Novetats Motor

Híbrid endollable i dièsel: el Mercedes Clase E 300e, ja disponible

Uns mesos després del seu anunci ja està disponible en concessionaris

Mercedes és ambiciosa i pretén arribar al 2025 amb el 25% del total de ventes només elèctriques

| 28/05/2019 a les 14:00h
Arxivat a: Novetats Motor, Classe E, Elèctric, Hybrid, Mercedes-Benz, Novetats Cotxes
Mercedes està desplegant una amplia gamma d'híbrids endollables
Mercedes està desplegant una amplia gamma d'híbrids endollables | Mercedes-Benz

El Mercedes Classe E 300de, la versió híbrida endollable dièsel de la berlina alemanya, ja ha arribat als concessionaris en carrosseria tan berlina com familiar Estate després dels primers mesos de prereserves tal i com estava anunciat: amb etiqueta 0 de la DGT i una autonomia elèctrica de més de 50km segons el cicle NEDC.


Motor dièsel i autonomia elèctrica, Mercedes busca la recepta ideal per gastar poc

El nou E 300de compta amb la tecnologia híbrida de tercera generació de Mercedes-Benz: compta amb un motor dièsel de quatre cilindres d'última generació de 143 kW (194 CV), un motor elèctric de 90 kW (122 CV) i el canvi de 9 marxes 9G-TRONIC. Si uneixen les seves forces, aquests transmeten a l'eix posterior un elevadíssim parell motor màxim de 700 Nm i una potència combinada de 225 kW (306 CV) amb uns consums homologats segons NEDC de tan sols 1,7 l/100 km.

En aquesta generació d'híbrids endollables de Mercedes, s'ha modificat la composició química de les cel·les de la bateria, que ofereixen ara  13,5 kWh, enfront dels 6,4 kWh de la generació anterior. Gràcies al carregador de bord amb una potència de 7,4 kW, la bateria pot carregar-se de 10 a 100% SoC en només una hora i mitja.

Per altra banda, cal recordar que la versió híbrida també està disponible en motor de gasolina de 320 CV i consums de 2,1 l/100km. Les dues versions estan disponibles des d'un preu al voltant dels 66.000€.
 


La marca ha portat el model a Madrid Central per publicitar l'etiqueta 0 Foto: Mercedes



Mercedes i la seva marca elèctrica EQ, ambiciosos respecte la transició elèctrica

Mercedes-Benz Cars busca liderar la mobilitat sostenible, evitant quedar-se per darrera de marques com Tesla, BMW o el grup Volkswagen; per això ha desenvolupat un pla estratègic d'electrificació dels seus models.

La marca treballa perquè per a l'any 2022, tota la gamma de turismes Mercedes-Benz estigui ja electrificada mitjançant diferents alternatives, des del sistema elèctric de 48 volts (EQ Boost) fins a vehicles totalment elèctrics (EQ) alimentats per bateries o piles de combustible, passant per els híbrids endollables (EQ Power).

Precisament d'aquesta última tecnologia s'espera que arribin fins a 20 versions noves abans del 2020: les versions híbrides endollables dels Classe A i Classe B, els quals augmentaran fins els 60 quilòmetres seva autonomia elèctrica, i el GLE, que estarà disponible a finals d'aquest any amb una autonomia purament elèctrica de 100 km.

Mercedes espera que els models elèctrics representin entre el 15 i el 25 per cent de les seves vendes mundials per a l'any 2025, depenent entre d'altres del desenvolupament de la infraestructura, les preferències dels clients i el marc legal específic de cada mercat.
Els plans de la companyia per a Europa són fins i tot més ambiciosos a l'estimar que el 2025 les vendes poden arribar al 40% considerant tots els seus models EQ.
 


Mercedes EQC a l'Automobile Barcelona Foto: Ferran Boada

 



 
 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019
Festival de la Velocitat Legado María de Villota 2019 | Josep Mª Marcet Llosa
Els pilots de casa protagonistes en un gran cap de setmana farcit de curses
Mahindra Goa Pik-Up Plus
Mahindra Goa Pik-Up Plus | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
La marca d'origen indi ens presenta la seva proposta per créixer i donar-se a conèixer a Europa. Després d'iniciar el seu recorregut europeu a Itàlia, ara ens toca a nosaltres descobrir els nous Mahindra
El nou Seat Mii GNC
El nou Seat Mii GNC | Marc Calvo
Marc Calvo
Seat Mii un urbanita ECOnòmic i ECOlògic |
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf
Frontal del Volkswagen Polo, cada cop més semblant al Golf | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Els petits compactes amb motor dièsel havien estat molt populars, però ara es veuen abocats a la desaparició. La marca alemanya ens proporciona l'oportunitat de comprovar si encara són viables al 2019
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell
El Seat Tarraco avança el futur de la marca de Martorell | F.Boada
Ferran Boada
Més i millor, la nau capitana de Seat creix en totes les seves dimensions, no només pel que fa les mides