Noticies Motor

Un SEAT sobre dues rodes

SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing

| 20/11/2019 a les 14:10h
Arxivat a: Noticies Motor, Seat, Scooter, Mobilitat Sostenible
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
Han passat 66 anys des que SEAT va dissenyar el seu primer automòbil. Ara amb el seu nou concept irromp en la mobilitat del futur, i ho fa sobre dues rodes. Elèctric, connectat i orientat a ser compartit: així és l'e-Scooter concept dissenyat per SEAT.

Un nou enfocament. Canviar el mindset va ser la clau per començar amb el disseny del nou SEAT e-Scooter concept: "És una altra visió. Una moto és molt més interactiva amb l'ésser humà i hi ha més implicacions ergonòmiques", comenta Joan Melenchon, dissenyador d'exteriors de SEAT. Aquest va ser el primer repte de l'equip que va crear l'e-Scooter concept. Més peces i més relacions entre els elements per construir un conjunt únic. "Per a una dissenyadora de cotxes ha estat òbviament un gran repte crear alguna cosa per a un públic diferent del què estem acostumats", afirma Francesca Sangalli, responsable de Color & Trim de SEAT.

Funcionalitat 100% elèctrica. Dissenyada i creada a Barcelona, la ciutat europea amb més motos, l'e-Scooter concept forma part de l'estratègia de mobilitat urbana de la companyia. La seva estructura es forma a través de línies senzilles i estilitzades amb una base geomètrica. "El que hem primat és que fos un objecte senzill, icònic i pràctic. No volíem fer un objecte minimalista pel que fa al visual, però sí en la seva utilitat", assegura Joaquín García, responsable de l'equip de Disseny d'Exteriors de SEAT. Un disseny 100% funcional per a un scooter 100% elèctric, amb una bateria extraïble per facilitar la seva recàrrega.

Dissenyat per compartir. L'e-Scooter concept s'ha desenvolupat per a tota mena de clients, però principalment està enfocat al motosharing. Per això, s'han utilitzat materials duradors, com el cautxú en els para-xocs laterals, i s'han dividit les peces estratègicament perquè puguin substituir-se amb facilitat. El seient també és especial, envoltant i amb capacitat per a dos cascos. Per estar connectats, dues entrades USB, i un espai per a subjectar el telèfon mòbil.

Seguretat fluorescent. En el seu disseny també ha primat una idea clau per reforçar aquesta aposta pel vehicle compartit: la visibilitat. "Volíem que fos fàcilment memoritzable i ens hem centrat a fer un producte molt icònic. Deixes la moto, te'n vas i la recordes", comenta Joan Melenchon. Els dissenyadors de Color & Trim es van decidir pel negre com a base de tot el concept, realçat amb un color fluor a les zones més icòniques. "Només en aquests elements hem posat aquest fort color fluor, que a més ajuda a visivilizar l'e-Scooter concept a la resta de conductors, amb el que li aporta un plus de seguretat", afirma Francesca Sangalli.

Inspirat en l'automoció. Les últimes tecnologies aplicades al món de l'automòbil també són presents a l'e-Scooter concept de SEAT. Destaca un sistema d'il·luminació que abasta tot el perímetre frontal i posterior, amb una novetat ja habitual en els cotxes, però no en les motos: "Hi ha un intermitent dinàmic que és clàssic en l'automoció, però que en motos volíem introduir perquè ajuda a senyalitzar les funcions i potencia aquesta iconicitat", comenta Joan Melenchon.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Estació de càrrega a Ripoll.
Estació de càrrega a Ripoll. | Agència de Desenvolupament del Ripollès
Aquesta mesura completa el desplegament del Pla estratègic per al desplegament d'infraestructura de recàrrega i permetrà que cap punt del país quedi a més de 30 quilòmetres d’un punt de recàrrega ràpida.
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides