Proves Cotxes

Provem el MINI Cooper S Clubman: portes de furgó a un compacte prèmium

Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.

| 05/01/2020 a les 17:24h
Arxivat a: Proves Cotxes, Clubman, Cooper S, MINI
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Molts fabricants esglaonen els seus models per mida. D'aquesta manera, els més petits reben acabats d'inferior qualitat que els germans grans, motors més petits i menys potents, i un ventall d'opcions no tant estès. Normalment s'identifica al buc insígnia de la marca amb el sedan més llarg o actualment, amb el SUV més gros.

Així doncs, si volem el millor cotxe de la nostra marca preferida, habitualment ens hem de quedar un cotxe immens que a gran part de la població no els encaixa. A MINI però, ja fa anys que això és diferent. S'hi ha estandarditzat un caràcter esportiu, un disseny "cool" i una atenció pels acabats en tots els models de la marca. Per petit o gran que sigui, la qualitat queda assegurada i sempre reconeixes un MINI.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


Avui posem atenció al MINI Clubman, un cotxe que per mides i espai interior podríem comparar amb un Audi A3 o fins i tot un Mercedes Classe A, però en termes de disseny, hi ha un gran esforç perquè tot i els seus 4,25 metres de llarg i 1,8 metres d'ample, en mirar-lo o seient dins, hi veus el MINI de sempre.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


La gran diferència d'aquesta carrosseria és només reconeixible si el veus des de darrere. En comptes d'un portó de maleter tradicional, hi trobem les "split doors", que no deixa de ser un nom "cool" per dir portes de furgoneta. El cotxe és més llarg que la resta de models derivats del Hatch i per tant més pràctic, tot i acabar amb dues portes a la part posterior. Res tenen a veure però, amb les portes de la C-15 del forner del nostre poble. L'obertura i tancament de les "split doors" és exquisit i compta amb una molla neumàtica a cada costat. És cert que hi ha molts detractors d'aquest sistema o gent a qui no els acaba d'encaixar en un cotxe d'aquestes característiques, però conviure amb elles es fa fàcil i al cap de poques hores se'ls hi acaba trobant la gràcia.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


A dins del maleter trobem una safata plàstica retràctil, un sistema prou lògic, ja que no tenim un portó que l'elevi. L'espai de càrrega és de 360 litres (10 menys que el nou Classe A i 20 menys que l'Audi A3 Sportback). Una safata ens separa l'espai i ens deixa la superfície del maleter a nivell amb la boca de càrrega. Si preferim tenir l'espai sense separació, la safata pot quedar plegada contra els seients posteriors d'una manera bastant enginyosa, habitual en MINI.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


Si seguim cap endavant, les places posteriors gaudeixen de bastant més amplada, espai a les cames i espai lliure al sostre que amb el MINI 5 portes. A més hi ha sortida de corrent i la qualitat dels acabats i els detalls de disseny és elevada, cosa que no passa a tots els compactes prèmium, que solen retallar costos quan és l'hora de vestir aquesta àrea del vehicle.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


Un cop seiem davant podem veure el disseny característic i ja estandarditzat de tots els MINI. Una cabina on el que es busca és fer sentir especial als ocupants, mesclant luxe, esportivitat i tecnologia. Ara bé, si és el primer cop que pugeu a una unitat de la marca i precisament veniu d'un cotxe bastant genèric, us recomano calma a l'hora d'identificar on són els botons, funcions i menús tant de la pantalla com del cotxe en general. Tot té un perquè.
 

Interior MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


Els seients són d'alta categoria i el tacte de tecles, botons i aspecte de la pantalla deixen el pavelló força alt.

Sota el capó i en tractar-se d'un MINI (Clubman) Cooper S, trobem un bloc de quatre cilindres turbo alimentat que cubica 2000 centímetres cúbics, entregant una potència de 192 cavalls a 5000 - 6000 rpm i 280 Nm entre 1350 i 4600 rpm. En aquesta unitat concreta, la potència s'envia a les rodes davanteres mitjançant una caixa de canvis automàtica de doble embragament multidisc i 7 velocitats, que ha estat millorada respecte anteriors models.
 

Canvi automàtic MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


Això es tradueix amb suficient mala bava per fer ports de muntanya a un ritme força alt. Sumant el motor i un xassís més llarg que d'altres MINI, tenim un resultat d'un pas per corba força espectacular. Però com passa cada cop amb més vehicles, també és molt polivalent: un gran company de viatge en llargues autopistes aportant molt de confort, com si es tractés d'un BMW (ehem). A la ciutat no us hi trobareu tan còmodes com a un petit MINI 3 portes, ja que amb el preu que haureu pagat (de 34.600 € fins on vosaltres poseu el límit), no us farà gens de gràcia atansar-vos a columnes, voreres o espais d'aparcament estrets.
 

MINI Cooper S Clubman Foto: Ferran Rosàs


El consum que homologa en el cicle WLTP, és de 6,7 litres als 100 quilòmetres, i evidentment podeu esperar que ascendeixi força més si abuseu del mode de conducció més esportiu i espremeu el cotxe en carreteres secundàries.

En resum, un gran cotxe que no trencarà cap rècord de vendes, en part pel disseny del maleter però també pel seu preu elevat. Just això és part de l'encant de tenir un cotxe exclusiu, si t'atreveixes a tenir-lo, difícilment en veuràs un d'idèntic aparcat al carrer.


Prova MINI Cooper S Clubman

 
 
 
 
 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
Toyota Aygo X-Style
Toyota Aygo X-Style | Toyota
Toyota refresca la gamma AYGO amb una nova edició especial, de disseny exclusiu i gran equipament.
De nou un sis cilindres boxer sota el capo
De nou un sis cilindres boxer sota el capo | Porsche
Dos esportius bessons equipats amb el motor de quatre litres boxer sis cilindres
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans
El nou frontal de l'X1 és tan imponent com el dels seus germans grans | F.Boada
Ferran Boada
La versió d'accés a la gamma X i també a la X1 no desmereix l'emblema BMW que el marca
MINI Cooper S Clubman
MINI Cooper S Clubman | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Motor de 192 cavalls, maleter més aviat abstracte i aspecte de MINI de tota la vida.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |