Noticies Motor

Un SEAT sobre dues rodes

SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing

| 20/11/2019 a les 14:10h
Arxivat a: Noticies Motor, Seat, Scooter, Mobilitat Sostenible
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
Han passat 66 anys des que SEAT va dissenyar el seu primer automòbil. Ara amb el seu nou concept irromp en la mobilitat del futur, i ho fa sobre dues rodes. Elèctric, connectat i orientat a ser compartit: així és l'e-Scooter concept dissenyat per SEAT.

Un nou enfocament. Canviar el mindset va ser la clau per començar amb el disseny del nou SEAT e-Scooter concept: "És una altra visió. Una moto és molt més interactiva amb l'ésser humà i hi ha més implicacions ergonòmiques", comenta Joan Melenchon, dissenyador d'exteriors de SEAT. Aquest va ser el primer repte de l'equip que va crear l'e-Scooter concept. Més peces i més relacions entre els elements per construir un conjunt únic. "Per a una dissenyadora de cotxes ha estat òbviament un gran repte crear alguna cosa per a un públic diferent del què estem acostumats", afirma Francesca Sangalli, responsable de Color & Trim de SEAT.

Funcionalitat 100% elèctrica. Dissenyada i creada a Barcelona, la ciutat europea amb més motos, l'e-Scooter concept forma part de l'estratègia de mobilitat urbana de la companyia. La seva estructura es forma a través de línies senzilles i estilitzades amb una base geomètrica. "El que hem primat és que fos un objecte senzill, icònic i pràctic. No volíem fer un objecte minimalista pel que fa al visual, però sí en la seva utilitat", assegura Joaquín García, responsable de l'equip de Disseny d'Exteriors de SEAT. Un disseny 100% funcional per a un scooter 100% elèctric, amb una bateria extraïble per facilitar la seva recàrrega.

Dissenyat per compartir. L'e-Scooter concept s'ha desenvolupat per a tota mena de clients, però principalment està enfocat al motosharing. Per això, s'han utilitzat materials duradors, com el cautxú en els para-xocs laterals, i s'han dividit les peces estratègicament perquè puguin substituir-se amb facilitat. El seient també és especial, envoltant i amb capacitat per a dos cascos. Per estar connectats, dues entrades USB, i un espai per a subjectar el telèfon mòbil.

Seguretat fluorescent. En el seu disseny també ha primat una idea clau per reforçar aquesta aposta pel vehicle compartit: la visibilitat. "Volíem que fos fàcilment memoritzable i ens hem centrat a fer un producte molt icònic. Deixes la moto, te'n vas i la recordes", comenta Joan Melenchon. Els dissenyadors de Color & Trim es van decidir pel negre com a base de tot el concept, realçat amb un color fluor a les zones més icòniques. "Només en aquests elements hem posat aquest fort color fluor, que a més ajuda a visivilizar l'e-Scooter concept a la resta de conductors, amb el que li aporta un plus de seguretat", afirma Francesca Sangalli.

Inspirat en l'automoció. Les últimes tecnologies aplicades al món de l'automòbil també són presents a l'e-Scooter concept de SEAT. Destaca un sistema d'il·luminació que abasta tot el perímetre frontal i posterior, amb una novetat ja habitual en els cotxes, però no en les motos: "Hi ha un intermitent dinàmic que és clàssic en l'automoció, però que en motos volíem introduir perquè ajuda a senyalitzar les funcions i potencia aquesta iconicitat", comenta Joan Melenchon.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals