Proves Motos

Provem la Kawasaki Ninja 125: una R de veritat pels més joves

Gaudir de tota una R d'iniciació i amb cognom mític és possible gràcies a la Ninja 125

| 26/05/2019 a les 11:15h
Arxivat a: Proves Motos, Kawasaki, Ninja 125, !25 cc, Carnet A1, Carnet B1, Proves Motos
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format
Kawasaki Ninja 125, tota una R en petit format | F.Boada
Poques són les paraules que associem immediatament a moto esportiva com Ninja. Des de la dècada dels 80, més concretament des de 1984 en què va aparèixer la primera GPZ900R, que les Kawasaki Ninja són una icona entre les motos més esportives. Quina gran sort tenen els joves d'avui en dia, que la seva primera moto pot ser tota una Kawasaki Ninja, encara que sigui en petit format, una 125 cc. I és que Kawasaki per fi s'ha decidit a fer una Ninja d'iniciació per als posseïdors l'A1.

Però tota Ninja que llueixi de ser-ho ha de ser capaç d'oferir una imatge i un funcionament esportiu per molt 125 que sigui. Això de la imatge sembla que Kawasaki ho ha resolt amb nota. Les esmolades i esportives línies inspirades en la ZX-10RR de Jonhatan Reva la identifiquen com a membre de ple dret la família Ninja a primera vista. I el seu volum és similar a la de motos de més cilindrada.
 

La imatge de R gran de la Ninja 125 enamora. Foto: F.Boada


Els components de la Ninja 125 són senzills, però més que correctes per a una moto de les seves prestacions. Sota el carenat es deixa entreveure un preciós xassís multitubular en acer, que evoca també a les Ninja grans, com la 400 o 650. La forquilla davantera compta amb barres de 37 mil·límetres i darrere tenim una suspensió típica de Kawasaki de tipus UniTrack, amb un mono amortidor amb ajust de precàrrega en 5 posicions. Segons Kawasaki aquesta suspensió tipus UniTrack permet un comportament més esportiu de la moto, amb una millor adherència i també millor absorció de les irregularitats.

La veritat és que en una carretera de muntanya la petita Ninja, malgrat la seva escassa potència, és força divertida. El seu bastidor i la seva lleugeresa et permet moure-la com una bicicleta i entra als revolts a una velocitat que acaba per ser notable. Això si com que no disposes del cop de gas d'una moto de motor gran per posar-la dreta, has de tenir molt present amb quina marxa entres al revolt, encara que deixar-la còrrer fluint entre corbes sigui tota una temptació.
 

Motor, bastidor i frens permeten esprémer la Ninja 125 als revolts Foto: F.Boada


Per frenar-la disposem d'un disc de 290 mil·límetres davant i un altre de 220 darrere. Tots dos mossegats per una pinça de doble pistó. A la pràctica és demostra que aquest equip està més que dimensionat per assegurar-nos una bona frenada. De fet la poderosa frenada d'aquesta Ninja 125 és un dels seus punts més forts. A més Kawasaki ha dotat a aquesta petita 125 d'un ABS amb un setup una mica més esportiu.

El motor monocilindric de 125 cc eroga el màxim permès per llei, 15 Cavalls a 10.000 voltes. D'aquest motor crida l'atenció que els d'Akashi han aconseguit que funcioni bé en baixos i mitjos, i que es reservi una petita dosi d'energia per quan obres gas a fons, com fan les bones esportives. A més si la teva Ninja 125 és una versió performance com aquesta de la prova, podràs gaudir del so i els esbufecs del seu escapament Arrow que t'anima a seguir donant gas sense parar mentre saltes de revolt en revolt. A més aquest acabat performance també inclou un seient monoplaça i els protectors de carenat.

Gràcies als seus només 148 quilos de pes amb el seu dipòsit d'11 litres ple el rendiment de la petita Ninja no es veu res perjudicat. El seient és a 785 mil·límetres i amb l'estreta que és tot el món arribarà a terra sense problemes. Si passes de l'1.80 com jo la veritat és que la moto es veu una mica petita, però no vaig gens incòmode als seus comandaments. Com manen els cànons en una moto esportiva les mans queden baixes i juntes i els peus una mica endarrerits en una postura molt racing, recorda que aquestes sobre una Ninja. Potser, ja posats a lluir de moto R, encara hauria endarrerit una mica més els estreps. 
 

La informació del cuadre d'instruments és correcte, pero hi trobem a faltar un TFT Foto: F.Boada


Davant nostre després del carenat comptem amb una instrumentació completament digital bastant complet en informació, tot i que disposar d'un indicador de marxa engranada no estaria de més i a hores d'ara disposar d'un més modern quadre TFT tampoc.

En definitiva, que aquesta Ninja 125 permet als més joves gaudir d'una moto esportiva de veritat, tota una mini-R, que corre, s'aguanta i frena, una moto ràpida i segura amb la qual aprendre a pilotar sense complicacions i a més podràs gaudir també d'una moto que com més la miro més atractiva la trobo. Sense cap mena de dubte tota una Ninja.

És cert que hi han forces opcions xines força més barates al mercat, i en una 125 el preu és un factor important, però amb el nivell d'acabats cargol per cargol i per prestacions, seguretat i imatge la Ninja 125 està molt per sobre de moltes de les seves competidores. Només les marques Europees i altres Japoneses i poden competir i llavors els preus s'igualen.

 

La miris per on la miris, la petita 125 és tota una Ninja Foto: F.Boada

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Hyundai i30 2021
Hyundai i30 2021 | Hyundai
L'acabat N Line, inspirat en la competició, està disponible per primera vegada en el nou i30 Wagon.
Audi SQ2
Audi SQ2 | Audi
El nou SQ2 arriba amb 300 Cv, tracció Quattro i carregat de tecnologia
Imatge il·lustrativa
F.Boada
Els més puristes i adeptes de la marca li podran posar moltes pegues, pero no podràn pas dir que no és un concepte equilibrat i de funcionament impecable.
Peugeot e-2008 GT
Peugeot e-2008 GT | Ferran Rosàs
Ferran Rosàs
Del país on va néixer el motor de combustió ens arriba una de les millors opcions dins el mercat dels elèctrics. Autonomia de 322 quilòmetres i 136 cavalls de potència en una carrosseria SUV.
Ford Focus ST Line X
Ford Focus ST Line X | Marc Calvo
Marc Calvo
Ford actualitza el nou Focus amb motors EcoBoost micro-híbridats amb uns consums excepcionals