Novetats Motor

El grup Fiat-Chrysler i Renault, a prop de la fusió: Nissan, perjudicada?

La companyia francesa està analitzant una proposta d'unió al 50% amb Fiat Chrysler Automòbils (FCA).

L'actual aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, en hores baixes des de la detenció de l'expresident de Renault Carlos Ghosn per presumpta malversació

| 29/05/2019 a les 07:00h
Arxivat a: Noticies Motor, ghosn, mitsubishi, nissan, fca, Indústria, renault, fiat
Encara haurem d'esperar per saber-ne el desenllaç
Encara haurem d'esperar per saber-ne el desenllaç | Fiat|Renault

El grup Fiat-Chrysler (que aglutina marques les Fiat, Maserati, Lancia, Dodge, RAM, Jeep Chrysler i Alfa Romeo, entre d'altres) ha proposat a Renault formar una aliança al 50%:
l'últim comunicat de Renault confirma els rumors sobre les negociacions que s'estan mantenint per a una possible fusió entre el Grup FCA i el fabricant francès.


Una possible unió a moltes bandes que formaria un gegant

De materialitzar-se aquesta unió, quedaria per conèixer si afectaria totes les marques de l'Aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, ja que hi ha mitjans de comunicació, com Bloomberg, que apunten que només la firma francesa formaria part d'aquest acord. 
 

Si l'aliança Renault-Nissan-Mitsubishi acaba fusionant-se amb el Grup FCA, aconseguiria un volum de vendes de quasi 16 milions, per sobre del Grup Volkswagen,  establint-se com a primer fabricant mundial d'automòbils.

La situació, però, és embolicada: Renault, el major accionista del qual és l'Estat Francès, amb un 15,1% de capital, té el 43,4% de les accions de Nissan; la firma nipona té, al seu torn, el 15% de capital de la francesa i el 34% de Mitsubishi. Per tant, Renault controla Nissan i Nissan, al seu torn, controla Mitsubishi.

Per la seva banda, el grup Fiat va realitzar la compra total de Chrysler el 2014 després de que aquesta es declarés en suspensió de pagaments el 2009 i busqués comprador.
 


Renault ZOE, elèctric més venut a Europa aquest 2019 Foto: Renault



Beneficis mutus i possibles damnificats

Els principals motiu de la possible fusió són tecnològics i econòmic: es calcula que les marques es podrien estalviar fins a 5000 milions d'euros anuals desenvolupant de forma comuna els seus vehicles i amb la promesa de no tancar cap planta de producció.

FCA aprofitaria l'àmplia experiència en elèctrics de Renault i Renault el desenvolupament de camionetes i SUV. Per altra banda, Renault també podria treure partit del mercat americà altra vegada, on no hi té presència des dels anys 80, i l'aliança de Renault amb Nissan també podria obrir la porta a FCA al mercat japonès... si Nissan segueix unida a Renault després de la crisi de l'empresonament de Ghosn.

Nissan, que reclamava tenir més autonomia dins l'aliança (Renault té dret a vot dins de Nissan, però no Nissan dins de Renault), seria la que en podria sortir tocada: l'arrest de l'expresident i principal pilar de l'aliança Carlos Ghosn a finals de novembre a Tòquio per presumptes malversacions va obrir una crisi en l'aliança entre francesos i japonesos.

I aquesta crisi està encara lluny de solucionar-se: Renault ja tenia a l'agenda una possible fusió completa amb Nissan i, després de la fusió amb FCA, encara tindria més pes en el repartiment de forces d'aquesta aliança, cosa que deixaria encara més tocada a Nissan.

Tot i això, la nova fusió deixaria la porta oberta a un acostament dels fabricants japonesos.
 

Nissan, que volia més autonomia, veu com Renault encara pot guanyar més força dins l'aliança Foto: Ferran Rosàs
 


Accionistes i borsa ho veuen bé; el govern francès, també

Els valors de les empreses implicades en la fusió han pujat a la borsa de forma ràpida, amb percentatges del fins al 12% a Renault i un 8% a FCA.

Entre els requisits necessaris perquè l'aliança arribi a bon port, cal que FCA, amb una capitalització borsària superior a la de Renault, atorgui els dividends corresponents als seus accionistes.

Recordem que la família Agnelli és posseïdora d'un 29% del capital del Grup FCA i que, si es porta a terme la unió entre les dues entitats, el grup italoamericà es convertiria en el principal accionista del fabricant francès. A més, el govern francès, que té el 15% de les accions de Renault, està a favor de la fusió. 
 

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format | F.Boada
Gaudir de tota una R d'iniciació i amb cognom mític és possible gràcies a la Ninja 125
Les noves Bullet són aptes viure tot tipus d'aventures amb l'esperit dels anys 50
Les noves Bullet són aptes viure tot tipus d'aventures amb l'esperit dels anys 50 | Royal Enfield
Joan Regí
La Royal Enfield Bullet és la moto més antiga en producció continuada | Conmemora la Royal Enfield Bullet Trials de 1949, un tribut als llegendari pilot de l'equip de Royal Enfield Johnny Brittain.
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització | Renault
Joan Regí
El nou Koleos rep retocs estètics i nous motors en aquesta actualització, que segueix amb la plataforma del Nissan X-Trail
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits
El nou BMW X5 2019 ens porta a nous límits | F.Boada
Ferran Boada
Més gran, més luxós, més tecnològic, més versàtil i amb millors prestacions fora de l'asfalt
Opel Grandland X
Opel Grandland X | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Opel reneix amb l'ajuda de PSA, i uns dels productes que presenta és el Grandland X, amb motors i plataforma també de PSA