Proves Cotxes

Provem l'Audi Q5 35 Tdi Quattro: En el terme mitjà hi ha la virtut

Sense estridències, aquest Q5 35 Tdi és un SUV solvent en tots els àmbits

| 03/02/2020 a les 11:16h
Arxivat a: Proves Cotxes, Proves Cotxes, Audi, Q5, SUV, 4x4, Premium
Audi Q5 35 Tdi Quattro la gamma mitja és reivindica
Audi Q5 35 Tdi Quattro la gamma mitja és reivindica | F.Boada
Avui passa per les nostres mans la versió turbo dièsel de 163 CV, tracció Quattro i canvi S tronic de l'Audi Q5, una combinació que molt probablement és la més atractiva de la gamma, no té un preu exagerat, té una potència suficient i va força equipat.

Dins l'habitacle l'acurada tria de materials i l'evident qualitat de construcció ens deixa clar, a la primera, que accedim a un vehicle de vocació prèmium.

Trobar la postura és fàcil, els nous seients són molt còmodes, la visibilitat és bona en qualsevol direcció i tot queda al seu lloc. Disposem d'una molt bona habitabilitat, tot i que no és el més ampli del seu segmentt, però cinc ocupants hi podran viatjar amb confort suficient i quatre amb un bon nivell.
 

El cockpit del Q5 és exemplar per ergonomia i qualitat de construcció Foto: F.Boada


El maleter disposa de 550 litres de capacitat, ampliable gràcies al suport posterior abatible per seccions 40:20:40 i porta amb obertura i tancament elèctrics. La banqueta del darrere opcionalment pot ser reclinable i desplaçable fins en 12 centímetres, de manera que el maleter, amb cinc places en ús, arriba als 610 litres.

Un detall que ha estat molt millorat, respecte a versions anteriors del Q5, ha estat l'acústica, tot just se sent el motor, el vent o el rodament dels pneumàtics, és molt silenciós i això augmenta el confort de marxa.

Aquest model ve correctament equipat de sèrie i es pot muntar tots els opcionals imaginables, càmeres, ajudes de conducció, tapisseries de pell, etc.

El nou Q5 ha adoptat, com altres germans de gamma, l'Audi Virtual Cockpit -opcional-, que presenta brillants gràfics en alta resolució en una pantalla de 12,3 polzades.

També pot portar Apple CarPlay, Android Auto i un panell tàctil més gran. Altres novetats són un nou head-up display i el navegador MMI més evolucionat amb pantalla de 8,3 polzades. Tot opcional, és clar. També compta amb el controlador de carril i embussos, assistent per aparcar i desaparcar, Audi Pre Sense, i alguna altra de les moltes tecnologies tan de moda avui en dia.
 

La silueta del Q5, no per coneguda, deixa de ser molt atractiva Foto: F.Boada


El Q5 adopta la plataforma MLBevo, que comparteix amb l'A4 i Q7, ja que segueix optant per un motor longitudinal. En moviment, la suspensió pneumàtica juntament amb l'excel·lent insonorització fan que aquest cotxe sigui perfecte per viatjar. El nou SUV d'Audi va sobre rails pels revolts ràpids, és dels cotxes que fan la impressió de volar damunt d'una catifa màgica a un pam de l'asfalt, sempre aplomat i estable, és un gran viatger.

Si la carretera es revira, i fins i tot amb l'asfalt deteriorat, sorprèn per les seves bones maneres, és àgil i ràpid a més de transmetre un enorme nivell de seguretat. La direcció és precisa i sorprenentment comunicativa. La frenada és forta i progressiva.

Equipat amb tracció total permanent i suspensió adaptativa pneumàtica, cosa que redunda molt òptimament en el comportament, ja que millora el confort, rebaixa l'altura de la carrosseria per pujar o baixar del cotxe o per circular veloçment per autovia, i la puja a fins a 25 mil·límetres en mode offroad 'normal' i fins a 45 mil·límetres en mode allroad extrem.

Així, el nou Q5 es converteix en un autèntic tot camí, capaç de sortir de l'asfalt amb certes garanties. Menció especial a la tracció quattro ultra, que funciona de manera predictiva, i treballa en xarxa amb tots els sistemes del vehicle avaluant dades -en cicles de deu mil·lisegons- com l'angle de gir de la direcció, l'acceleració longitudinal i transversal o el parell motor.
 

La tracció Quattro i la suspensió pneumàtica li atorguen capacitats OffRoad Foto: F.Boada


El motor 2.0 TDI 163, més progressiu que rabiós, un altre factor que ajuda al fet que aquest cotxe sigui suau i confortable, amb una bona empenta entre 1.750 i 3.000 rpm i un canvi automàtic imperceptible, que és la millor qualitat que se li pot demanar, ja que ni té buits ni fa cap mena d'estrebada, encara que si col·loquem la palanca en mode Sport, les tornes canvien i és més esportiu i agressiu.

Pel que fa al consum, durant el nostre test, vam aconseguir una mitjana de 6,8 litres als 100 quilòmetres, una xifra, per un vehicle de tracció total del seu volum, pes i nivell de potència.

Quin és el veredicte? Bé no és precisament barat, però com ha quedat demostrat aquesta la prova l'Audi Q5 2017 és millor que l'anterior en tots els sentits: quan el mires, a l'hora de conduir-lo i de gaudir del seu equipament. Aquesta versió del SUV d'Audi surt des de 48.000 euros sense comptar descomptes, és una xifra ja respectable, però els val, no per prestacions ni equipament.

encara que entre els opcionals hi ha coses molt exclusives, sinó pel bé que va, molt per sobre d'altres tot camí d'aquesta mida, és un plaer conduir-lo, i a més ens continua semblant un dels SUV més atractius que roda per les nostres carreteres.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Canvi d'imatge radical per a la cinquena generació del RAV4
Canvi d'imatge radical per a la cinquena generació del RAV4 | F.Boada
Ferran Boada
El SUV Hibrid de Toyota estrena, nova plataforma, nou disseny i noves solucions tecnològiques
La versió descapotable s'incorpora a la família T-Roc dos anys després del seu llançament
La versió descapotable s'incorpora a la família T-Roc dos anys després del seu llançament | Volkswagen
El T-Roc cabrio combina un disseny robust i una silueta més atractiva
Disseny exterior més convincent, madur i atractiu
Disseny exterior més convincent, madur i atractiu | KIA
Per primera vegada s'ofereix propulsió elèctrica en la gamma Sorento
Canvi d'imatge radical per a la cinquena generació del RAV4
Canvi d'imatge radical per a la cinquena generació del RAV4 | F.Boada
Ferran Boada
El SUV Hibrid de Toyota estrena, nova plataforma, nou disseny i noves solucions tecnològiques
Audi Q5 35 Tdi Quattro la gamma mitja és reivindica
Audi Q5 35 Tdi Quattro la gamma mitja és reivindica | F.Boada
Ferran Boada
Sense estridències, aquest Q5 35 Tdi és un SUV solvent en tots els àmbits
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca