Novetats Motor

Compte enrere per al Nou Golf MK-II. Un concepte perfeccionat.

Falten 7 dies per a l'estrena mundial de la vuitena generació del Golf

| 21/10/2019 a les 10:23h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Golf, Volkswagen
El Golf  MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes
El Golf MkII va marcar noves referències tècniques en el segment dels vehicles compactes | Volkswagen
El 1983, Volkswagen va llançar al mercat la segona generació del Golf. En aquest vehicle va aprendre a conduir la "Generació golf", terme encunyat per l'autor supervendes Florian Illies per referir-se als contemporanis del vehicle.

El fet és que aquest Golf també es va convertir en un èxit mundial, quan es va retirar del mercat el 1991, Volkswagen ja s'havia produït 6,3 milions de Golfs Mk II.

La "Generació golf" ja va poder gaudir d'un major espai al Golf. Una cita d'un dossier de premsa de 1983 deia: "En general, la longitud s'ha incrementat en 170 mm (3,99 m) i el vehicle és ara 55 mm més ampla (1,42 m)".

Tot i que la nova generació del Golf era considerablement més gran, Volkswagen va ser capaç de millorar significativament l'aerodinàmica del vehicle: el coeficient aerodinàmic va baixar de 0,42-0,34.

També és un fet que el Golf Mk II va marcar noves referències tècniques en el segment de vehicles compactes. Aquesta generació de vehicles va viure la introducció del catalitzador (1984), el sistema de frens antibloqueig (ABS, 1986) i la direcció assistida.

El Golf també estava disponible per primera vegada amb tracció total (syncro, 1986). Addicionalment, el motor del GTI era el primer motor de Golf amb tecnologia de quatre vàlvules (1986).

1988 va veure el llançament de la fita esportiu de la gamma, el Ral·li Golf G60, de 160 CV de potència i equipat amb un sobrealimentador G-Lader. Aquest mateix any, la producció del Golf va arribar als 10 milions d'unitats.

El 1990, el Golf Country amb tracció total va servir de primera aproximació als vehicles utilitaris esportius (SUV). A partir del 1991, el Golf Mk II ja no només es fabricava a Wolfsburg, sinó també en la nova planta de Mosel, a prop de Zwickau (Sajonia).

Dades anuals del Golf Mk II:

1983: Debut de la segona generació del Golf

1984: Primer Golf amb catalitzador

Debut de la segona generació del Golf GTI

1985: 7.000.000 Golf al març

1986: Primer Golf (GTI) amb motor de gasolina de quatre vàlvules

Primer Golf syncro amb acoblament viscós (tracció total)

El Golf syncro es converteix en el primer Golf amb ABS a partir agost

1987: ABS disponible en els models GT i GTI

Catalitzador també disponible amb motors més petits

Facelift

El Golf GT syncro es converteix en el primer model amb ABS de sèrie

1988: Debut del Ral·li Golf G60

Debut del Golf Limited G60

10.000.000 Golf al juny

1989: 11.000.000 Golf a l'octubre

Debut del Golf City Stromer i del Golf Hybrid

1990: tots els models Golf amb motors de gasolina equipen un catalitzador a partir de febrer

Debut del Golf Country

1.000.000 Golf GTIs al novembre

12.000.000 Golf al novembre

1991: primer Golf produït a la planta de Mosel prop de Zwickau al març

Retirada de la segona generació a Europa després d'haver produït 6,3 milions d'unitats

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Nissan X-Trail dci 150 2WD
Nissan X-Trail dci 150 2WD | F.Boada
El seu comportament fora de l'asfalt continua sent una referència en el segment
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.