Proves Motos

Provem la Suzuki Katana: la retro-clàssic més "R"

La nova Suzuki Katana és una moto molt especial i no només per la seva imatge

| 10/01/2020 a les 11:02h
Arxivat a: Proves Motos, Suzuki, Katana, Proves Motos
La Suzuki Katana reviu sensacions dels vuitanta
La Suzuki Katana reviu sensacions dels vuitanta | F.Boada
D'entre tots els revivals que han protagonitzat totes les marques seguint la moda NeoRetro potser faltava una autèntica esportiva, una que s'inspirés en la dècada daurada de les Rs i les Naked esportives, els vuitanta.

Entre tot l'estol de súper esportives japoneses que van arribar al mercat en aquella època, una de les que va deixar un record inesborrable pel seu disseny únic arribà de la mà de Suzuki. A finals de 1980, quan la GSX1100S Katana va sortir al carrer, Suzuki va afirmar que era la motocicleta de producció en sèrie més ràpida del món, i davant d'una unitat tan especial els d'Hamamatsu es van assegurar que la seva imatge radical s'allunyés de tot el vist i existent fins a aquell moment en la competència.
 

El mite original. La Katana de 1980 Foto: Suzuki


Tan estrafolària era, que la majoria de les revistes de motocicletes de l'època van pensar que de cap manera aquesta moto tindria èxit comercial, es van equivocar de totes totes, i avui en dia moltes motos modernes encara s'inspiren en les línies creades per Hans Muz, ex-cap de disseny de BMW fitxat llavors per Suzuki per renovar la seva imatge, i a fe de Déu que ho va aconseguir.

Renascuda el 2019 la nova Katana segueix girant caps allà per on passa amb la seva imatge, qui conegui l'original reconeixerà el mite i qui no, doncs pot ser que s'enamori ara d'una esportiva diferent encara avui en dia.

La Suzuki Katana pren per base l'actual GSX-S1000 encara que Suzuki ha fet una mica de doctor Frankenstein amb la Katana prenent peces d'aquí i d'allà. De la GSX-S1000 actual pren el xassís de doble biga d'alumini. De la GSX-R manlleva la Forquilla invertida Kayaba amb barres de 43 mil·límetres i 120 mil·límetres de recorregut totalment regulable. Un mico amortidor del darrere muntat sobre bieletes amb ajust de precàrrega de tres posicions i el basculant del darrere complet.

També de la GSX-R es manlleven els frens. Dos discos de 310 mil·límetres mossegats per pinces Brembo de quatre pistons monobloc d'ancoratge radial i un monodisc darrere mossegat per una pinça de doble pistó.
 

No hi ha al mercat cap retro-clàssic tan esportiva com la Suzuki Katana Foto: Suzuki


El motor de la nova Katana també és herència de la GSX-R. Però en aquest cas de la del model del 2005. Evidentment s'ha modernitzat. Nous són els pistons que són ara més lleugers. Les bugies d'iridi per a una millor combustió i el radiador d'oli refrigerat per aigua en aquesta ocasió.

Aquest tetracicilindric de 999 centímetres cúbics és tota una icona dins la marca i entre les esportives, produeix 150 cavalls a 10.000 voltes i 108 Newtons Metre de parell màxim a 9.500 revolucions.

Suzuki ha decidit que pel seu caràcter aquest propulsor és el que millor encaixaria en la nova Katana perquè, a part de la seva fiabilitat llegendària, aquest motor té una resposta en baixos i mitjans que ha sentat càtedra entre les esportives de 1000 centímetres cúbics. El seu lliurament de potència és contundent com poques i s'estira fins al tall com un posseït
sense defallir en cap moment. Si vols anar de guerrer samurai... Preparat per a la guerra.
 

Tal com fa quaranta anys les línies de la Katana són inconfusibles Foto: Suzuki



Per sort aquest torrent d'energia disposa ara de l'ajuda d'un sistema de control de tracció amb tres nivells d'actuació: Baix, mitjà o alt i hi ha la possibilitat de desconnectar-lo. També comptem amb l'ajuda d'un embragatge anti rebot clar aquesta l'obligatori ABS.

La posició de conducció és més còmoda que en el model original. Els semi manillars s'han substituït per un manillar de doble alçada d'aquesta manera la polivalència de la Katana guanya molts punts. Et pots moure comfortablament per ciutat, plantajar-te der llargues jornades de viatge o bé sortir a divertir-te pels teus revolts preferits. Tot amb la mateixa solvència,

Darrere de la mini cúpula que ofereix una protecció aerodinàmica molt justa, trobem una completa i molt llegible instrumentació LCD, tot i que ja posats a posar una pantalla digital es podria haver muntat una TFT a color, mes d'acord amb els temps que corren i també els 15.199 euros que demanen per la Katana.

La capacitat del dipòsit de combustible és de tan sols 12 litres, de totes totes escàs, però és una servitud de el disseny i en aquest cas l'hi perdonem. Amb ell ple el pes de la Katana queda en 215 quilos, el seient està a 830 mil·límetres de terra i el sorprenent és que té un radi de gir més que acceptable pel que podràs moure't bé en maniobres en parat.
 

Una concessió a la modernitat. La instrumentació TFT Foto: Suzuki



Sense cap mena de dubte la Katana 2019 és una moto tan especial com ho va ser la dels '80 i no només per la seva personal estètica. Si no, perquè aconsegueix, abase de seleccionar diferents components dins de la marca, obsequiar-te amb una conducció salvatge, com les motos d'abans i sense oblidar-nos d'una fiabilitat llegendària. Potser es podria haver anat una mica més enllà amb la dotació electrònica o amb l'adopció d'un Quickshift però perdria, segur, la seva essència. És una moto salvatge, com les d'abans, que exigeix d'una conducció de la vella escola com les R dels vuitanta, no apta per a principiants.

Una Katana és una arma reservada als Samurais, els senyors de la guerra, així que hauràs de dominar-la amb mà per gaudir-la … No hi ha altra opció.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
Toyota Aygo X-Style
Toyota Aygo X-Style | Toyota
Toyota refresca la gamma AYGO amb una nova edició especial, de disseny exclusiu i gran equipament.
De nou un sis cilindres boxer sota el capo
De nou un sis cilindres boxer sota el capo | Porsche
Dos esportius bessons equipats amb el motor de quatre litres boxer sis cilindres
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |