Novetats Cotxes

Nou Toyota GR Yaris

Nascut de l'èxit en competició, trasllada la tecnologia i el disseny del WRC al Yaris de carrer

| 10/01/2020 a les 09:01h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Novetats, Yaris GR, Gazoo Racing, Yaris, Toyota
El nou Toyota GR Yaris és un autèntic esportiu
El nou Toyota GR Yaris és un autèntic esportiu | Toyota
Situat al capdamunt de la gamma del nou Yaris, el nou GR Yaris és un model únic que es beneficia de les habilitats tècniques i de disseny de TOYOTA Gazoo Racing i Tommi Mäkinen Racing, soci de Toyota al WRC.

A més de ser el model amb homologació oficial per al desenvolupament del Yaris WRC, el nou GR Yaris compta també amb tots els atributs que busquen els pilots per competir amb èxit en competicions de ral·li locals. El seu llançament, previst per a la segona meitat de 2020, seguirà al del GR Supra.

Tots i cada un dels aspectes del GR Yaris giren al voltant del rendiment: una nova plataforma i un nou motor, una nova suspensió, una estructura lleugera, un estil aerodinàmic i un nou sistema de tracció permanent a les quatre rodes GR-FOUR. Amb una elevada potència i un pes reduït, compta amb totes les premises per triomfar en la competició, així com per oferir un rendiment excepcional com esportiu per la carretera.

El nou GR Yaris se situa al capdamunt de la nova gamma Yaris i fa gala d'un disseny exclusiu, amb una carrosseria de tres portes i un sostre 91 mm més baix, que conforma una silueta de cupè, accentuada per les portes sense marc. A la part davantera, el disseny de la graella i la motllura inferior expressen l'estatus d'autèntic GR , mentre que a la part posterior els passos de roda eixamplats acullen unes lleugeres llandes d'aliatge de 18 polzades.

La carrosseria està feta de materials lleugers, com polímer de fibra de carboni i alumini, per aconseguir una relació pes-potència impressionant, mentre que la nova plataforma permet un major ample de via del darrere i un nou sistema de suspensió posterior de dobles triangles. També s'han introduït reforços a la part inferior de la carrosseria per garantir el màxim rendiment de la suspensió.
 

El GR Yaris és autèntic esportiu pels quatre costats Foto: Toyota


Aconseguir una bona relació pes- potència va ser un objectiu clau perquè el GR Yaris aconseguís els seus objectius de rendiment.  Com a conseqüència, el GR Yaris té la potència d'un segment C Hactback, però el pes d'un model del segment B -tara de 1.280 kg-. La seva relació pes- potència, de només 4,9 kg / CV, ajuda a assolir los100 km / h en menys de 5,5 segons i una velocitat punta limitada electrònicament de 230 km / h.

El motor de GR Yaris és una unitat de tres cilindres amb turbocompressor, que es beneficia de tecnologies procedents de la competició per maximitzar el rendiment, com la refrigeració de pistons amb multi injecció d'oli, vàlvules d'escapament de gran diàmetre i un port d'admissió mecanitzat. Amb una cilindrada de 1.618 cc eroga un màxim de 261 CV i 360 Nm de parell.

El motor DOHC de 12 vàlvules, compacte i lleuger, incorpora un turbocompressor single-scroll amb rodaments de boles, en combinació amb una transmissió manual de sis velocitats, dissenyada per suportar elevats nivells de parell.

El nou motor 1.6 turbo s'ha ubicat en una posició més endarrerida a prop del centre del cotxe, i la bateria s'ha col·locat al maleter, ajudant a aconseguir un millor equilibri del xassís, i amb això, millor tacte de conducció, estabilitat i resposta.

El rendiment de GR Yaris es fonamenta en un nou sistema de tracció a les quatre rodes GR-FOUR, dissenyat per optimitzar la potència enviada a cada roda, a més de ser senzill i lleuger.

La distribució de parell entre els eixos davanter i posterior es regula mitjançant un acoblament de gran resposta. Com a opció en el Pack Circuit, dos diferencials de lliscament limitat tipus Torsen administren la distribució entre les rodes esquerra i dreta, per oferir un control natural i directe del vehicle.
 

L'ambient Racing també és present a l'interior Foto: Toyota


El conductor pot ajustar el funcionament de la tracció a les quatre rodes segons les seves preferències o les circumstàncies de la conducció, per mitjà d'un comandament de selecció de la manera 4x4. En la manera normal, la distribució bàsica del parell entre davant i darrere és de 60:40, mentre que en la manera Sport l'equilibri es desplaça cap enrere, amb una distribució 30:70 que permet una conducció més intensa en carreteres de muntanya i circuits.

La tercera manera, denominat Track, amb un ajust bàsic de 50:50, està enfocada a la competició en circuit o etapes especials. A cada manera, la distribució del parell s'ajustarà automàticament en resposta a les accions del conductor, el comportament del vehicle i les condicions de la carretera o el circuit.

El GR Yaris té una nova plataforma específica que combina la part davantera de la plataforma GA-B de Toyota -estrenada al nou Yaris- amb la part posterior de la plataforma GA-C. Això permet un nou disseny de la suspensió i la instal·lació de sistema de tracció a les quatre rodes GR-FOUR. A més contribueix als excel·lents nivells d'estabilitat i tacte de conducció que garanteix el nou GR Yaris.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
Toyota Aygo X-Style
Toyota Aygo X-Style | Toyota
Toyota refresca la gamma AYGO amb una nova edició especial, de disseny exclusiu i gran equipament.
De nou un sis cilindres boxer sota el capo
De nou un sis cilindres boxer sota el capo | Porsche
Dos esportius bessons equipats amb el motor de quatre litres boxer sis cilindres
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |