Proves Cotxes

Provem el Volkswagen Polo TDI: en perill d'extinció

Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019

Prova Volkswagen Polo 1.6 TDI

Provem el Volkswagen Polo GTI: 200 cavalls de coet de butxaca

| 04/07/2019 a les 11:23h
Arxivat a: Proves Cotxes, tdi, Polo, dièsel, compacte, Volkswasgen
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
La sisena generació del Volkswagen Polo, un altre dels supervendes de la marca, ha evolucionat en molts aspectes, i cada cop més s'acosta a ser una mena de Mini-Golf. El nou Polo ha crescut 8 centímetres de llargària i 7 d'amplada respecte a la generació anterior arribant fins als 4,053 m de llarg i als 1,751 m d'ample. O sigui que aquest Polo VI ja és més gran que el Golf original i els seus 3,98 m de llarg i 1,65 m d'amplada.

Amb aquestes dimensions exteriors, i el seu aspecte polit i cuidat a cada detall, el Polo mostra una molt bona planta i uns aires prèmium que el fa destacar entre la competència del segment.
 

Línia lateral del Volkswagen Polo Foto: Ferran Rosàs


En obrir les portes del ja no tant petit Polo ens trobem un ambient conegut pels fidels de la marca. El disseny del quadre de comandament segueix la línia marcada pel Golf i això li afegeix un toc d'exclusivitat igual que la pantalla gran tàctil de 8 polzades situada al centre del davantal.
 

Interior del Volkswagen Polo, amb volant de cuir i connectivitat smartphone a la gran pantalla de 8 polzades Foto: Ferran Rosàs


Per molt que el seu segment sigui el dels utilitaris el nou Polo empra materials de primera qualitat i la qualitat percebuda és la mateixa que en el compacte de referència, el Golf. Aquesta unitat no ve massivament equipada, però pel fet de pertànyer a tan il·lustre família, el Polo també es pot beneficiar de dispositius presents en el compacte, com els fars full LED, el sostre panoràmic de vidre (un dels més grans de la categoria) i la recàrrega de telèfon intel·ligent per inducció. En definitiva, si volem un cotxe més petit que el Golf, però molt equipat, podem acabar amb un Polo amb gairebé tots els extres que li podríem demanar al germà gran.

La posició de conducció és confortable, l'ergonomia de tots els comandaments força aconseguida i la visibilitat, prou bona. Gràcies al tractament de creixement a què ha estat sotmès es nota el guany d'espai a les places davanteres i posteriors. Els passatgers del darrere disposen de més espai per a les cames, suficient perquè 4 adults viatgin amb absoluta comoditat dins del, no tan petit, utilitari. A més, la capacitat del maleter també ha crescut i anuncia un volum de 351 litres, dels més grans de la categoria.

Aquesta unitat de proves que ens ha cedit Volkswagen va impulsada pel motor turbo dièsel de 1.600 centímetres cúbics i 80 cavalls, és a dir, el TDI 1.6 en la seva opció menys potent i el canvi manual de 5 velocitats. Pot semblar poca cosa al costat dels cavalls dels motors de gasolina tricilíndrics amb turbo que ara tant estan de moda. Però la resposta del motor i les xifres de consum m'han fet plantejar que potser no cal abocar-nos a un 1.0 si volem un compacte petit, tot i que el mercat sembla que ens hi llença. Cal tenir en compte que els preus d'ambdós motors són gairebé idèntics i que amb el TDI he arribat a aconseguir un consum de 3,7 litres als 100 (tot i que Volkswagen anuncia un consum WLTP de 4,9 litres).
 

Prova Volkswagen Polo TDI Foto: Ferran Rosàs


El comprador cada dia deixa més de banda als motors dièsel, i una de les coses positives que perdem és la comoditat a l'hora de conduir. El Polo de 80 cavalls té un parell màxim de 230 Nm entre 1.500 i 2.250 rpm. En canvi el motor de gasolina 1.0 de 115 cavalls té 200 Nm de parell màxim entre 2.000 i 3.500 rpm.

En ciutat, els 4,05 metres de longitud li permeten moure's entre el transit sense esforços i poder aparcar amb comoditat. En carretera es nota que el nou Polo està construït sobre la plataforma modular MQB A0, la mateixa que el SEAT Ibiza, que li atorga una dinàmica de conducció molt àgil i segura. Tot i que no és un vehicle ideat per circular de pressa, la veritat és que la fermesa de la suspensió i l'eficàcia amb què negocia els revolts, permeten al Polo fer front amb solvència a la conducció dinàmica.

El nou Volkswagen Polo transmet sensacions de cotxe més gran. Per mida, tecnologia i motoritzacions, l'utilitari de Wolfsburg presenta la seva candidatura a liderar la categoria. Avui descobrim l'element oblidat als utilitaris actuals i que tant havíem vist fa uns anys, el dièsel. Una opció molt apta encara, econòmica i còmode, si no ens espanta seguir fent servir aquest combustible.

Prova Volkswagen Polo 1.6 TDI

 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals