Novetats Cotxes

Rivoluzione Ferrari: nou SF90 Stradale, híbrid endollable amb 1000CV

La marca de Maranello presenta l'esportiu de carrer més potent de la seva història

Equipa un motor V8 i tres motors elèctrics per sumar exactament 1000 CV

Té una autonomia elèctrica de 25 km

Ferrari presenta el F8 Tributo, substitut del 488 GTB

| 31/05/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Novetats Cotxes, Ferrari, SF90 Stadale, elèctric, Hybrid
Una revolució tecnològica arriba a Ferrari a tots els nivells
Una revolució tecnològica arriba a Ferrari a tots els nivells | Ferrari
Ferrari està immersa en una revolució trepidant. Després d'anunciar el Purosangue, el primer SUV i a la vegada primer vehicle de quatre portes de la marca en més de 70 anys, ha anunciat el primer híbrid endollable: l'SF90 Stradale. I no només és el primer híbrid endollable, sinó que també és el primer que substitueix els indicadors de darrera el volant per una pantalla. 


El nou buc insígnia de la gamma, situat per sobre del també recentment presentat F8 Tributo, 
és el Ferrari de carrer més potent mai fabricat: 1000 CV, procedents d'un V8 i tres motors elèctrics, el situen com el successor espiritual del LaFerrari, el primer híbrid convencional de la marca. Tot i això, el nou SF90 Stradale no serà un model de producció limitada.


Motor central i hibridació d'última generació


La gran novetat d'aquest Ferrari és el seu sistema híbrid endollable. El conjunt està format pel ja famós 3.9 V8 biturbo dels 488 Pista i F8 Tributo, que desenvolupa en aquest cas fins a 780 CV, i tres motors elèctrics, que associats a una bateria de 7,9 kWh desenvolupen una potència combinada de 220 CV. El total combinat és de 1.000 CV, la qual cosa que el converteix en una màquina més potent que el ja llegendari LaFerrari.

La distribució dels motors elèctrics és enginyosa: dos motors elèctrics estan situats en l'eix davanter, que només rep potència elèctrica, i cada un governa una de les dues rodes. Llavors, segons les necessitats de conducció, s'activen per dotar al vehicle de tracció total (amb la tecnologia Torque Vectoring). El tercer està col·locat a la sortida del motor i deriva de tecnologia de competició. Un altre detall curiós és que per fer moure el vehicle marxa enrere els encarregats són els dos motors elèctrics davanters: la caixa de canvis encarregada del motor V8 no té aquesta marxa.

Les prestacions no es queden curtes. Gràcies a la tracció total fa el 0 a 100 km/h en 2,5 segons i el 0 a 200 km/h en 6,7 segons. La seva velocitat punta es xifra en 340 km/h. A nivell de Ferrari, és capaç de fer un volta al circuit de Fiorano en 01:19, gairebé un segon més ràpid que un LaFerrari.

Gràcies a la seva habilitat per circular en mode totalment elèctric durant 25 km rebrà, encara que sembli mentida, l'etiqueta 0 de la DGT en cas de que algú el matriculi a Espanya.

Un model imponent, futurista i sobretot lleuger
La carrosseria d'un Ferrari mai pot deixar indiferent al públic; si ho fa, és que no estem davant d'un Ferrari. Per sort, aquest no és el cas: la imatge de berlinetta està ben viva en aquest nou model, però es tracta d'una berlinetta molt futurista. El seu disseny té poc a veure amb altres Ferrari de carrer actuals, amb moltíssimes solucions aerodinàmiques i una carrosseria més marcada per aquestes que per les línies de la resta de models. 

Compta amb unes dimensions molt estilitzades (4,7 metres de llarg, quasi dos metres d'ample i 1,2m d'alçada) i un pes de tan sols 1540 kg: des de Ferrari han treballat molt per evitar guanyar quilos amb el sistema híbrid, que per si sol ja pesa 270 kg. Concebut en una arquitectura completament nova, el xassís és de fibra de carboni i alumini i disposa de diversos elements concebuts en alumini d'aliatge lleuger. I, a altes velocitats, la seva aerodinàmica activa li permet generar fins a 390 kg extra de càrrega.
 


El seu disseny es basa en la típica berlinetta de la marca Foto: Ferrari



El Ferrari més tecnològic que mai s'ha vist
 
Fins ara Ferrari sempre ha tingut fama de ser un fabricant més aviat atemporal: evolucionant els seus vehicles al límit de la tècnica, però sempre amb un punt clàssic i característic. 
Aquest punt està més discutit que mai en aquest SF90 Stradale: per primera vegada en la seva història un Ferrari equipa instrumentació totalment digital darrera el volant, substituint a les antigues agulles analògiques. 

L'assortit de pantalles no s'acaba aquí; també n'equipa una de corbada per al sistema d'infotainment de 16 polzades de diagonal. Fins i tot els controls de la climatització es manegen mitjançant superfícies tàctils. 

També tenim a la nostra disposició la tecnologia dels modes de conducció:
eDrive (mode elèctric exclusiu), Hybrid (combina el motor de combustió amb els elèctrics i els gestiona automàticament donant prioritat a l'eficiència), Performance (híbrid, però oferint un major rendiment) i Qualify (els motors elèctrics rendeixen a la seva màxima potència en combinació amb el bloc tèrmic).

Potser el que més evidentment marca la frontera entre l'antiga i la nova Ferrari és el canvi de marxes: en la seva ubicació, en comptes de trobar un selector en forma de palanca per al canvi seqüencial de 8 relacions, hi trobem un seleccionador de marxes que segueix les guies dels antics canvis manuals. Un record de l'antiga Ferrari per a la Ferrari del futur.
 


El seu interior és una oda a la tecnologia, però amb molta classe Foto: Ferrari


 

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu
Seat Tarraco FR. Més dinàmic i exclusiu | SEAT
Aporta detalls estètics de tarannà més esportiu i una suspensió específica que millora el seu comportament
Carregant un MINI Countryman PHEV
Carregant un MINI Countryman PHEV | F.Boada
Només a l'agost, les matriculacions d'aquest tipus d'automòbils van créixer un 115,6% respecte el mateix mes de l'any anterior. No obstant, un tema principal és l'autonomia que ofereixen; per això, aquí deixem una petita guia sobre com exprimir l'autonomia del vostre vehicle elèctric al màxim.
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid
Suzuki Ignis 2020 GLX Mild Hybrid | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Actualitzat i hibridat, el Suzuki Ignis 2020 es presenta com a alternativa als utilitaris del segment A, però amb aptituds per fer front als SUV petits.
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur
BMW 318d tot un clàssic de les nostres carreteres i un valor segur | F.Boada
Ferran Boada
No fa pas tants anys, una berlina dièsel de 150 CV, com aquest BMW 318d, era un dels cotxes més desitjats del mercat
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment
El Seat León s'actualitza per mantenir el lideratge al seu segment | F.Boada
Ferran Boada
No hi ha cap dubte que el nou León tornarà a ser un èxit de vendes. No era fàcil millorar la versió anterior i SEAT ho ha aconseguit
Ford Puma
Ford Puma | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs | 1 comentari
Un B-SUV amb tecnologia mHEV i amb disseny inspirat en un clàssic dels anys noranta