Novetats Motor

Compte enrere per al Nou Golf MK-II. Un concepte perfeccionat.

Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf

| 21/10/2019 a les 10:23h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Golf, Volkswagen
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
El 1983, Volkswagen va llançar al mercat la segona generació del Golf. En aquest vehicle va aprendre a conduir la "Generació golf", terme encunyat per l'autor supervendes Florian Illies per referir-se als contemporanis del vehicle.

El fet és que aquest Golf també es va convertir en un èxit mundial, quan es va retirar del mercat el 1991, Volkswagen ja s'havia produït 6,3 milions de Golfs Mk II.

La "Generació golf" ja va poder gaudir d'un major espai al Golf. Una cita d'un dossier de premsa de 1983 deia: "En general, la longitud s'ha incrementat en 170 mm (3,99 m) i el vehicle és ara 55 mm més ampla (1,42 m)".

Tot i que la nova generació del Golf era considerablement més gran, Volkswagen va ser capaç de millorar significativament l'aerodinàmica del vehicle: el coeficient aerodinàmic va baixar de 0,42-0,34.

També és un fet que el Golf Mk II va marcar noves referències tècniques en el segment de vehicles compactes. Aquesta generació de vehicles va viure la introducció del catalitzador (1984), el sistema de frens antibloqueig (ABS, 1986) i la direcció assistida.

El Golf també estava disponible per primera vegada amb tracció total (syncro, 1986). Addicionalment, el motor del GTI era el primer motor de Golf amb tecnologia de quatre vàlvules (1986).

1988 va veure el llançament de la fita esportiu de la gamma, el Ral·li Golf G60, de 160 CV de potència i equipat amb un sobrealimentador G-Lader. Aquest mateix any, la producció del Golf va arribar als 10 milions d'unitats.

El 1990, el Golf Country amb tracció total va servir de primera aproximació als vehicles utilitaris esportius (SUV). A partir del 1991, el Golf Mk II ja no només es fabricava a Wolfsburg, sinó també en la nova planta de Mosel, a prop de Zwickau (Sajonia).

Dades anuals del Golf Mk II:

1983: Debut de la segona generació del Golf

1984: Primer Golf amb catalitzador

Debut de la segona generació del Golf GTI

1985: 7.000.000 Golf al març

1986: Primer Golf (GTI) amb motor de gasolina de quatre vàlvules

Primer Golf syncro amb acoblament viscós (tracció total)

El Golf syncro es converteix en el primer Golf amb ABS a partir agost

1987: ABS disponible en els models GT i GTI

Catalitzador també disponible amb motors més petits

Facelift

El Golf GT syncro es converteix en el primer model amb ABS de sèrie

1988: Debut del Ral·li Golf G60

Debut del Golf Limited G60

10.000.000 Golf al juny

1989: 11.000.000 Golf a l'octubre

Debut del Golf City Stromer i del Golf Hybrid

1990: tots els models Golf amb motors de gasolina equipen un catalitzador a partir de febrer

Debut del Golf Country

1.000.000 Golf GTIs al novembre

12.000.000 Golf al novembre

1991: primer Golf produït a la planta de Mosel prop de Zwickau al març

Retirada de la segona generació a Europa després d'haver produït 6,3 milions d'unitats

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020
100% elèctrica i amb 115 quilòmetres d'autonomia, arribarà al mercat el 2020 | SEAT
SEAT obre nous mercats i crea una moto elèctrica destinada al MotoSharing
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv
El nou motor elèctric de Nissan una tempesta de 304 Cv | Nissan
Aquesta nova planta motriu permet somiar en esportius de bandera d'emissions zero
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides