Competició Cotxes

Festival de la Velocitat de Barcelona

Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses

Festival de la Velocitat de Barcelona

| 01/10/2019 a les 11:52h
Arxivat a: Competició, Competició Cotxes
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
El Circuit de Barcelona-Catalunya va viure un immillorable dia de curses i bon ambient per clausurar una edició més del Festival de la Velocidad de Barcelona-Legado María de Villota.

A més, l’anhelada final de la Blancpain GT Endurance Cup ca ser conquerida pel pilot de casa, Albert Costa. La jornada dominical va comptar amb un total de nou hores d’activitat i altres tres carreres de la Blancpain GT Sports Club, Porsche Carrera Cup France & Benelux i la Formula Renault Eurocup.

El moment que tothom esperava era la final de la copa de resistència de les Blancpain GT Series, una cursa de tres hores que prometia emocions fortes. Dir això és quedar-se curt, ja que fins i tot allò  més inesperat va succeir sobre la pista catalana.

Per començar, Albert Costa va ser el vencedor de la prova juntament amb Andrea Caldarelli i Marco Mapelli, tots ells integrant l’equip Orange 1 FFF Racing Team i pilotant un Lamborghini Huracan GT3 2019. Especialment surrealista ha d’haver resultat aquest final per a Costa, al qual li van confirmar la seva participació el mateix dijous. A més, el català va pujar al segon esglaó del podi la setmana passada amb la cursa de l’International GT Open. 

Costa va fer el primer relleu de la cursa i des de la tercera posició de partida va passar a liderar la nodrida graella. Direcció de cursa decidia uns minuts després que el local no havia respectat la formació de la graella, i el penalitzava havent de retornar aquests dos llocs. En aquells primers moments, el pilot de casa que es jugava el títol, Miquel Molina (SMP Racing), veia des de boxs com el seu company Mikhail es tocava amb diversos adversaris i descendia fins pràcticament el final de la classificació.

L’equip Black Falcon, amb Maro Engel, Lucca Stolz i Yelmer Buurman (Mercedes-AMG GT3), va ser el gran rival de l’Orange 1 FFF Racing Team durant pràcticament tota la prova. En la sortida ja es va viure un autèntic duel entre Costa i Engel, de fet, va arribar a liderar, però la veritat és que el final no va ser tan positiu per a ells, com tampoc ho va ser per a l’equip d’Álex Riberas, el Belgian Audi Club Team WRT. 

Aquests dos equips van rodar al ‘top 5’ durant gran part d’una prova que es va veure marcada per múltiples sortides del cotxe de seguretat. Això va provocar que les distàncies entre els participants fosin més que mínimes, i la rivalitat i els nervis per despuntar afloresin. Prova d’aixòva ser el toc entre el Black Falcon i el Belgian Audi Club Team WRT quan lluitaven per la segona i la tercera posició mancant dos minuts per a veure la bandera de quadres. Automàticament, aquests dos pesos pesats quedaven fora del podi. Aquestes posicions les va heretar R-Motorsport (Lynn, Kirchhöfer, Dennis) i Bentley Team M-Sport (Pepper, Gounon, Kane) respectivament.

En aquest final d’infart i a excepció d’Albert Costa, els pilots de casa no en van sortir molt ben parats. Miquel Molina ha intentat fer la seva particular remuntada amb el seu Ferrari, arribant a la 12a posició. Aquest ascens es va veure interromput per un drive through després de patir un toc amb un rival. Una llàstima per a ell, que podria haver-se proclamat campió de l’Endurance Cup i que aquest incident al principi de la cursa li ho va impedir. Malgrat això, el català va ser 15è i ha demostrat que les seves mans fan miracles amb un volant.

En una situació similar s’hi van trobar Iván Pareras (Phoenix Racng) i Andy Soucek (Bentley Team M-Sport), que també van viure sortides de pista en els deu minuts finals.
Essent l’última cita de l’any, el Circuit de Barcelona-Catalunya va coronar als campions de la classificació general i de l’Endurance Cup. En tots dos casos va ser l’equip Orange 1 FFF Racing Team amb els pilots Marco Mapelli i Andrea Caldarelli.

Mureu Sultanov se sorprèn amb la victòria a la Blancpain GT Sports Club

Mureu Sultanov se sorprenia amb la seva victòria a la Blancpain GT Sports Club. No és que el de Kessel Racing estigués exercint un mal paper, al contrari. Sultanov s’havia col·locat ja tercer després de la sortida, però en la vuitena volta, els dos primers classificats se sortien del traçat. Es tracta de Denis Remenyako (Capital Racing Team) i James Sofronas (Audi Sport Team WRT).

Florian Latorre conquereix la segona prova de la Porsche Carrera Cup França & Benelux

El francès va aconseguir el seu millor resultat de la temporada al Circuit. Primera victòria de l’any per a ell en una cursa en la qual va saber jugar les seves cartes.

Victor Martins repeteix a la Formula Renault Eurocup

El que va fer Victor Martins es d’una altra galàxia. El de MP Motorsport es va ndur les dues voltes ràpides i les dues victòries de la cita celebrada a Barcelona. El francès va tornar a pujar al primer esglaó del podi, i ho va fer amb més de set segons d’avantatge.
 
Un festival de curses solidari

El Legado María de Villota va dur a terme diferents accions durant els tres dies de l’esdeveniment esportiu, demostrant que el món del motor pot aportar el seu granet de sorra. Els beneficis recaptats seran donats a la Fundació Ana Carolina Díez Mahou i amb ells es podran finançar més de 2.000 tractaments per a nens amb malalties neuromusculars i mitocondrials.

Festival de la Velocitat de Barcelona

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

















































































 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo
El Volvo XC-40 Recharge reafirma l'aposta elèctica de Volvo | Volvo Cars
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides