bèlgica de 2019, s’han endut fins a 5 escratx i han aconseguit finalment la victòria de la prova.

En Regularitat Súper Sport s’han imposat Anthony Guillemat-Cristophe Cruzet (Porsche 911 SC Gr.4), que partien amb el número 1. Entre els equips que van triar l'opció d'inscripció ‘One Day’ i que, per tant, només van participar en l'etapa del diumenge, han destacat Juan Riberas-Joan Circuns (Porsche 911 SC), vencedors en tots els trams que van disputar.

Un dels grans al·licients del ral·li eren els pilots més mediàtics que van fer-se famosos en les proves de velocitat. Zanini i Autet sortien als comandaments d'un SIMCA 1000 GT icònic. Aquesta peça de museu havia estat el vehicle de competició del mateix Zanini als anys setanta. Mia Bardolet, campió d'Espanya de ral·lis de terra i asfalt a la dècada dels 90, competia dins l'equip d'històrics de SEAT, amb un 1400B de l'any 1957. I finalment uns campions més recents, Sergi Francolí i María Salvo (vencedors del RallyRACC 2019 en 2RM), feien les delícies dels aficionats amb el motor V8 i la tracció posterior del Corvette Stingray del 1969.
 

Sergi Francolí i María Salvo (Corvette Stingray 1969) Foto: RACC (Jordi Rierola)


Divendres 28, l'essència de la regularitat

En el primer dia de ral·li, amb 6 trams i 59,51 km de regularitat, Juan Pedro Garcia-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth) es van col·locar líders sense haver guanyat cap especial, però mostrant-se com els més constants de la jornada. Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914/6), molt coneguts en la regularitat europea, van aconseguir un total de 3 escratx en els trams ‘Font Rubí’, ‘Pontons’ i ‘Riudecanyes’. Christophe Berteloot-Aurélie Vanbelle (Porsche 911 SC), Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI MK1) i Pau Coma-Cros-Marcos Rivero (Porsche 911 2.7) ho feien a ‘Puig de les Agulles’, ‘El Montmell’ i ‘L'Albiol’, respectivament.

Cal destacar l'actuació de Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez, que van demostrar les seves habilitats al volant del Seat 1400B de l'equip SEAT Històrics i van lluitar durant tota la primera etapa pel lideratge, però un problema elèctric els va allunyar de les posicions capdavanteres. Així, la primera jornada concloïa amb García-Giralt en primera posició seguits molt de prop per Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21), Maes-Périn i Coma-Cros-Rivero, tots ells a menys de dos punts.

El divendres, a més, va tenir lloc un retorn molt esperat, Antonio Zanini, amb Josep Autet com a copilot, prenien la sortida del Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves amb el Simca 1000 GT amb el qual va participar fa 48 anys, el 1972, en aquesta prova, encara que després del primer tram la mecànica els va obligar a abandonar.

Dissabte 29, molts guanyadors diferents i canvi de líder

L'etapa del dissabte es va iniciar a Salou i la van conformar els trams de ‘Duesaigües’, ‘La Mussara’, ‘El Pont d'Armentera’, ‘Savallà-Conesa’, ‘Vallespinosa’, ‘Querol’, ‘Òdena’ i ‘Talamanca’, tots ells a una única passada i amb un total de 93,46 km de regularitat. Amb els 4 primers classificats en un puny, la victòria estava per decidir i els complicats i selectius trams no els ho van posar gens fàcil. Ramon Arqués-Jordi Montoliu (Peugeot 205 GTI) s'anotaven la primera especial del dia i Juan Pedro Garcia ho feia en la segona. Ruben Maes s'emportava l'escratx en el novè tram i deixava clares les seves intencions recollint el testimoni del lideratge. Les ‘Nenas Team’, únic equip 100% femení amb les guardonades Tere Armadans i Anna Vives i el Volkswagen Golf GTI MK1 vencien en el mundialista tram de La Mussara.

El ral·li arribava al reagrupament de Santa Coloma de Queralt amb Maes, García i Pedragosa com a màxims aspirants al triomf, separats per tan sols 3 punts. El segon bucle s'iniciava amb Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) com els més regulars. Joan Pedragosa era qui superava l'especial de ‘Querol’ amb menys puntuació i Mia Bardolet ho feia a ‘Òdena’. Maes-Périn tancaven el ral·li amb victòria en l'últim tram i posaven el punt final a aquesta 4a edició emportant-se el triomf. Així doncs, després d'aquest assoliment l'equip belga tindrà la inscripció gratuïta per l’Ypres Historic Regularity Rally de 2020, després de l'acord al qual van arribar el RACC i l'organitzador belga Ypres Historic Rally pel qual tots dos clubs van crear el “Historic Regularity Challenge” per promocionar i compartir les experiències de totes dues cites.
 

Guillemat i Cruzet sortien amb l'1 des de la catedral de Barcelona Foto: RACC (Jordi Rierola)


Classificació final 4t Rally Catalunya Històric-Rally de les Caves

1-Ruben Maes-Michel Périn (Porsche 914/6/1970), 38’1 punts
2-Juan Pedro Garcia-Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth/1984), 41’9 punts
3-Joan Pedragosa-Josep Beltri (BMW E21/1981), 42’4 punts
4-Tere Armadans-Anna Vives (Volkswagen Golf GTI MK1/1979), 45’3 punts
5-Carles Miró-Ivan Matavacas (Porsche 911 SC/1979), 47’5 punts
6-Pau Coma-Cros-Marcos Rivero (Porsche 911 2.7/1977), 48’7 punts
7-Josep Maria Bardolet-Carles Jiménez (Seat 1400B/1957), 55’1 punts
8-Miguel Ángel Madrazo-Xavier Pérez (Seat 124 Sport 1600/1972), 62 punts
9-Joan Dalmau-Gerard Massana (Seat Ibiza GLX 1.5/1984), 62’3 punts
10-Francesc Segú-Joaquim Segú (Porsche 914/4/1971), 66’4 punts
11-José Manuel López-Antonio Caldeira (VW Scirocco/1980), 76’4 punts
12-Anthony Guillemat-Christ. Cruzet (Porsche 911 SC Gr. 4/1981), 79 punts
13-Kim Navarro-Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI MK1/1982), 81’9 punts
14-Ramon Arqués-Jordi Montoliu (Peugeot 205 GTI/1984), 84’5 punts
15-Vicenç Aguilera-Elisabeth Aguilera (Seat 124 Especial 1800 Gr.4/1975), 87 punts

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
La KTM Super Duke 1290 R en acció
La KTM Super Duke 1290 R en acció | F.Boada
Josep Chaume
Els enginyers de Matighoffen li han donat un parell de voltes de rosca més a la seva Brutal SuperDuke . Actualitzada per convertir-la en l'esportiva més radical, amb la que rostir l'asfalt de les carreteres
El Kuga es renova per complert
El Kuga es renova per complert | Ford
Et mostrem totes les fotos i t'expliquem tot el que en sabem
BMW Sèrie 7
BMW Sèrie 7 | BMW
La nau capitana de BMW podrà anar propulsat per motors dièsel o gasolina, un híbrid endollable i, per primera vegada, com un motor totalment elèctric.
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites
A l'Audi RS3 l'envolta una aurèola propia dels mites | Marc Calvo
Ferran Boada
El compacte més bèstia i potent del mercat
Nissan Juke 2020 un salt endavant
Nissan Juke 2020 un salt endavant | F.Boada
Ferran Boada
Més modern, elegant, refinat, tecnològic i eficient. El Juke 2020 representa un gran avenç respecte a la generació anterior
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat
El nou BMW Sèrie 1 canvia de presonalitat | F.Boada
Ferran Boada
El primer Sèrie 1 amb tracció davantera | Millora considerablement l'habitabilitat i dóna un important pas endavant pel que fa a la tecnologia